სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

დავალებაზე მორგებული განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები

გთავაზობთ განმავითარებელი შეფასების რუბრიკებს, რომლებიც მორგებულია კონკრეტულ დავალებაზე. მისი გამოყენება  გვეხმარება, გავაანალიზოთ, კრიტერიუმებთან მიმართებით რამდენად დაძლია მოსწავლემ შედეგების მიღწევის ინდიკატორები გრძელვადიანი სამიზნე ცნებების მიხედვით.

გრძელვადიანი სამიზნე ცნება  ტექსტი (ჟანრები)

დავალების პირობა დახატე/გამოძერწე  ზღაპრის,   „არჩილ სულაკაურის  „სალამურას თავგადასავლის’’ ის ეპიზოდი, რომელიც ყველაზე მეტად მოგეწონა და შეურჩიე ნახატს სათაური.

შეფასების კრიტერიუმები:

ნამუშევრის წარდგენისას ისაუბრე:

  • რით უკავშირდება შენი ნახატი/ნაძერწი ეპიზოდს, რა მინიშნებები გამოიყენე ნახატის/ნაძერწის შესაქმნელად (ტ.1,2,3).
  • რით არის ეს ეპიზოდი შენთვის საინტერესო, რას გახსენებს იგი (ტ.1, .3).
  • რომელი სიტყვა ან სიტყვები მოგეწონა ამ ეპიზოდში ყველაზე მეტად და რატომ (ტ.1).
  • რატომ დაასათაურე ნახატი ამგვარად, როგორ უკავშირდება სათაური ეპიზოდის  შინაარსს  (ტ.1).

როგორც აღვნიშნე, ძალიან მარტივია განმავითარებელი შეფასების რუბრიკის შექმნა გრძელვადიან სამიზნე ცნებებსა და კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.

მარცხენა სვეტში ვწერთ იმდენ სამიზნე ცნებას, რამდენსაც კონკრეტული დავალება ეფუძნება. შესაძლებელია, სხვა დავალებაში რამდენიმე იყოს, კრიტერიუმების სვეტშიც დავამატებთ სამიზნე ცნების შესაბამის კრიტერიუმებს.

დავალების განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა

 

სამიზნე ცნება

 

კრიტერიუმებთან მიმართებით მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ტექსტი (ჟანრები) ახსნას, რით უკავშირდება მისი ნახატი ეპიზოდს, რა მინიშნებები გამოიყენა ნახატის/ნაძერწის შესაქმნელად.

 

ახსნას, რით არის მის მიერ შერჩეული ეპიზოდი საინტერესო.

 

გადმოსცეს, რომელი სიტყვები მოეწონა ამ ეპიზოდში ყველაზე მეტად და რატომ.

 

ახსნას, რატომ დაასათაურა ნახატი /ნაძერწი ამგვარად, როგორ უკავშირდება სათაური ეპიზოდის  შინაარსს.

 

 

დავალების განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა უკვე შევქმენით.

ახლა შევქმნათ მოსწავლეთა შედეგების მიღწევის ინსტრუმენტი.

პირობითი აღნიშვნები:

კრიტერიუმებთან მიმართებით მოსწავლემ შეძლო    ნაწილობრივ შეძლო    ვერ შეძლო

 

 

  სახელი, გვარი სამიზნე ცნება – ტექსტი

კრიტერიუმებთან მიმართებით მოსწავლემ შეძლო:

ზეპირსიტ.

რეკომენდაცია

     
ახსნა, რით უკავშირდება მისი ნახატი ეპიზოდს, რა მინიშნებები გამოიყენა ნახატის/ნაძერწის შესაქმნელად.

 

ახსნა, რით არის მის მიერ შერჩეული ეპიზოდი საინტერესო. გადმოსცა, რომელი სიტყვები მოეწონა ამ ეპიზოდში ყველაზე მეტად და რატომ. ახსნა, რატომ დაასათაურა ნახატი/ნაძერწი ამგვარად, როგორ უკავშირდება სათაური ეპიზოდის შინაარსს.
1      
2    
3    
  საბოლოო შედეგი          

 

დოკუმენტს ვავსებთ მოსწავლეთა რაოდენობის შესაბამისად.

საბოლოო შედეგი, რამდენმა მოსწავლემ დაძლია გრძელვადიანი სამიზნე ცნება ტექსტი, კრიტერიუმებზე დაყრდნობით, შეგვიძლია ავსახოთ პროცენტული მაჩვენებლით.

მნიშვნელოვანია, შედეგების გაანალიზების შემდეგ, თითოეულ მოსწავლეს მივცეთ ზეპირსიტყვიერი რეკომენდაცია, როგორ გააუმჯობესოს არსებული შედეგი.

გთავაზობთ დავალების განმავითარებელი შეფასების რუბრიკების ჩარჩო დოკუმენტებს (ჩამოსატვირთი ვერსია).

დავალების განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები

მისი გამოყენება შეუძლია ნებისმიერი საგნისა და საფეხურის მასწავლებელს (სამიზნე ცნებებისა და შესაბამისი სტანდარტის შედეგების ინდიკატორების გათვალისწინებით).

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“