განათლების სპეციალისტები აღიარებენ
და კვლევებიც ადასტურებს, რომ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ალტერნატიული
გზებიდან ყველაზე პრაქტიკული და შედეგზე ორიენტირებული სკოლის
ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარებაა. ასეთი სახის პროფესიული განვითარება,
ერთი მხრივ, მეტად არის მორგებული მასწავლებლის კონკრეტულ საჭიროებებს, მეორე მხრივ
კი, შეესაბამება მოსწავლეების სასწავლო მიზნებსა და ამოცანებს.
ქალბატონი ქეთევანი სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების პროგრამით მიმდინარე შეხვედრებში ჩაერთო. რამდენიმე ხნის შემდეგ მას სერიოზული დამოკიდებულება ჩამოუყალიბდა საქმიანი კომუნიკაციებისა და „კრიტიკული მეგობრების” ინსტიტუტის მიმართ. ის სრულიად
ეთანხმება მოსაზრებას, რომ წარმატებული სკოლების ერთ-ერთი განსაკუთრებული მახასიათებელი
მასწავლებლებისა და სკოლის სხვა
თანამშრომლების ეფექტური კომუნიკაციაა. სკოლის განვითარების ჯგუფთან ერთად მან თეორიულად დაამუშავა ურთიერთდაკვირვების ხუთივე მეთოდი:
1.აღწერითი დაკვირვება;
2.ფოკუსირებული დაკვირვება;
3.გუნდური მუშაობა;
4.ჩართული დაკვირვება (დამკვირვებელი მოსწავლის როლში);
5.თვითდაკვირვება.