როცა ეს ჩაივლის და მილოცვა დისტანციურად

სკოლაში არდადეგები უდროოდ დაიწყო და  გაგრძელდა.  არ მძინავს იმაზე ფიქრით, როცა ეს პანიკით და იმედგაცრუებით სავსე დღეები ჩაივლის, როგორი იქნება ბავშვებთან შეხვედრა. სკოლაში, საქმეზე მისული, ცარიელ საკლასო ოთახში დიდხანს ვიდექი, მერე დაფის ერთ კუთხეში დავწერე: ,,ესეც ჩაივლის“,  მეორე მხარეს კი  დავწერე – დახატე: ,,ღიმილი თუ სიყვარული?“  თამაშის შედეგი ფოტოზეა:

 

როცა ყველაფერი ჩაივლის, მინდა, ლამაზად დავხვდე ბავშვებს და დავალებებიც ისეთი მოვიფიქრო, თავი რომ გაართვან და მათთვის საინტერესო იყოს. საგნის დავალებები  ძველი მასალიდან გასამეორებელი ავირჩიე  და  უნდა დაველოდო ონლაინსწავლებაზე რეკომენდაციებს. კლასგარეშე წასაკითხად  წიგნიც შევარჩიე ასაკის შესაფერისი. დაფაზე დაწერილი ფრაზა მიტრიალებს:,,ესეც ჩაივლის“ და ფრაზას ვამატებ: ,,და მე ისევ ვიამაყებ —— ‘’

რითი?

პასუხად ის შოკოლადები გამახსენდა, საქართველოს ღირსშესანიშნაობები რომ არის გამოსახული. ინდივიდუალურად შესასრულებელი კლასის საათის დავალებაც მოფიქრებულია. ვთხოვე ბავშვებს, დაამზადონ პოსტერები ან მოამზადონ პრეზენტაციები სათაურით: ყველაფერმა ჩაიარა და მე ვამაყობ —————

1)ქართული ვაზით;

2)შატილით;

3)დავით გარეჯით;

4)სამებით;

5)რაბათით;

6)ძველი თბილისით;

7)სვეტიცხოვლით;

8)ვარძიით;

9)მეტეხით;

10)ნარიყალათი;

11)ქართული ცეკვით და სიმღერით;

12)ქართული თეატრით და მსახიობებით;

13)დადიანების სასახლით;

14)ყაზბეგით;

15)ქართლის დედით;

16)თბილისის ოპერის თეატრის ულამაზესი შენობით;

17)ბათუმის ოპერის სახლით;

18)გონიოს ციხით;

19)ოქროს საწმისით;

20)გელათით;

21)სვანეთით;

22)ბოტანიკური ბაღებით;

23)ქართული ანბანით;

24)ზამთრის კურორტებით;

25)აბანოებით ძველ თბილისში;

26)მარიონეტების თეატრით;

27)საქართველოს ულამაზესი ტბებით;

28)ბათუმის პიაცათი.

 

თემები შერჩეულია შოკოლადებზე მოთავსებული იმ ფოტოებიდან, რომელიც  კლასის საათის ჩატარების მთავარი მიზეზი გახდა. ასეთი შოკოლადები შეიძლება თავადაც მოვამზადოთ და  სასურველი ფოტოებიც  დავაკრათ. ჩემს სადამრიგებლო კლასში 28 მოსწავლეა და თემაც და შოკოლადიც 28 შევარჩიე.

დავახვედროთ მერხებზე ისეთივე   და  .

შოკოლადები კი ჩვენს მერხზე ეწყოს და თავად აიღონ პოსტერის შესაბამისი ფილა დილითვე.გაკვეთილების ბოლოს ჩავატაროთ კლასის საათი,სადაც იქნება ნამუშევრების წარდგენა,იმედიანი არდადეგების შემდეგი შეხვედრა.

 

გულების გამოფენა -მილოცვა დისტანციურად

მინდა, ბავშვების გახალისების მარტივი მეთოდი შემოგთავაზოთ, რომელიც შეიძლება სამომავლოდ გამოგადგეთ.

ჯერ ფერადი ფურცლებისგან გამოვჭრით იმდენ გულს, რამდენი ბავშვიც გვყავს კლასშო. ვაწერთ სახელებს, ვაბამთ თოკებს და ზედ ამ გულებს ვამაგრებთ.

პირველად ეს მეთოდი მათემატიკის დეტალებითურთ გამოვიყენე. თითოეულ გულზე ჯერ სახელი და გვარი დავაწერე, მერე – კონკრეტული ბავშვის ნომერი, რომელიც მას საკლასო ჟურნალში ჰქონდა და ისეთი კითხვები მივუწერე, რომ პასუხად ეს რიცხვი მიგვეღო. ამგვარად, 28 მარტივი, მაგრამ მნიშვნელოვანი საკითხი განვიხილე.

შეიძლება ამ მეთოდის გამოყენება მეოთხე კლასის საგამოშვებოდაც.

გულებზე დავაწერთ გამოცანებს:

1) ვინ არის გოგონა, რომელიც განსაკუთრებულად მღერის?

2) ვინ არის ბიჭი, რომელსაც განსაკუთრებული იუმორი აქვს?

და ასე შემდეგ.

გულებისგან შედგენილი კოლაჟი ამ სამი თვის განმავლობაში მიცემული სადამრიგებლო დავალებების შესაჯამებლადაც გამოვიყენე,

ბავშვებმა გამოჭრეს გულები და ზედ დააწერეს (ან დააწებეს ფოტო):

  1. ყველაზე საინტერესო ადგილი პანდემიის პერიოდში წაკითხული წიგნიდან;

2) მხატვარი, რომელიც პანდემიის პერიოდში გავიცანი/რომლის ნახატმაც მომხიბლა;

3) ყველაზე საინტერესო სპორტული მოვლენა, რომელიც პანდემიის პერიოდში მოხდა.

ყველა მასწავლებელს შეუძლია, საკუთარი ფანტაზიით შემატოს რამე ამ ჩამონათვალს.

 

 

 

კომენტარები

comments