სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

ფერებით მოთხრობილი ამბავი

 

21-ე საუკუნეში მსოფლიო მრავალი ტექნოლოგიური გამოწვევის წინაშე დგას. ამ ტექნოლოგიების ცოდნისა და გამოყენების საჭიროება ყოველდღიურად იზრდება.

მინდა, გაგაცნოთ ელექტრონული საგანმანათლებლო რესურსების ვებგვერდი: „გააციფრულე სწავლის პროცესი ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით“ – https://school.emis.ge/, რომელიც მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში, I-VI კლასების სასკოლო პროგრამის შესაბამისად შეიქმნა. მისი მიზანია სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდა.

პანდემიის პირობებში ვებგვერდმა დისტანციური სწავლების პროცესი საინტერესო, სახალისო და შემეცნებითი აქტივობებით გაამდიდრა.

იდეის ავტორი გახლავთ სანდრო ასათიანი, რედაქტორი – გიორგი ლომსაძე.

საგნობრივი მიმართულების ექსპერტების, პროფესიონალი დიზაინერების, პროგრამისტების, ნარატივდიზაინერებისა და ილუსტრატორების ჯგუფების მიერ შექმნილი რესურსები არა მხოლოდ ბავშვებს, არამედ მასწავლებლებსაც ძალიან მოსწონთ.

ელექტრონული საგანმანათლებლო რესურსებით სარგებლობისთვის საჭიროა, ავირჩიოთ შესაბამისი საგანი და თემა. ამ ეტაპზე დავალებები შექმნილია ოთხი საგნისთვის: მუსიკა, ხელოვნება, ბუნებისმეტყველება, კომპიუტერული ტექნოლოგიები. ყოველი თემა მოიცავს რამდენიმე ნაბიჯს და კომპლექსურ დავალებას. მოსწავლის მიზანია, ნაბიჯების გავლისას მოაგროვოს საკმარისი ცოდნა, რომელსაც გამოიყენებს საბოლოო, რამდენიმეკომპონენტიანი კომპლექსური დავალების შესასრულებლად.

რესურსები მოიცავს სხვადასხვა თამაშსა და სახალისო აქტივობას. ვებგვერდზე ჩაშენებულია ჩეთბოტის ფანჯარა. მისი დახმარებით მოსწავლეებსა და მასწავლებლებს საშუალება აქვთ, გაესაუბრონ ხელოვნურ ინტელექტს, დასვან კითხვები რესურსების თემატიკაზე და მიიღონ პასუხები.

 

ელექტრონული საგანმანათლებლო რესურსების ძირითადი კომპონენტები

ნაბიჯი – შეადგენს ელექტრონული რესურსის ძირითად ნაწილს. ის მოიცავს მასალას, რომელიც კლასში მუშავდება და შედგება კონკრეტულ საგნობრივ საკითხებთან დაკავშირებული შინაარსობრივი ბლოკებისგან. ერთი ნაბიჯი შეიძლება განხორციელდეს ერთი ან რამდენიმე გაკვეთილის განმავლობაში. ნაბიჯიდან შეგვიძლია, გადავიდეთ სავარჯიშოზე, მინიშნებაზე ან შუალედურ დავალებაზე.

სავარჯიშო – პატარა კომპიუტერული თამაში, რომელიც ერთი კონკრეტული ამოცანის ამოხსნაზე ან საკითხის შესწავლაზეა ორიენტირებული. მაგალითად, შედგენილი ფერების შექმნა ძირითადი ფერებისგან. სავარჯიშო არის ელექტრონულად შესასრულებელი სამუშაო, სურვილისამებრ, შესაძლებელია საღებავებით შესრულდეს ფურცელზე.

