სამშაბათი, აპრილი 16, 2024
16 აპრილი, სამშაბათი, 2024

სამოდელო გაკვეთილი რუსულ ენაში -ნაწილი პირველი

სახელმძღვანელო არ არის
ერთადერთი რესურსი, რომელსაც მასწავლებელი უნდა იყენებდეს გაკვეთილზე. რუსული ენის
მასწავლებლებისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია სასწავლო მასალის სწორად შერჩევა. ეს ეხება
როგორც მხატვრულ, ისე საინფორმაციო ტექსტებს. სახელმძღვანელოებში ტექსტები ზოგჯერ საინტერესოა,
მაგრამ შესაბამისი აქტივობები არ ახლავს, ზოგჯერ – ასაკთან შეუსაბამო ან ლექსიკურად
რთული და ა.შ. გამოსავალი ისევ მასწავლებლის მიერ ახალი რესურსის მოძიება, ადაპტირება
ანუ შექმნაა.

გთავაზობთ ერთი ტექსტის
მაგალითზე დაგეგმილ გაკვეთილს.
ტექსტი სახელმძღვანელოშია
მოცემული. ეს არის მოთხრობა, რომელსაც რამდენიმე საათი ეთმობა. ჩვენ გთავაზობთ თემასთან
დაკავშირებულ ინფორმაციული ტექსტის დამატებას შესაბამისი აქტივობებით.

 

თემა: История русского искусства
XIX-XX веков. В. Пикуль. Моя милая, милая, милая Уленька.

თემას ეთმობა 6 გაკვეთილი. თუმცა, კლასის დონიდან გამომდინარე, შეიძლება საათის
დამატება ან მოკლება. ეს მასწავლებლის გადასაწყვეტია.

 

რესურსი:ნახევრად ავთენტური ტექსტები, თაბახის ფურცლები, სამუშაო ცხრილები, ფორმატი, წებო,
დამატებითი მასალა (ტექსტი).

 

I გაკვეთილი

 


·                    

მასწავლებელი დაფაზე აკრავს კლოდტის
ცხენების ცნობილ სურათს, წერს მოთხრობის სათაურს და ს
თხოვს მოსწავლეებს, გამოთქვან ვარაუდი, რაზე
შეიძლება იყოს ეს თხზულება.


·                    

ვარაუდები იწერება დაფაზე.


·                    

მოსწავლეები კითხულობენ Iთავს. მარკერით მონიშნავენ
უცხო სიტყვებს (ტექსტის ბოლოს უცხო სიტყვები მოცემულია). მიმდინარეობს ახალ ლექსიკაზე
მუშაობა.


·                    

მასწავლებელი აძლევს დავალებას, ამოიწერონპერსონაჟები და წერილობით გადმოსცენ, რა გაიგეს მათ შესახებ.

 


·                    

მასწავლებელი სთავაზობს მათ ცხრილს, რომლის მარცხენა სვეტში უნდა ჩაწერონ პერსონაჟები, მარჯვენაში მოიწერონ ტექსტიდან მათი თვისებები, ფაქტები მათ შესახებ

Выпишите героев рассказа.

Что вы о них узнали из данного текста?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


·                    

 მოსწავლეები კითხულობენ და ადარებენ ამოკრეფილ ინფორმაციას (დავალება სრულდება რვეულში ან წინასწარ მომზადებულ
ცხრილში. შესაძლებელია ამ დავალების წყვილებში შესრულება
).

 

საშინაო დავალება:წაიკითხეთ ტექსტი. დაწერეთ თქვენი ვერსია, რა მოხდება შემდეგ(5-7 წინადადება).

 

II გაკვეთილი

•           I თავის გახსენება, დავალების წაკითხვა
სურვილისამებრ (ვარაუდები).

•           შემდეგ მოსწავლეები კითხულობენ II თავს
დამოუკიდებლად, მონიშნავენ უცხო სიტყვებს. ვისი ვარაუდი გამართლდა?

•           რა შეიცვალა კლოდტის ცხოვრებაში და რატომ?
მოსწავლეები მუშაობენ წყვილებში. შემდეგ კითხულობენ შესრულებულ დავალებას, მოჰყავთ
არგუმენტები.

საშინაო დავალება:ინფორმაციის ამოკრეფა ტექსტიდან. წინა გაკვეთილზე შევსებულ ცხრილს ემატება ინფორმაცია.

 

III – IV გაკვეთილები

 

•           III თავი დაყოფილია 4 ნაწილად. კითხულობენ
I ნაწილს დამოუკიდებლად. წერენ სავარაუდო კითხვებს (რა კითხვებს დასვამდით ამ აბზაცის
ამოსაწურავად?).

•           მოსწავლეები კითხულობენ კითხვებს, ეძებენ
სავარაუდო პასუხებს. ასე გრძელდება თავის ამოწურვამდე.

•           ბოლოს მასწავლებელი არიგებს ცხრილებს (ვიცი,
გავიგე, მინდა ვიცოდე). ავსებენ I სვეტს ტექსტის მიხედვით (რა ვიცი კლოდტის შესახებ).

•           მასწავლებელი ინსტრუქციას აძლევს მოსწავლეებს,
შემდეგ ორჯერ კითხულობს ტექსტს „
Петр Клодт (ბიოგრაფია)” დამატებითი სახელმძღვანელოდან.

დავალება: მოისმინეთ და პარალელურად შეავსეთ ცხრილის II სვეტი (რა გაიგეთ
ახალი). მასწავლებელი ტექსტს კითხულობს 2-ჯერ.

•           მოსწავლეები ისმენენ და ადარებენ ინფორმაციას.
იწერენ ცხრილებში მხოლოდ იმ ფაქტებს, რომლებიც მოთხრობაში არ შეხვდათ. შემდეგ კითხულობენ
წყვილებში და არჩევენ კლასში მასწავლებლის დახმარებით. III სვეტს ავსებენ ტექსტის მოსმენის
შემდეგ (რა გინდათ გაიგოთ კლოდტის შესახებ).

საშინაო დავალება:მოცემული ინფორმაციის გამოყენებით ჩამოწერონ კლოდტის ცხოვრების ეტაპები გეგმის სახით.

 

V გაკვეთილი

 

•           კლასი იხსენებს ორივე ტექსტს, ერთმანეთს
ადარებს ინფორმაციას, მხატვრულ და ბიოგრაფიული ხასიათის ტექსტებს.

•           მოსწავლეები ავსებენ ცხრილს, რომელშიც უნდა
მოიყვანონ მოცემული ფაქტების დამადასტურებელი ან საწინააღმდეგო არგუმენტები.

•           შემდეგ კითხულობენ წყვილებში და არჩევენ
კლასში.

•           მასწავლებელი არიგებს ტექსტს ოგიუსტ მონფერანის
ბიოგრაფიით, რომელიც მოსწავლეებმა შინ დამოუკიდებლად უნდა გაარჩიონ.

საშინაო დავალება:წაიკითხონ დარიგებული ინფორმაცია, მოიძიონ დამატებითი ფაქტები, მოამზადონ მოცემული
ტექსტების მიხედვით საპრეზენტაციო თემა «Архитектурные памятники и другие
достопримечательности Санкт-Петербурга» და მოემზადონ კლასის წინაშე მის წარსადგენად.
თემა უნდა მოიცავდეს ინფორმაციას ზემოაღნიშნული და სხვა არქიტექტორების შესახებ, რომელთა
ნამუშევრები ამშვენებს პეტერბურგს.

 

VI გაკვეთილი

•           თემის პრეზენტაცია

•           პრეზენტატორები გამოსვლის შემდეგ მოძიებულ
ინფორმაციას, ფოტოებს და ტექსტებს ამაგრებენ კედელზე გაკრულ ფორმატზე (შეიძლება ამ
დავალების კლასშივე შესრულება. ამ შემთხვევაში მოსწავლეები ოგიუსტ მონფერანის შესახებ
ტექსტს არჩევენ ჯგუფებში. სასურველია, ფოტოები წინასწარ მოიძიონ. შეიძლება მასწავლებლის
დახმარებითაც).

 

შეფასების კრიტერიუმები:


·                    

შეუძლია ვარაუდის გამოთქმა;


·                    

ამოიცნობს პერსონაჟებს;


·                    

ამოიცნობს პერსონაჟთა
დამახასიათებელ თვისებებს;


·                    

მოჰყავს არგუმენტები
ტექსტიდან;


·                    

ეყრდნობა ნაცნობ სიტყვებს
ზოგადი შინაარსის გასაგებად;


·                    

მუშაობს ცხრილებზე;


·                    

შეუძლია ამბის მსვლელობის,
მოვლენათა თანმიმდევრობის ამოცნობა, გააზრება;

პრეზენტაცია – აქ უკვე უშუალოდ პრეზენტაციის კრიტერიუმების გამოყენება
შეგიძლიათ (დროის ლიმიტი, გაბმული ლაპარაკი თემის გარშემო, საუბრისას ნასწავლი გრამატიკული
კონსტრუქციების სწორად გამოყენება და სხვ.). მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწინოს, რომ:

. თუ იყენებს განმსაზღვრელ
შეფასებას, ამ კრიტერიუმებს დაუმატებს ქულებს;

. თუ მხოლოდ განმავითარებელს,
მაშინ ამ კრიტერიუმების გამოყენებით შეადგინოს რუბრიკა.

 

Прочитайте текст.

   Клодт

Русский скульптор, автор петербургских памятников
Николаю Первому на Исаакиевской площади и баснописцу И.А.Крылову в Летне
м саду.

 

 В Петербурге есть Аничков мост*. Все знают этот мост,
потому что он находится в самом центре города, на Невском проспекте. На мосту
стоят четыре скульптурные группы. Это знаменитые кони Клодта.

 Пётр
Карлович Клодт – немец по национальности, но родился и вырос в России, в семье
генерала. Сначала семья жила в Сибири, потом в Петербурге. Здесь маленький
мальчик учился в военной школе и успешно ее закончил. Его ждала блестящая
военная карьера, однако он решил стать скульптором.

 Маленький
Клодт очень любил животных, особенно лошадей. В доме Клодтов был маленький
зоопарк: в комнатах жили петух, кот, собака, лиса, обезьяна и даже … лошади.

 Мальчик
рисовал их с детства. В его альбомах были только лошади – десятки лошадей на
каждой странице. Он делал лошадей из бумаги, гипса и меди.

 Когда
в 1841 году на Невском проспекте открыли мост через Фонтанку, все увидели, что
его украшают четыре скульптурные группы – кони Клодта. Петербуржцы говорили,
что это самые прекрасные кони города.

 Вторые
и третьи экземпляры лошадей Клодта находятся в Берлине и Неаполе, там их тоже
любят.

 Недавно
петербургские кони были на реставрации. Сейчас они вернулись на своё место и
стоят там, где были всегда.

 Для
петербуржцев кони Клодта – своеобразная визитная карточка города.

 

*Аничков мост – так назывался первый деревянный мост
через Фонтанку, построенный в 1715 году под руководством подполковника
М.О.Аничкова. Нынешний мост был сооружен позже, но сохранил старое название.

 

  Огюст Монферран

Выдающийся французский архитектор, проработавший в России
более сорока лет. Автор известных архитектурных сооружений Петербурга –
Исаакиевского собора и Александровской колонны.

 

 Огюст Монферран родился во
Франции и стал одним из выдающихся архитекторов
XIX века. Удивительный
исторический парадокс, но во Франции его знали как русского архитектора, потому
что он практически ничего не построил у себя на родине.

 Его полное имя Анри Луи Огюст Рикард де
Монферран, но в Росии он предпочитал называть себя Огюстом Монферраном. Будущий
архитектор окончил Королевскую специальную школу архитектуры в Париже и в 27
лет получил диплом строителя и архитектора. Это было время падения империи
Наполеона, и в стране не было денег, чтобы строить новые дворцы и соборы. В
такое время Монферран-архитектор был не нужен Франции.

 Он уехал в Россию и она стала его второй
родиной. Монферран прожил в России 41 год, из них 40 лет он строил Исаакиевский
собор. Так долго в Петербурге никогда ничего не строили. Начали в 1818 году, а
кончили в 1858 году.

 Одновременно с Исаакиевским собором в городе
сооружали первый постоянный мост через Неву и первую железную дорогу. Когдва
кончится это строительство, никто не знал. В Петербурге шутили: «Мост через
Неву увидим мы и наши дети; а Исаакиевский собор и мы не увидим, и наши дети не
увидят».

 Храм строили как главный кафедральный собор
России, поэтому он такой огромный. Исаакиевский собор – это целый город,
который строили 440 тысяч строителей. В нем могут находиться одновременно 14
тысяч человек. Он третий в мире по высоте после знаменитых соборов Рима и
Лондона. Исаакий украшают 112 коллон из гранита. Каждая большая колонна весит
114 тонн, а общий вес всего собора – 300 тысяч тонн. В интерьере собора можно
увидеть 150 картин лучших русских мастеров, 382 скульптуры и мозаику, которая
занимает площадь 600 квадратных метров!

В
Исаакиевском соборе Монферрану удалось сделать невозможное: соединить вместе
архитектуру, скульптуру, живопись, мозаику и камень. Вот почему специалисты
считают его самым значительным религиозным зданием Европы, которое построили в
XIXвеке.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი