კვირა, მარტი 3, 2024
3 მარტი, კვირა, 2024

იუთუბ არხები როგორც სასწავლო რესურსი

კარგი მასწავლებლობა ადვილი არ არის. არც მოსწავლეების შესაძლებლობებზე, საჭიროებებსა და ინტერესებზე მორგებული გაკვეთილების ჩატარებაა ადვილი. ჩემი პროფესიული დახელოვნება სამ ძირითად ფუნდამენტზე დგას: 1. კარგი პრაქტიკის გაზიარება; 2. მუდმივი თვითრეფლექსია; 3. დაუღალავი შრომა.

დამეთანხმებით, რომ დამწყები მასწავლებლისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია კოლეგებთან კომუნიკაცია, მათგან ეფექტური უკუკავშირის მიღება და მათი რესურსების გაზიარება. ალბათ, გქონიათ შემთხვევა, როდესაც ეფექტური დამხმარე რესურსი გინდოდათ, მაგრამ არ იცოდით, სად გეძებნათ იგი. ამ პრობლემას მასწავლებლობის პირველ წლებში ხშირად ვაწყდებოდი. სწორედ ამიტომ ჩვენს ელექტრონულ ჟურნალში გამოქვეყნებული სტატიების უმრავლესობას საკუთარი პრაქტიკის გაზიარებას ვუთმობ.

2021 წელს მოვამზადე ორი წერილი (იხილეთ: ნაწილი პირველი და ნაწილი მეორე), სადაც მკითხველს გავუზიარე ვებგვერდები, რომლებსაც აქტიურად ვიყენებ სასკოლო პრაქტიკაში. ამ სტატიაში საინტერესო იუთუბ არხებზე ვისაუბრებ. აქ ატვირთული საგანმათლებლო რესურსების საკლასო ოთახებში, შესაბამისი თემატიკის მიხედვით გამოყენება გაამრავალფეროვნებს სასწავლო პროცესს.

შემოთავაზებული ვებგვერდები და იუთუბ არხები უმთავრესად საგან „სამოქალაქო განათლების/მოქალაქეობის“ მასწავლებლებისთვის არის განკუთვნილი, თუმცა, ვფიქრობ, სხვა საგნების მასწავლებლებსაც შეუძლიათ გამოიყენონ როგორც თავიანთი საგნის სწავლებისას, ისე არაფომალური განათლების მიმართულებით.

გასართობ-შემეცნებითი პლატფორმა Movement EDU სხვადასხვა თემატიკაზე შექმნილ ეფექტურ ვიდეორგოლებს გვთავაზობს. ვიზუალურად და გრაფიკულად კარგად გაფორმებული, საინტერესოდ და გასაგები ენით მოთხრობილი ამბები იპყრობს მოსწავლეების ყურადღებას. აღსანიშნავია, რომ ვიდეოების ქრონომეტრაჟი 3-4 წუთს არ აღემატება.

Movement-ის ვიდეოთეკასა და ფლეილისტში აღმოაჩენთ ვიდეოებს ისეთ თემებზე, როგორებიცაა ოკუპაცია, ურბანული პოლიტიკა, სოციალური პოლიტიკა, ადამიანური ისტორიები და ა.შ. წამოწყება ხელმისაწვდომია ფეისბუქ გვერდის სახითაც.

სოციალურ პოლიტიკაზე, დასაქმებულთა უფლებების დაცვაზე, კომპანიების უპასუხისმგებლობით გამოწვეულ ეკოლოგიურ პრობლემებზე, ურბანულ პოლიტიკაზე, უმცირესობათა უფლებრივ მდგომარეობაზე მსჯელობისთვის გირჩევთ ინდიგოსა და სოციალური სამართლიანობის ცენტრის მიერ გავრცელებულ ვიდეოებსა და პოდკასტებს.

მნიშვნელოვანია ეთნიკურად მრავალფეროვანი სახელმწიფოს ერთიანობის აღმა და გააზრება. ამისათვის კარგად უნდა ვიცნობდეთ ქვეყანაში მცხოვრებ ეთნიკურ, რელიგიურ თუ სხვა ჯგუფებს. ჩვენ ხომ ხშირად ვეუბნებით მოსწავლეებს, რომ ქართველები ტოლერანტობითა და მიმღებლობით გამოვირჩევით. მსგავსი შინაარსის შემცველია სხვადასხვა სახელმძღვანელოში არაერთი საგაკვეთილო საკითხი. რას ნიშნავს ეთნიკურად მრავალფეროვან სახელმწიფოში ცხოვრება? როგორ გვაერთიანებს მრავალფეროვნება? როგორია ეთნიკური, რელიგიური თუ სხვა ჯგუფების ყოფა-ცხოვრება? – ამ და სხვა საკითხებზე სამსჯელოდ გთავაზობთ ტოლერანტობისა და მრავალფეროვნების ინსტიტუტის მიერ მომზადებულ ვიდეორესურსებს.

რადიო „თავისუფლება“ ყველასთვის ცნობილი მედიასაშუალებაა. მრავალფეროვანი და იმავდროულად ძალიან საინტერესოა რადიოს იუთუბ არხზე თავმოყრილი ვიდეორესურსები. დოკუმენტური ფილმები, ჟურნალისტური გამოძიებები, თავისუფლების დღიურები… პრაქტიკაში ძალიან კარგად გამოვიყენე კორუფციის თემატიკაზე შექმნილი ხუთწუთიანი ფილმები. მათი საშუალებით მოსწავლეებმა კარგად გაიაზრეს კორუფციის შედეგები და მისგან მომდინარე საფრთხე.

საქართველოს სტრატეგიისა და საერთაშორისო ურთიერთობების კვლევის ფონდის ეგიდით გამოიცემა ჟურნალი „ჩემი სამყარო“. 2020 წლიდან ჟურნალს დაემატა ახალი კომპონენტი – აუდიოვიზუალი, რომელიც აერთიანებს ინფორმაციულ, სახალისო, შემეცნებით ვიდეორგოლებს. ვიდეოები აგებულია ჟურნალში გამოქვეყნებული სტატიების შინაარსის მიხედვით და ეხება პოლიტიკას, ეკონომიკას, ლიტერატურას, მეცნიერებას, ხელოვნებას, საინტერესო ამბებსა და მოვლენებს, ქვეყნისა თუ კაცობრიობისათვის მნიშვნელოვან ადამიანებს. ვიდეორგოლები წარმატებით შეიძლება იქნეს გამოყენებული როგორც სამოქალაქო განათლების/მოქალაქეობის, ისე ისტორიისა და გეოგრაფიის გაკვეთილებზეც. ჟურნალის ელექტრონული ვერსია და უკვე გამოცემული 33 ნომერი ხელმისაწვდომია ორგანიზაციის ვებგვერდზე.

შემოთავაზებულ იუთუბ არხებზე განთავსებული ვიდეორესურსები გვაძლევს საშუალებას, მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნებისკენ ვუბიძგოთ. თემატიკის შესაბამისად შერჩეული ვიდეოების მეშვეობით კლასში შესაძლებელია დისკუსიის გამართვა. განხილვის პროცესში შეგვიძლია მედიაწიგნიერების კომპონენტის გააქტიურება. თითოეული ვიდეოს ჩვენების შემდეგ დავსვათ კითხვები (სრულად გაეცანით სტატიას – კითხვის ტექნიკა მედია შინაარსის კრიტიკული გააზრებისთვის):

  • ვინ არის ავტორი?
  • რისთვის შეიქმნა ეს გზავნილი?
  • რით ცდილობს მედიაგზავნილი თქვენი ყურადღების მიპყრობას?
  • ვინ შეიძლება ისარგებლოს მისი შინაარსით?
  • შესაძლოა თუ არა, სხვადასხვა ადამიანმა სხვადასხვანაირად გაიგოს ეს შეტყობინება? ექნებათ მათ ინტერპრეტაციის საშუალება?

მივცეთ მოსწავლეებს მსჯელობის საშუალება.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი