სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

პროექტი – ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე

ლიტერატურის სწავლება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სეგმენტია  სასკოლო განათლებაში. ლიტერატურის სწავლებაში პროექტული მიდგომა წარმოადგენს ინოვაციურ და ეფექტურ მეთოდს, რომელიც მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს სწავლების პროცესს და მოსწავლეების ჩართულობას. ამ სტატიაში განვიხილავთ პროექტებით ლიტერატურის სწავლების დადებით გავლენას მოსწავლეებზე.

ლიტერატურულ პროექტებზე მუშაობა  საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს, აქტიურად ჩაერთონ სასწავლო პროცესში. როდესაც მოსწავლეები მონაწილეობენ პროექტებში, ისინი გრძნობენ, რომ მათი შრომა და შემოქმედებითი ძალისხმევა ფასდება, რაც ამაღლებს მათ მოტივაციას და ინტერესს სწავლის მიმართ. აქტიური ჩართულობა ეხმარება მოსწავლეებს, უკეთესად გაიგონ და განიცადონ ლიტერატურული ნაწარმოებები.

პროექტები ლიტერატურაში მოსწავლეებს აძლევს შესაძლებლობას, განავითარონ კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნების უნარები. ისინი სწავლობენ ტექსტების გაანალიზებას, პერსონაჟების როლის შეფასებას და სიუჟეტის განვითარების გააზრებას. ეს უნარები მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ ლიტერატურაში, არამედ სხვა საგნებში და ყოველდღიურ ცხოვრებაში.

პროექტების მეშვეობით ლიტერატურის სწავლება ხელს უწყობს მოსწავლეების შემოქმედებითი უნარების განვითარებას. ისინი ხშირად მუშაობენ ნახატებზე, წერენ ესეებს, ქმნიან ვიდეოებს ან სხვა სახის შემოქმედებით ნამუშევრებს. ეს პროცესები ეხმარება მათ, გამოავლინონ საკუთარი ფანტაზია და განავითარონ უნიკალური ხედვა.

მინდა გაგიზიაროთ მეოთხე კლასში განხორციელებული მცირე, ლიტერატურული სასწავლო პროექტი – „ერთი გრელი დღე სხვა პლანეტაზე“ სამიზნე ცნება: ტექსტი, სიტყვა-წინადადება-ტექსტი

თეა თოფურიას ნაწარმოები „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“ წარმოადგენს შესანიშნავ მასალას მოსწავლეებისთვის, რათა განავითარონ: კითხვის, ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების და შემოქმედებითი უნარები. ამ ტექსტის  სწავლება განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს თანამედროვე საგანმანათლებლო გარემოში, სადაც მუდმივად იზრდება მოთხოვნები სხვადასხვა კომპეტენციების განვითარებაზე. ამ სტატიაში განვიხილავთ ამ ნაწარმოების სწავლების  პროექტული მიდგომების მნიშვნელობას და მათ დადებით გავლენას მოსწავლეებზე.

 პროექტის მიზანი: მოსწავლეებმა წაიკითხონ თეა თოფურია ტექსტი“ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“შეარჩიონ პერსინაჟი, შექმნან მისი ნახატი და იმჯელონ რა როლი აქვს პერსონაჟს სიუჟეტის განვითარებაში.მოწავლეებში  მოხდეს  მხატვრული ლიტერატურის სიყვარულის გაღვივება;  წიგნის კითხვის წახალისება; შემოქმედებითი, ანალიზის, კრიტიკული აზროვნებისა და პრეზენტაციის უნარების განვითარება.

პროექტის განხორციელების ეტაპები:

  1. ტექსტის  წაკითხვა:
    • თითოეული მოსწავლე კითხულობს თეა თოფურიას წიგნს „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“.
    • კითხვის დროს ყურადღება უნდა მიაქციონ  პერსონაჟებს, მოვლენებს და ძირითად თემებს.
  2. პერსონაჟის არჩევა:
    • მოსწავლეები ირჩევენ ერთ პერსონაჟს, რომელიც ყველაზე მეტად მოეწონათ ან რომელსაც ყველაზე საინტერესოდ და მნიშვნელოვნად თვლიან.
  3. პერსონაჟის დახასიათება:
    • მოსწავლეები წერენ მოკლე აღწერას თავიანთი არჩეული პერსონაჟის შესახებ. აღწერაში უნდა იყოს ჩართული პერსონაჟის თვისებები, ქცევები და როლი სიუჟეტში.
  4. პერსონაჟის ხატვა:
    • მოსწავლეები ხატავენ თავიანთი არჩეული პერსონაჟის სურათს.
    • წარმოსახვით ასახავენ პერსონაჟის ვიზუალურ მახასიათებლებს.
  1. პრეზენტაცია:
    • თითოეული მოსწავლე წარმოგვიდგენს თავის არჩეულ პერსონაჟს.
    • პრეზენტაციაში ისინი აღწერენ პერსონაჟის მახასიათებლებს, ქცევებს და როლს სიუჟეტში.
    • მოსწავლეები ასევე წარმოადგენენ თავიანთი პერსონაჟის ნახატს და ხსნიან, რატომ გამოსახეს პერსონაჟი ამგვარად.
    • იცავენ დროის ლიმიტს.
  1. კითხვები და განხილვა:
    • პრეზენტაციის შემდეგ, დანარჩენ მოსწავლეებს შეუძლიათ დასვან კითხვები და გამოხატონ საკუთარი მოსაზრებები წარმოდგენილი პერსონაჟის მიმართ.
    • მასწავლებელი და მოსწავლეები განიხილავენ პერსონაჟების როლსა და მნიშვნელობას წიგნის სიუჟეტში.
  1. შეფასება:
  • მასწავლებელმა შეაფასოს თითოეული მოსწავლის პრეზენტაცია განმავითარებელი კომენტარით და შეფასების რუბრიკის გამოყენებით.
  • მოსწავლეებმა მიიღონ დეტალური უკუკავშირი თავიანთი მუშაობის შესახებ.

პროექტის სამუშაო გეგმა 

აქტივობის დასახელება აქტივობის აღწერა მიზანი დრო რესურსები
გაკვეთილის გაცნობა მოსწავლეებს ვაცნობთ  პროექტის მიზნებსა და აქტივობებს პროექტის მიზნების და სტრუქტურის გაგება   პრეზენტაცია, პროექტის გეგმა
ტექსტის წაკითხვა მოსწავლეები წაიკითხავენ თეა თოფურიას ნაწარმოებს „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“ ტექსტის შინაარსის და პერსონაჟების გაცნობა   წიგნი, ტექსტი
პერსონაჟის არჩევა მოსწავლეები ირჩევენ პერსონაჟს, რომლის ანალიზსაც გააკეთებენ პერსონაჟის შერჩევა, რომელიც იქნება ანალიზის და ნახატის თემად   ტექსტი, ნოტები
პერსონაჟის ნახატი მოსწავლეები ქმნიან პერსონაჟის ნახატს შემოქმედებითი უნარების განვითარება   ქაღალდი, ფანქრები, საღებავები
წერა მოსწავლეები წერენ ანალიზს პერსონაჟის როლზე სიუჟეტის განვითარებაში კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნების უნარების გაძლიერება   ნოუთბუქები, ტექსტი
პრეზენტაცია მომზადება მოსწავლეები ამზადებენ პრეზენტაციას, სადაც წარმოადგენენ თავიანთ ნამუშევრებს პრეზენტაციის უნარების განვითარება   კომპიუტერები, პრეზენტაციის პროგრამა
პრეზენტაცია მოსწავლეები წარმოადგენენ თავიანთ ნამუშევრებს კლასის წინაშე კომუნიკაციური და პრეზენტაციის უნარების განვითარება   პროექტორი, ეკრანი
შეფასება მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეების ნამუშევრებს სოლო რუბრიკის გამოყენებით მიღწევების შეფასება და უკუკავშირის მიცემა   შეფასების ფორმები, რუბრიკა

ეს კი მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმი

 

საუკეთესო  კარგი  საშუალო სუსტი
პერსონაჟის აღწერა ძალიან დეტალური და ზუსტი აღწერა, ყველა ძირითადი მახასიათებელი და ქცევა ზუსტადაა აღწერილი დეტალური და უმეტესწილად ზუსტი აღწერა, თითქმის ყველა ძირითადი მახასიათებელი აღწერილია ნაწილობრივ დეტალური აღწერა, რამდენიმე ძირითადი მახასიათებელი აღწერილია მინიმალური და არაზუსტი აღწერა, ძირითადი მახასიათებლები არ არის კარგად აღწერილი
პერსონაჟის როლი სიუჟეტში პერსონაჟის როლის სრული და ზუსტი ახსნა, კარგადაა დაკავშირებული სიუჟეტთან პერსონაჟის როლის კარგად ახსნა, უმეტესწილად სწორადაა დაკავშირებული სიუჟეტთან პერსონაჟის როლის ნაწილობრივ ახსნა, გარკვეულწილად დაკავშირებულია სიუჟეტთან პერსონაჟის როლის არაზუსტი ან არასრული ახსნა, სიუჟეტთან კავშირი სუსტი ან არასწორია
ნახატის ხარისხი ძალიან კარგად დახატული პერსონაჟი, ზუსტი და დეტალური გამოსახულება კარგად დახატული პერსონაჟი, უმეტესწილად ზუსტი გამოსახულება ნაწილობრივ კარგად დახატული პერსონაჟი, ზოგიერთი დეტალი არასწორია ცუდად დახატული პერსონაჟი, არაზუსტი და არამთლიანად გამოსახული
პრეზენტაციის უნარები გამართული და ნატიფი საუბარი, კარგი კონტაქტი აუდიტორიასთან, თავისუფლად და საინტერესოდ გამართული საუბარი, კარგი კონტაქტი აუდიტორიასთან, გარკვეულწილად თავისუფლად და საინტერესოდ საუბარი ნაწილობრივ გამართული, ნაწილობრივი კონტაქტი აუდიტორიასთან, ნაწილობრივ თავისუფლად საუბარი არამყარი, სუსტი კონტაქტი აუდიტორიასთან, არამთლიანად თავისუფლად და საინტერესოდ

 

 პროექტს დიდი მნიშვნელობა აქვს სხვადასხვა მიმართულებით:

ლიტერატურისადმი ინტერესის გაღვივება – მხატვრული ლიტერატურის სწავლების მიზანია მოსწავლეებში ლიტერატურისადმი სიყვარულის და კითხვის მოტივაციის გაღვივება. „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“ სიუჟეტის სიმდიდრე და პერსონაჟების მრავალფეროვნება საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს, ჩაერთონ და გაითავისონ ნაწარმოების შინაარსი. პროფესიონალური სწავლება, რომელიც მოიცავს ტექსტის გაღრმავებულ ანალიზს, პერსონაჟების როლებისა და სიუჟეტის განვითარების განხილვას, ხელს უწყობს მოსწავლეების ინტერესის და მოტივაციის ამაღლებას.

შემოქმედებითი უნარების განვითარება – ამ ნაწარმოების სწავლების პროცესში მოსწავლეები სწავლობენ პერსონაჟების ვიზუალიზაციას და მათი მახასიათებლების ასახვას ნახატებში. ეს აქტივობა ხელს უწყობს მათ შემოქმედებითი უნარების განვითარებას. პროფესიონალური სწავლების მეთოდები, რომლებიც მოიცავს ნახატის შექმნასა და პერსონაჟების დეტალურ განხილვას, მოსწავლეებს აძლევს შესაძლებლობას, გამოავლინონ და განავითარონ საკუთარი ფანტაზია და შემოქმედებითი ხედვა.

ანალიზის და კრიტიკული აზროვნების უნარების გაძლიერება – „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“ სიუჟეტისა და პერსონაჟების ღრმა ანალიზი ეხმარება მოსწავლეებს, განავითარონ ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნების უნარები. პროფესიონალური სწავლება, რომელიც აქცენტს აკეთებს პერსონაჟების როლისა და სიუჟეტის განვითარების ანალიზზე, ეხმარება მოსწავლეებს, გაიგონ და გაანალიზონ ტექსტის სხვადასხვა ასპექტები, რაც მათ აკადემიურ წარმატებასა და შემდგომ სწავლების პროცესში დაეხმარება.

პრეზენტაციის უნარების განვითარება – პროექტული სწავლება,რომლებიც მოიცავს მოსწავლეების პრეზენტაციის უნარების განვითარებას, მნიშვნელოვანია მათი პირადი და პროფესიული განვითარებისთვის. მოსწავლეები სწავლობენ თავიანთი ნამუშევრების და ანალიზის პრეზენტაციას კლასის წინაშე, რაც ეხმარება მათ კომუნიკაციური და პრეზენტაციის უნარების განვითარებაში. ეს უნარები მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ სასწავლო, არამედ სამომავლო პროფესიულ ცხოვრებაში.

სოციალური და კომუნიკაციური უნარების გაძლიერება – პროექტული სწავლებასწავლების პროცესში, რომელიც მოიცავს ინტერაქტიულ აქტივობებს, მოსწავლეები სწავლობენ გუნდურ მუშაობასა და კომუნიკაციას. ტექსტის განხილვა და პერსონაჟების ანალიზი ჯგუფებში ეხმარება მათ, გააუმჯობესონ სოციალური უნარები და ისწავლონ სხვებთან თანამშრომლობა.

თეა თოფურიას ნაწარმოები „ერთი გრძელი დღე სხვა პლანეტაზე“ წარმოადგენს უნიკალურ საშუალებას მოსწავლეებისთვის, რათა იმუშაონ ლიტერატურულ ტექსტზე და ამ პროცესში განავითარონ მრავალმხრივი უნარები.  სწავლება, რომელიც მოიცავს ტექსტის ანალიზს, პერსონაჟების განხილვას, ნახატის შექმნასა და პრეზენტაციას, მნიშვნელოვანია მოსწავლეების აკადემიური და პიროვნული განვითარებისთვის.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“