პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

ბლუმის ტაქსონომია – პრაქტიკული მითითებები

1956 წელს ამერიკელმა ფსიქოლოგმა ბენჯამინ ბლუმმა დაამუშავა კლასიფიკაციის სისტემა განათლების მიზნებისთვის  (Bloom, B.S,1956. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, cognitive domain. New York;), რომელიც დღეს ბლუმის ტაქსონომიის სახელითაა ცნობილი და სხვადასხვა დისციპლინის შესწავლის პროცესის წარმართვისთვისაა ადაპტირებული.  იმ დროისთვის არსებული სწავლების მეთოდების კვლევისას ბლუმმა შენიშნა,  რომ ტესტების საკითხების 95% მოსწავლეებისგან დაბალი დონის ინტელექტუალურ აქტივობას მოითხოვდა – ისინი მიმართული იყო, ძირითადად, ინფორმაციის აღდგენაზე და ფაქტობრივ ცოდნას ამოწმებდა. სწავლა-სწავლების მიზანი კი არ არის და ვერ იქნება მხოლოდ ცოდნის დაგროვება. მოსწავლეს სააზროვნო უნარების განვითარება, მიღებული ინფორმაციის განზოგადება და შემდგომში პრაქტიკული გამოყენებაც უნდა შეეძლოს – მიღებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით აუცილებელია სინთეზის და შეფასების გონებრივი ოპერაციების წარმოება.  

 ვრცლად

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი