ოთხშაბათი, ოქტომბერი 16, 2024
16 ოქტომბერი, ოთხშაბათი, 2024

ანიმაციებით სწავლება, ანუ გზა საინტერესო გაკვეთილისკენ

ჩემი პროფესიის დამსახურებით ყოველდღიურად 6-12 წლის პატარა ადამიანებთან მიწევს ურთიერთობა. უნდა ვაღიარო, რომ დასვენების პერიოდში მათ შორის გამართულ საუბარსა და დიალოგს ხშირად ვუგდებ ყურს. ეს მეხმარება მოსწავლეების უკეთ გაცნობა/შეცნობაში. თემები მრავალფეროვანი აქვთ, თუმცა აღმოვაჩინე, რომ არაფერზე ისე ხშირად არ საუბრობენ, როგორც ანიმაციებზე. განსაკუთრებით მაშინ, თუ ის ახალია. განიხილავენ პერსონაჟებს, მათ ქცევებს, შინაარსს. მსჯელობენ, ურჩევენ, აკავშირებენ. შორიდან მაყურებლისთვის ეს იმდენად საინტერესო პროცესია, რომ შეუძლებელია არ მოიხიბლო. მარტივი მისახვედრია, რომ ანიმაციებზე საუბარი ბავშვებთან პოზიტიური ურთიერთობის აგების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ენაა.

პირადად მე იმ თაობას ვეკუთვნი, რომლისთვისაც ელექტროენერგია სანატრელი იყო. სანატრელი იმ მიზნით, რომ სამაუწყებლო არხზე გასული ძილისპირულისთვის მეყურებინა, რომელსაც ფონად „ინდი-მინდის“ სიმღერა გასდევდა ხოლმე. თავად გადაცემა კი სულ რაღაც 10-15-წუთიან ანიმაციას გვთავაზობდა. იმ პერიოდისთვის ეს იყო რამდენიმე სერიად დაყოფილი „ფიფქია და შვიდი ჯუჯა“, „ ბემბი“ „ტომი და ჯერი“ , „მიკი მაუსი“ და სხვა.

გავიდა წლები და ანიმაციური ფილმების ტექნიკაც დაიხვეწა. გამოსახულებები იმდენად ფერადი, ლამაზი და რეალურთან დაახლოებული გახდა, რომ უფროსიც ვერ მოწყვეტს თვალსა და ფიქრს. ჩემი მოსწავლეების გამო კვირის განმავლობაში ბევრ ანიმაციას ვეცნობოდი (თუმცა, უნდა ვაღიარო ამით ალბათ 90-იანი წლების დანაკლისის ამოვსებასაც ვცდილობდი). ზოგიერთი ფილმი იმდენად საინტერესო და დიდაქტიკური აღმოჩნდა, რომ სასწავლო პროცესში მათი ინტენსიურად გამოყენება გადავწყვიტე. შედეგმა მოლოდინს გადააჭარბა. ბავშვები საოცარი ენთუზიაზმით ეცნობოდნენ ამა თუ იმ ფილმს და საინტერესოდაც განიხილავდნენ.

თუ დავფიქრდებით სრული ანიმაციური ფილმის ჩვენებას, ყურებასა და გარჩევას რამდენიმე გაკვეთილი დასჭირდება. ამის გამო შესაძლებელია სასწავლო წლის განმავლობაში ამგვარი ჩვენების რამდენჯერმე მოწყობა, თუმცა ეს საკმარისი არ არის. ამიტომ დავიწყე ისეთი მოკლემეტრაჟიანი ანიმაციების ძიება, რომლებსაც სასწავლო პროცესში ეფექტიანად გამოვიყენებდი, ჩვენების შემდგომ რეფელექსიასაც მოვასწრებდით და საგაკვეთილო ლიმიტსაც არ გადავაჭარბებდით. ასეთი ბევრი აღმოჩნდა. მინდა, რამდენიმე გაგიზიაროთ (მათი გამოყენება საინტერესოს გახდის სადამრიგებლო საათსაც):

  1. მიზნის დასახვა –
  2. შეზღუდული შესაძლებლობები –
  3. ინკლუზიური სწავლება – https://www.youtube.com/watch?v=wh8TIE2W_54&list=PLKfBtiEBHjpvHzCPmS4lbuWujpfyFQn5j&index=7
  4. განსხვავებულის მიმღებლობა –
  5. ახალი წლის თემატიკა:
  1. ცოდნის ტრანსფერი –
  1. თანაგრძნობა –https://www.youtube.com/watch?v=tl57Gy5X_Kg&list=PLKfBtiEBHjpvHzCPmS4lbuWujpfyFQn5j&index=18
  2. ეკოლოგია –
  1. ცხოველთა დაცვა – https://www.youtube.com/watch?v=r5XIyKlLThs&list=PLMsEfpLFuC5GDmiV-8M_M4GyPSK1C10yr&index=2
  2. ოცნება – https://www.youtube.com/watch?v=5L4DQfVIcdg&list=PLKfBtiEBHjpvHzCPmS4lbuWujpfyFQn5j&index=1
  3. ბულინგი – https://www.youtube.com/watch?v=5L4DQfVIcdg&list=PLKfBtiEBHjpvHzCPmS4lbuWujpfyFQn5j&index=1
  4. სტერეოტიპები –
  5. ეგოიზმი – https://www.youtube.com/watch?v=v5l0XINFQao&list=PLKfBtiEBHjpvHzCPmS4lbuWujpfyFQn5j&index=15
  6. ძველი ნივთების მოფრთხილება – https://www.youtube.com/watch?v=P7k2MkVYLDE&list=PLMsEfpLFuC5GDmiV-8M_M4GyPSK1C10yr&index=17
  7. აუტიზმი –
  8. მშობლის მხარდაჭერა – https://www.youtube.com/watch?v=8PstSiTCk74&list=PLMsEfpLFuC5GDmiV-8M_M4GyPSK1C10yr&index=20
  9. თავისუფალი დრო –
  1. ახირებული ქცევა/ სიჯიუტე –
  2. დედამიწის მოფრთხილება/ დაზოგვა –

ეს მცირე ჩამონათვალია. შევეცადე ისინი თემატურად დამელაგებინა. თუმცა ეჭვიც არ მეპარება, რომ მასწავლებლები, მშობლები მათში კიდევ სხვა მნიშვნელოვან ასპექტებსაც აღმოაჩენენ.

დასასრულ კი მინდა გაგიზიაროთ საკუთარი გამოცდილება, თუ რა ფორმით შეიძლება წარვუდგინოთ ბავშვებს მოკლემეტრაჟიანი ანიმაციური ფილმები.

წარმოგიდგენთ დისნეისა და პიქსარის ერთობლივ ნამუშევარს “pipper”, რომელიც პატარა წყლის ფრინველის შიშს, დაძლევის გზებსა და შესაძლებლობებს ეხება ( საპრეზენტაციო მასალა ).

ფილმი მოსწავლეებს დანაწევრებული სახით ვაჩვენე. თითოეულ ეპიზოდს კი თან ახლდა რეფლექსიური კითხვები. ამგვარმა მიდგომამ გააადვილა ფილმის მთავარი სათქმელის გააზრება, გამოკვეთა ის და სასურველ შედეგზე გაგვიყვანა.

გირჩევთ, თქვენც სცადოთ! დარწმუნებული ვარ, რომ მოსწავლეებს ძალიან მოეწონებათ. სასწავლო პროცესი კი პოზიტიურად და საინტერესოდ წარიმართება.

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“