შუალედური დავალება – მოჰყვება ნაბიჯს ან სავარჯიშოს. ის განსხვავდება ელექტრონულად შესასრულებელი სავარჯიშოსგან. გულისხმობს ღია ტიპის შეკითხვებს ან ისეთ აქტივობებს, რომლებიც არაელექტრონულ ფორმატში სრულდება

მინიშნება – ასრულებს ერთგვარი ინტერაქციული ლექსიკონის ფუნქციას, რომელშიც ესა თუ ის საკითხია განმარტებული. ის ჰიპერბმულშია ჩაშენებული. მაგალითად, რომელია ძირითადი ფერები, ცივი და თბილი ფერები, ფორმა, ხაზი და ა.შ. სავარჯიშოსგან განსხვავებით, აქ ბავშვი მხოლოდ ინფორმაციას მიიღებს.

კომპლექსური დავალება – მოსდევს სხვა აქტივობებს და განთავსებულია ბოლოში. კომპლექსური დავალება არის რესურსის ძირითადი კომპონენტი, რომლის შესრულების დროსაც მოსწავლეებმა აქტივობების მეშვეობით მიღებული ცოდნა უნდა გააერთიანონ.

შენიშვნა: რესურსის სრულფასოვნად გამოყენებისთვის რეკომენდებულია Google Chrome ან Microsoft Edge ბრაუზერებით სარგებლობა.

გაგაცნობთ ელექტრონული საგანმანათლებლო რესურსების ვებგვერდზე არსებულ თამაშს, რომელიც ძალიან სახალისო და საინტერესო დავალებებს სთავაზობს მოსწავლეებს.

საგანი: ხელოვნება, ქართული ენა

თემა: ფერებით მოთხრობილი ამბავი

მიმოიხედე შენ გარშემო. რამდენი ფერი შეგიძლია აღმოაჩინო?

დაფიქრებულხარ, რისი გადმოცემა შეიძლება ფერებით?

როგორ ფიქრობ, შეძლებ თუ არა, ფერებით შენი განწყობა გადმოსცე?

დავალება:

დახატე რაიმე ეპიზოდი შენი ცხოვრებიდან: გარემო, ამბავი ან საინტერესო მოვლენა. გადმოეცი შენი დამოკიდებულება, განწყობა (მხიარული, სევდიანი და სხვ.) ფერების საშუალებით.

დავალების შესასრულებლად თანმიმდევრულად მიჰყევი შემოთავაზებულ ნაბიჯებს:

  • მოგეწონებოდა სამყარო ფერების გარეშე?
  • დაასახელე ფერები, რომლებსაც შენ გარშემო ხედავ.
  • იცი თუ არა, რა ჰქვია ფერებით ხატვას?
  • დაათვალიერე ცნობილი მხატვრების ნამუშევრები. დააკვირდი, რამდენი ფერი აქვთ გამოყენებული და ისაუბრე იმ განწყობაზე, რომელიც თვალიერებისას შეგექმნა.
  • შენი აზრით, რომელია „მხიარული“ ფერები და რომელი – „მოწყენილი“?
  • შექმენი ორი ნახატი, ერთში „მხიარული” ფერები გამოიყენე, მეორეში კი – „მოწყენილი“. აჩვენე შენს თანატოლებს, შეამოწმე, ამოიცნობენ თუ არა ნახატებს „მხიარული“ და „მოწყენილი“ ფერების მიხედვით.

იცი თუ არა, რომ ყველა ფერი, რაც კი არსებობს, სულ რამდენიმე ფერისგან მიიღება?

 

ძირითადი და შედგენილი ფერები

როგორ გგონია, რა მოხდება, თუ რომელიმე ორ ძირითად ფერს ერთმანეთს შეურევ?

ჩაატარე ექსპერიმენტი თამაშის საშუალებით.

ფერებს, რომლებიც ძირითადი ფერების შერევით მიიღე, შედგენილ ფერებს უწოდებენ.

 

ექსპერიმენტი ფერებით

შეგიძლია, ეს ექსპერიმენტი გუაშის ან აკვარელის საღებავებითაც ჩაატარო. პალიტრაზე ერთმანეთს შეურიე ძირითადი ფერები და ახლა უკვე ფურცელზე დააკვირდი, როგორ ფერებს მიიღებ:

  1. შეურიე წითელი და ყვითელი
  2. შეურიე წითელი და ლურჯი
  3. შეურიე ყვითელი და ლურჯი

 

  • რა აღმოაჩინე?
  • რა ფერები მიიღე?
  • რა უფრო სახალისო იყო -ფერების შერევა ელექტრონულად თუ ნამდვილი საღებავებით?

 

ცისარტყელას ფერები

შენ უკვე იცი, რომ არსებობს ძირითადი და შედგენილი ფერები. ისინი ბუნებაში ამ თანმიმდევრობით შეიძლება შეგვხვდეს: წითელი, ნარინჯისფერი, ყვითელი, მწვანე, ცისფერი, ლურჯი, იისფერი.

 

  • მოდი, ვნახოთ, გახსოვს თუ არა ცისარტყელას ფერების თანმიმდევრობა.
  • მოცემულ შაბლონში შესაბამისი თანმიმდევრობით ჩაასხი ცისარტყელას ფერები.

 

იცი თუ არა, რომ ფერები სხვადასხვაგვარად ზემოქმედებს ადამიანზე?

ამის მიხედვით განასხვავებენ ცივ და თბილ ფერებს.

 

გაიხსენე, რომელი ფერების შეზავებით მიიღება მწვანე? როგორ უნდა მივიღოთ იისფერი?

  • როგორ ფიქრობ, მწვანე თბილი ფერია თუ ცივი? იისფერი?
  • მოდი, ჩაატარე ექსპერიმენტი ელექტრონულად ან საღებავებით:

როგორც ხედავ, შედგენილ ფერში თუ ცივი ფერი ჭარბობს, ის უფრო ცივისკენ იხრება, თუ თბილი – თბილისკენ.

  • ელექტრონულად ან საღებავებით შექმენი ნამუშევარი, რომელშიც ძირითადად ცივი ფერები იქნება გამოყენებული.
  • ელექტრონულად ან საღებავებით შექმენი ნამუშევარი, რომელშიც ძირითადად თბილი ფერები იქნება გამოყენებული.

 

ფერებით მოთხრობილი ამბავი

შენ უკვე ბევრი რამ იცი ფერების შესახებ.

იცი, რომ არსებობს ცივი და თბილი ფერები, გარდა ამისა, გაეცანი ძირითადი ფერებისგან შედგენილი ფერების მიღების ხერხებს.

მოდი, ახლა ფერწერული ნამუშევარი შექმენი.
დახატე რაიმე ეპიზოდი შენი ცხოვრებიდან: გარემო, ამბავი ან საინტერესო მოვლენა. გადმოეცი შენი დამოკიდებულება, განწყობა (მხიარული, სევდიანი და სხვ.) ფერების საშუალებით.

დავალების შესრულებისას გაითვალისწინე ჩვენი რჩევები და ინსტრუქციები.

  • რა გაიგე ახალი ფერების შესახებ?
  • დაგეხმარება თუ არა ეს სიახლე ნამუშევარში შენი დამოკიდებულების, განწყობის გადმოცემაში?
  • შეძელი თუ არა ნამუშევრის შექმნა ძირითადი და შედგენილი, ცივი და თბილი ფერების გამოყენებით?
  • რა გაგიადვილდა და რა გაგიჭირდა?
  • დაგეხმარა სავარჯიშოები და ჩვენი რჩევები?

საგანმანათლებლო თამაში „ფერებით მოთხრობილი ამბავი“ სახალისო და საინტერესოა, როცა ელექტრონულ ფორმატში ასრულებენ მოსწავლეები, თუმცა ბევრი აქტივობა საღებავებითაც სრულდება ფურცელზე.

ვებგვერდზე სამუშაოდ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ვიდეოინსტრუქცია:

https://www.youtube.com/watch?v=7P4U16oh07Y

 

გამოყენებული რესურსები:

https://school.emis.ge/

https://www.youtube.com/watch?v=7P4U16oh07Y

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“