„ასო-ბგერების სამყარო“

სკოლა ბავშვებისთვის ახალი უნარები განვითარების, შესაძლებლობების გამოვლენისა და თვითრეალიზაციის საუკეთესო სივრცეა, რომელმაც,  მოსწავლის სოციალური უნარების განვითარების გარდა, უნდა უზრუნველყოს მათთვის სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებული მასალის მიწოდება ისე, რომ ბავშვისთვის ეს პროცესი სახალისო და საინტერესო გახდეს. ამის განხორციელება კი მასწავლებლის მთავარი მიზანია.

განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მოსწავლეს სასწავლო პროცესი პირველივე კლასიდან შევაყვაროთ, რადგან  მათ უწევთ ზღვა მასალის შესწავლა, ახალი უნარების დაუფლება და  უცხო გარემოსთან ადაპტაცია.  თუ სასწავლო პროცესში გამოყენებული იქნება  თამაშის ელემენტები და ყველა აქტივობას  მაქსიმალურად მოვარგებთ მათ შესაძლებლობებს,  აუცილებლად გავალთ სასურველ შედეგზე. განსაკუთრებით შრომატევადი და სიახლეებით დატვირთულია ბავშვებისთვის ქართული ენის გაკვეთილები, რადგან მათ უამრავი სიახლის ათვისება უწევთ და ხშირად ახალი გაკვეთილის ახსნის შემდეგ ავიწყდებათ უკვე ნასწავლი.  წარმოგიდგენთ ერთ-ერთ აქტივობას, რომელიც ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ერთდროულად რამდენიმე უნარის განვითარებას. ამ თამაშს ბავშვებმა „ასო-ბგერების სამყარო“ დაარქვეს. თამაშისთვის დაგჭირდებათ  ფურცლებზე დაწერილი შესწავლილი ასო-ბგერები, რომლებიც უნდა ეწეროს ისე, რომ მთელმა კლასმა შეძლოს მისი დანახვა.

წარმოგიდგენთ თამაშის წესებს:

 

მოსწავლეები სიამოვნებით ელოდებიან საკუთარ რიგს და ყურადღებით უსმენენ მეგობრის გამოსვლასაც. აქტივობის მიზანია, მოსწავლეებმა გაიმეორონ შესწავლილი ასო-ბგერა, გაიხსენონ ხმოვნები და თანხმოვნები, თავად მოიფიქრონ სიტყვები და სწრაფად შეადგინონ მარტივი წინადადებები მოცემული სიტყვის გამოყენებით.

მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები დაასრულებენ ასო-ბგერის სამყაროში მოგზაურობას, შეიძლება დავუსვათ შეკითხვები:

  • რამდენი ასო-ბგერისგან შედგება შენი მოფიქრებული სიტყვა?
  • რამდენი მარცვალია მოცემულ სიტყვაში?
  • რამდენი ხმოვანი/თანხმოვანია?
  • რამდენი სიტყვისგან შედგება წინადადება, რომელიც შენ შეადგინე?

თამაში საკმაოდ ბევრი უნარის ცოდნასა და გაერთიანებას მოითხოვს, მაგრამ თუ ხშირად  გამოვიყენებთ, ეს უნარები ძალიან კარგად განუვითარდებათ და დაეხმარებათ სწრაფად მეტყველებაში, წინადადების სწორად შედგენა/მოფიქრებაში, რაც პირველ კლასში საკმაოდ მნიშვნელოვანია. ხშირად გვგონია, რომ მოსწავლემ უკვე ძალიან კარგად იცის, ესა თუ ის შესწავლილი მასალა და კარგად ფლობს სხვადასხვა უნარს, მაგრამ, როცა ახალ მასალაზე გადავდივართ, აღმოვაჩენთ, რომ შესწავლილი სწრაფად ავიწყდებათ და აუცილებელი ხდება, მასთან მიბრუნება, თავიდან ახსნა ან შეხსენება, რაც დიდ დროს და ძალისხმევას მოითხოვს. ამ თამაშით კი სამუდამოდ დაამახსოვრდებათ, რა არის ხმოვანი, მარცვალი; იქნებიან მობილიზებული, აკონტროლონ დრო და ყურადღება მიაქციონ წინადადების წყობას.

 

 

კომენტარები

comments