საინტერესო ინტერნეტრესურსები  პედაგოგებისთვის

დღეს, როგორც არასდროს ისე სჭირდება  საგანმანათლებლო სივრცეს სწორი მეთოდოლოგიით შედგენილი მეცნიერულად დასაბუთებული რესურსების ფართო სპექტრი: ბიოლოოგიის, სამოქალაქო განათლებისა და სადამრიგებლო საათის მქონე პედაგოგებისთვის.  ასევე მნიშვნელოვანია ამ მიმართულებით შექმნილი ინოვაციური  თემატური მასალები, ინსტრუმენტები, ასაკობრივი სპეციფიკის გათვალისწინებით მოზარდთა ზრდა განვითარების, გარდატეხის ასაკის ცვლილებების, ჯანსაღი ქცევის, პერსონალური ურთიერთობების, ფსიქოსექსუალური განვითარების, ქცევითი პრობლემებისა  და ამ საკითხებზე ახალგაზრდებთან სწორი კომუნიკაციის შესახებ, რაც  უზრუნველყოფს  დაინტერესებული მასწავლებლების ცოდნისა და უნარჩვევების გაუმჯობესებას მოზარდთა ჯანსაღი განვითარების მხარდასაჭერად.

ასოციაცია ,,ჰერა-XXI” აქვს საინტერესო  ინოვაციური ვებგვერდი მასწავლებლებისთვის http://forteachers.ge/მოზარდთა ჯანსაღი ცხოვრების წესის, ასაკობრივი განვითარებისა და რეპროდუქციული ჯანმრთელობის საკითხებზე სანდო ინფორმაციითა და   დამხმარე რესურსებით.

ვებგვერდის საშუალებით მასწავლებლებს ექნებათ შესაძლებლობა, გაეცნონ  მაგალითებს მხარდამჭერი, მეგობრული/კეთილგანწყობილი გარემოს შექმნის შესახებ, რომელიც ხელს უწყობს სწორი ღირებულებების ჩამოყალიბებას ახალგაზრდებში, მათ ინფორმირებას/განათლებას პრაქტიკული უნარების გაუმჯობესებით  და მათ ჯანსაღ განვითარებას.

ახალი სკოლის მოდელის რეფორმის ფარგლებში, ინოვაციური ვებგვერდი  დაეხმარება მასწავლებლებს, უზრუნველყონ ისეთი საგანმანათლებლო გარემო, რომელიც თანაბრად მისცემს ყველა მოზარდს საკუთარი პოტენციალის რეალიზების საშუალებას  და XXI საუკუნის გამოწვევათა მისაღებად საჭირო ცოდნითა და უნარებით შეაიარაღებს.

,,განათლება  ჯანსაღი ცხოვრების წესის და  რეპროდუქციული ჯანმრთელობისა   შესახებ ასახული უნდა იყოს როგორც ფორმალურ, ასევე არაფორმალურ აქტივობებში.

იმისათვის, რომ ახალგაზრდებმა სანდო და კომპეტენტური ინფორმაცია მიიღონ სექსუალური და რეპროდუქციული ჯანმრთელობის შესახებ, აუცილებელია ამ თემებზე მასწავლებლები ესაუბრონ სკოლებში. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ბიოლოგიის მასწავლებლების წვლილი ამ საქმეში, რადგან მათი საგნობრივი თემატიკიდან გამომდინარე სრჯ საკითხები პირდაპირ ეხებათ. გარდა ამისა, დამრიგებლები ატარებენ სადამრიგებლო საათებს და ამ დროს უნდა შექმნან ისეთი გარემო, სადაც მოსწავლეები შეძლებენ მიიღონ ინფორმაცია მათთვის საინტერესო და მნიშნელოვან თემებზე, მათ შორის სრჯ საკითხებზე.

აუცილებელია მასწავლებლების პიროვნული მზაობა, ისაუბრონ მოზარდთა ჯანმრთელობის და განვითარების საკითხებზე. ვთვლი, რომ ამ საკითხებზე მომზადება მაშინ უნდა იწყებოდეს, როდესაც მომავალი მასწავლებელი უნივერსიტეტში აბარებს და პროფესიას ეუფლება. მასწავლებლები უნდა ხელმძღვანელობდნენ ეროვნული  გზამკვლევებით, გაითვალისწინონ და გამოიყენონ ისეთი დამხმარე რესურსები, როგორიცაა ასოციაცია ჰერა  XXI-ს ვებგვერდი პედაგოგებისთვის.

მე კარგად ვიცნობ მასწავლებლების ვებგვერდს, რომელიც ასოციაციამ შეიმუშავა. როგორც ბიოლოგიის სპეციალისტს, შემიძლია ვთქვა, რომ პლატფორმა  სრულყოფილია, როგორც თემატურად ასევე ინსტრუმენტებისა და დამხმარე მასალების თვალსაზრისით. ‘’- რუსუდან თედორაძემასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ბიოლოგიის ექსპერტი

„მე ბიოლოგიის სპეციალისტი ვარ და თან სადამრიგებლო საათებსაც ვატარებ ჩემი კლასისთვის. როცა ჩემი მოსწავლეები წამოიზარდნენ, მივხვდი, რომ გაუჩნდათ კითხვები მათ ორგანიზმში მიმდინარე ცვლილებების შესახებ. ასევე მეტი ინტერესით უყურებდნენ საპირისპირო სქესის წარმომადგენლებს და ამიტომ ურთიერთობებზეც აინტერესებდათ ბევრი რამ. ყოველთვის ვცდილობ, რომ ჩემს მოწავლეებს კომფორტული გარემო ჰქონდეთ. ასეთი გარემოს შექმნისთვის ძალიან დამეხმარა ასოციაცია ჰერა XXI-ს მიერ შექმნილი ვებგვერდი მასწავლებლებისთვის, სადაც პირდაპირ არის მოცემული სადამრიგებლო საათისთვის მზა მასალები. ეს მასწავლებელს საქმეს ძალიან უადვილებს. მიმაჩნია, რომ სკოლა არის ის ადგილი, სადაც მოსწავლეებმა არა მარტო თეორიული და საგნობრივი ცოდნა  მიიღონ, არამედ იპოვონ პასუხები მათი ბიოლოგიური განვითარები დონისთვის დამახასიათებელ კითხვებზე. ამიტომ, ჩვენ, მასწავლებლები, მზად უნდა ვიყოთ ასეთი გარემოს შესაქმნელად.“  – ნია  მასწავლებელი

ასოციაცია ,,ჰერა -XXI”  უზრუნველყოფს  მასწავლებლებისთვის ეფექტური რესურსების შექმნას, ახალგაზრდებებისთვის ჯანსაღი და კეთილგანწყობილი  გარემოს მხარდასაჭერად.

კომენტარები

comments