სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

ინტერკულტურული მიდგომა ენის სწავლებაში

ენის სწავლებისას ინტერკულტურული მიდგომა დღევანდელ, გლობალიზებულ სამყაროში განსაკუთრებით აქტუალური გახდა.  ეს მიდგომა საშუალებას აძლევს მოსწავლეს არა მხოლოდ შეისწავლოს ახალი ენა,  არამედ გაიფართოვოს კულტურული ცნობიერება და კომუნიკაციური უნარები.

ინტერკულტურული მიდგომის მნიშვნელობა ენის სწავლებაში შემდეგ ძირითად ასპექტებში ვლინდება:

კულტურული ცნობიერების ამაღლება: ინტერკულტურული მიდგომა ენის სწავლებაში ხელს უწყობს მოსწავლეების კულტურული ცნობიერების ამაღლებას. ისინი  სწავლობენ არა მხოლოდ ენის ლექსიკასა და გრამატიკას, არამედ ენის მატარებელი საზოგადოების კულტურულ ნორმებს, ტრადიციებსა და ღირებულებებს. ეს ცოდნა ეხმარება მათ უკეთ გაიგონ და აღიქვან სხვა კულტურების წარმომადგენლების ქცევები და დამოკიდებულებები.

სოციალური უნარების განვითარება: ინტერკულტურული მიდგომა ხელს უწყობს სოციალური უნარების განვითარებას, რაც მნიშვნელოვანია საერთაშორისო და მრავალკულტურულ გარემოში წარმატებული კომუნიკაციისთვის.  სწავლობენ ემპათიას, პატივისცემას და ტოლერანტობას სხვა კულტურების წარმომადგენლების მიმართ, რაც მათ ეხმარება სხვადასხვა კულტურებთან ურთიერთობაში.

ენობრივი უნარების გაძლიერება: ინტერკულტურული მიდგომა ხელს უწყობს ენობრივი უნარების გაძლიერებას, რადგან ენის შესწავლა კულტურულ კონტექსტში ხდება უფრო ეფექტური და საინტერესო.უფრო მოტივირებულები არიან ენის შესასწავლად, როდესაც მათ შეუძლიათ გაიგონ და გამოიჩინონ ენის პრაქტიკული გამოყენება რეალურ სამყაროში.

გლობალური მოქალაქეობის განვითარება: ინტერკულტურული მიდგომა ხელს უწყობს გლობალური მოქალაქეობის განვითარებას. მოსწავლეები  სწავლობენ, როგორ იყვნენ აქტიური და პასუხისმგებლიანი მოქალაქეები გლობალურ საზოგადოებაში, რაც მნიშვნელოვანია 21-ე საუკუნეში. ისინი ეუფლებიან უნარებს, რომლებიც მათ ეხმარება გლობალური გამოწვევების დაძლევაში და საერთაშორისო თანამშრომლობაში.

სწავლების პროცესის დინამიზაცია: ინტერკულტურული მიდგომა სწავლების პროცესს უფრო დინამიურს და მრავალფეროვნებას ქმნის. სასწავლო მასალებში კულტურული თემატიკის ინტეგრაცია ხელს უწყობს მოსწავლეების ინტერესის და ჩართულობის გაზრდას. მასწავლებლები იყენებენ სხვადასხვა კულტურების ტექსტებს, ვიდეოებს, მუსიკას და აქტივობებს, რაც სწავლების პროცესს უფრო საინტერესო და ინფორმაციულს ხდის.

მოტივაციის გაზრდა: ინტერკულტურული მიდგომა ენის სწავლებაში ზრდის მოსწავლეთა მოტივაციას. როდესაც ისინი  ხედავენ, რომ ენის შესწავლა მათ აძლევს შესაძლებლობას სხვადასხვა კულტურებთან ურთიერთობისთვის, მათი სურვილი ენის სწავლების მიმართ იზრდება. ეს მიდგომა ხელს უწყობს მათ პიროვნულ განვითარებას.

მინდა გაგიზიაროთ ჩემი გამოცდილება ინტერკულტურული სასწავლო პროექტის შესახებ, რომელიც სასწავლო წლის მეორე სემესტრში განვახორციელეთ

English book Education,Macmillan Education -თან ერთად გამოცხადდა წინასააღდგომო გათამაშება. სსიპ ტყიბულის მუნიციპალიტეტის, სოფელ გელათის საჯარო სკოლის, მე-3 კლასის მოსწავლეებმა მონაწილეობა მიიღეს  პროექტით სწავლების კონკურსში, აღდგომის თემატიკაზე.

ჩამოთვლილი ქვეყნებიდან ავირჩიეთ საქართველო და უკრაინა . მოსწავლეებმა გაკვეთილზევე შექმნეს პოსტერები,რომელზედაც ასახულია მათ მიერ არჩეული ქვეყნების აღდგომის დღესასწაულის აღნიშვნის ტრადიციები.

გააკეთეს პოსტერების პრეზენტაცია.

ვენის დიაგრამის გამოყენებით შევადარეთ ქვეყნები.  ვიმსჯელეთ მსგავსებასა და განსხვავებებზე.  გაკვეთილის მსვლელობისას მოსწავლეებმა შეღებეს კვერცხები ფერადი საღებავების გამოყენებით.შ

შექმნეს სააღდგომო დეკორაციები.მოსწავლეებმა გაიგეს ბრწყინვალე დღესასწაულთან დაკავშირებული საინტერესო დეტალები და ქვეყნების თავისებურებანი. სამუშაო პროცესი ძალიან სახალისო და საინტერესო აღმოჩნდა.

აღნიშნული პროექტის შეფასების რუბრიკაა სოლო ტაქსონომიის მიხედვით

პრესტრუქტურული უნისტრუქტურული მულტისტრუქტურული მიმართებითი აბსტრაქტული
პროექტის შინაარსი ინფორმაცია არ არის რელევანტური ან შესაბამისი მოცემულია მხოლოდ ერთი ფაქტი ან იდეა აღდგომის შესახებ მოცემულია რამდენიმე ფაქტი ან იდეა, მაგრამ ისინი არ არის დაკავშირებული ფაქტები და იდეები ლოგიკურადაა დაკავშირებული და წარმოდგენილია საქართველოსა და უკრაინის აღდგომის ტრადიციები ფაქტები და იდეები დაკავშირებულია და წარმოდგენილია კრიტიკული და ღრმა  ანალიზი
პოსტერების პრეზენტაცია პოსტერები არ არის ორგანიზებული და ინფორმაციული პოსტერები შეიცავს ერთ ფაქტს ან იდეას პოსტერები შეიცავს რამდენიმე ფაქტს ან იდეას, მაგრამ არ არის ლოგიკურად დაკავშირებული პოსტერები ლოგიკურადაა ორგანიზებული და კარგად გადმოცემს შინაარსს პოსტერები კრიტიკულადაა გააზრებული, გამოიყენება შემოქმედებითი მიდგომა და ინოვაციური დიზაინი
ვენის დიაგრამის გამოყენება ვენის დიაგრამა არ არის გამოყენებული ან არ არის რელევანტური ვენის დიაგრამაში მოცემულია მხოლოდ ერთი განსხვავება ან მსგავსება ვენის დიაგრამაში მოცემულია რამდენიმე განსხვავება ან მსგავსება, მაგრამ არ არის ლოგიკურად დაკავშირებული ვენის დიაგრამა ლოგიკურად არის ორგანიზებული და კარგად ასახავს მსგავსებებსა და განსხვავებებს ვენის დიაგრამა გამოიყენება კრიტიკული ანალიზისათვის და ასახავს ღრმა და რთულ კავშირებს
მოსწავლეების ჩართულობა მოსწავლეები არ არიან ჩართულები პროცესში მოსწავლეები ჩართულები არიან მხოლოდ ერთ აქტივობაში მოსწავლეები ჩართულები არიან რამდენიმე აქტივობაში, მაგრამ არა თანაბრად მოსწავლეები აქტიურად და თანაბრად არიან ჩართულები ყველა აქტივობაში მოსწავლეები კრიტიკულად და შემოქმედებითად არიან ჩართულები ყველა აქტივობაში და წარმოადგენენ ინოვაციურ იდეებს

 

ინტერკულტურული მიდგომა ენის სწავლებაში წარმოადგენს მნიშვნელოვან და ეფექტურ მეთოდს, რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლეების კულტურული ცნობიერების ამაღლებას, სოციალური უნარების განვითარებას, ენობრივი უნარების გაძლიერებას, გლობალური მოქალაქეობის განვითარებას, სწავლების პროცესის დინამიზაციას და მოტივაციის გაზრდას. ეს მიდგომა აუცილებელია თანამედროვე მრავალფეროვან და გლობალიზებულ სამყაროში, სადაც კულტურული ცოდნა და ტოლერანტობა მნიშვნელოვანია წარმატებული კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისთვის.

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“