ხუთშაბათი, ოქტომბერი 10, 2024
10 ოქტომბერი, ხუთშაბათი, 2024

პირველკლასელის მშობლებთან თანამშრომლობისთვის

ყოველი სასწავლო წლის დასაწყისი ემოციებით არის სავსე, თუმცა ცხოვრებაში ერთხელ მაინც ალბათ ყველას გვქონია გამორჩეული მომენტი, როცა ჩვენი საყვარელი პატარა პირველად მიდის სკოლაში.

პირველი კლასი, პირველი მასწავლებელი, პირველი საშინაო დავალება, პირველი პასუხისმგებლობა, პირველი ნაბიჯები დიდობაში – ბავშვებთან ერთად ამ გზას მშობლებიც კიდევ ერთხელ გადიან. პატარა შვილების მსგავსად ისინიც განიცდიან სიახლეებით გამოწვეულ შფოთს, მით უმეტეს, თუ პირველი შვილი შედის სკოლაში.

როგორი მასწავლებელი შეხვდება? როგორ შეეგუება მეგობრებს? რას იზამს გაკვეთილზე? მიაგნებს თუ არა საპირფარეშოს? შეძლებს თავის თავს მოემსახუროს? დაძლევს თუ არა პროგრამას? იგრძნობს თუ არა თავს უსაფრთხოდ? ამ და სხვა ფიქრებით არის მოცული სექტემბერში პირველკლასელის მშობლის გონება.

როგორ დავეხმაროთ პირველკლასელის მშობლებს, დაძლიონ დაძაბულობა, რომ სწორად შეასრულონ მათ წინაშე მდგომი ამოცანები და გახდნენ შვილებისა და მასწავლებლების პარტნიორები?

რადგან ამ პერიოდში მშობლებს ნაკლები წარმოდგენა აქვთ სასკოლო ცხოვრების შესახებ, მნიშვნელოვანია, მასწავლებელმა მათ მიაწოდოს ინფორმაცია, რომელიც დაეხმარება სწორი წარმოდგენა შეიქმნან სკოლის როლის შესახებ. კერძოდ:

  • რა არის არის სკოლის მიზანი? რა მოეთხოვება სკოლას? რა ღირებულებებზე დგას მათი სკოლა? – შესაძლებელია, ელფოსტით ან სხვა საშუალებით გაუზიაროს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების დოკუმენტი https://matsne.gov.ge/ka/document/view/11098?publication=0, სკოლის მისიის, ხედვისა და ღირებულებების ამსახველი საინფორმაციო ბიულეტენი.
  • მასწავლებელთან კომუნიკაციის როგორი ფორმაა მიღებული მათ სკოლაში?
  • პედაგოგების გარდა, რომელი პროფესიის წარმომადგენლები არიან სკოლაში დასაქმებული (ექიმი, მანდატური, ფსიქოლოგი და სხვა), რა არის მათი ფუნქცია?
  • როგორ ხედავს პედაგოგი მშობლების ჩართულობას? ხომ არ დასჭირდებათ სკოლაში დამატებითი რესურსები? ან ოჯახის წევრების აქტივობებში მონაწილეობა?
  • ექნებათ თუ არა ბავშვებს საშინაო დავალებები პირველ კლასში? თუ არ ექნებათ, სასურველია, გააცნოს მშობლებს არგუმენტები.
  • აუხსნას, რომ პირველკლასელ მოსწავლესთან გამოჩენილმა სიხისტემ შესაძლოა, ბავშვს სწავლის მოტივაცია დაუკარგოს.
  • გაუზიაროს სურვილი, რომ ითანამშრომლოს მშობლებთან არა მხოლოდ მაშინ, როცა ისინი მადლიერები არიან, არამედ იმ შემთხვევაშიც, თუ მოსწავლეები სკოლის თაობაზე უკმაყოფილებას გამოთქვამენ სახლში.

მეორე მხრივ, მშობელი ხომ ის ადამიანია, ვინც უამრავ ინფორმაციას ფლობს მოსწავლის შესახებ. სწორედ ამიტომ, სასურველია, მასთან საქმიანი ურთიერთობა პედაგოგმა საჭირო ინფორმაციის მოძიებით დაიწყოს. შესაძლოა, შედგეს კითხვარი ბავშვის შესახებ, რომელიც, ერთი მხრივ, მასწავლებელს დაეხმარება მოსწავლის საჭიროებების, მოლოდინებისა და სურვილების დადგენაში; მეორე მხრივ, მშობელს მიაწვდის ინფორმაციას, რომ პედაგოგი მის შვილთან ინდივიდუალურად თანამშრომლობს. შეიძლება ისეთი კითხვარის შემუშავება, რომელიც დააფიქრებს პირველკლასელის მშობელს და უკეთ დაანახებს თავისსავე შვილს.

მაგალითისთვის, პირველკლასელთა მშობლების გამოკითხვა, შესაძლოა ასეთი შინაარსის იყოს:

–           ბავშვის სახელი და გვარი

————————————————-

–           რა სახელით მიმართავთ მოფერებით?

————————————————

–           რა არის მისი საყვარელი სათამაშო?

————————————————–

–           რომელია მისი საყვარელი მულტფილმის გმირი?

—————————————————–

–           თამაშობს თუ არა კომპიუტერულ თამაშებს?

ა) დიახ

ბ) არა

– საშუალოდ რამდენ დროს ატარებს ბავშვი ეკრანთან?

ა) ყოველდღიურად არ იყენებს;

ბ) დღეში ერთ საათს ან ნაკლებს;

გ) დღეში 1 საათს და მეტს.

–           რომელია მისი საყვარელი კომპიუტერული თამაში?

—————————————-

–           როგორია მისი სწავლის მოტივაცია? როგორი მოლოდინი აქვს სკოლისგან?

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

–           დადიოდა თუ არა საბავშვო ბაღში?

ა) დიახ;

ბ) ხშირად ავადობდა, თითქმის არ უვლია;

გ) არ უვლია.

 

–           თუ დადიოდა, რამდენი წელი იარა?

———————————————————–

–           გავლილი აქვს თუ არა სასკოლო მზაობის პროგრამა?

ა) დიახ;

ბ) არა.

–           იცის თუ არა კითხვა?

ა) დიახ;

ბ) არა;

გ) იცის რამდენიმე ასო.

–           იცის თუ არა წერა?

ა) დიახ;

ბ) არა.

–           იცის თუ არა ანგარიში ?

ა) არ იცის;

ბ) დიახ იცის 10-ის ფარგლებში;

გ) იცის 20-ის ფარგლებში.

დ) იცის 100-ის ფარგლებში.

–           ხომ არ აქვს ბავშვს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროება?

ა) დიახ;

ბ) არა.

–           ხომ არ აქვს ბავშვს რაიმე საჭიროება, რომლის შესახებაც გსურთ მასწავლებლის საქმის კურსში ჩაყენება?

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

–           დაახასიათეთ თქვენი შვილი.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

 

კითხვარი მასწავლებელს დაეხმარება, უკეთ გაიცნოს თითოეული მოსწავლე, გაიგოს მათ შესახებ აქამდე უცნობი დეტალები, რაც გამოადგება ბავშვთან ინდივიდუალური მიდგომის დაგეგმვაში. ამავე დროს, მასწავლებელი დაინახავს, რა წარმოდგენა აქვს მშობელს შვილის შესახებ, შესაძლოა, შთაბეჭდილება შეექმნას მისი აღზრდის სტილზეც, რაც გავლენას ახდენს ბავშვის განვითარებაზე.

საბოლოო ჯამში, პირველი სასწავლო წლის ასეთი დასაწყისი მასწავლებელსა და მშობელს კეთილად განაწყობს ერთმანეთის მიმართ, რაც მომავალში წარმატებული თანამშრომლობისა და მოსწავლის წინსვლის საფუძველი გახდება.

 

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“