ოთხშაბათი, აპრილი 24, 2024
24 აპრილი, ოთხშაბათი, 2024

მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლებისთვის ჯანსაღ ცხოვრებაზე

ცხოვრებისეულმა გამოცდილებამ გვიჩვენა, რომ ადამიანი ჯანმრთელობაზე მხოლოდ მაშინ იწყებს ზრუნვას, როცა მას ამ მხრივ სერიოზული პრობლემები ექმნება. ჯანსაღი ცხოვრების წესი უზრუნველყოფს ფიზიკურ, სულიერ, სოციალურ კეთილდღეობასა და აქტიურ ხანგრძლივობას. ცხოვრების წესი განაპირობებს ჩვენს მომავალს. ჯანსაღ ცხოვრებაზე ყურადღების გადატანას შეუძლია, შეცვალოს მომავალი. რამდენად პროდუქტიული იქნებიან ისინი, რამდენად ექნებათ სტიმული ჯანსაღ ცხოვრებას მისდიონ. მთელი რიგი საკითხები იშლება ამასთან დაკავშირებით. მოზარდობის პერიოდში იწყება ალკოჰოლისადმი, თამბაქოსადმი, ნარკოტიკებისადმი დაინტერესება. რა ბერკეტი შეგვიძლია დავახვედროთ ჩვენ? როგორ შევუწყოთ ხელი ცნობიერების ამაღლებას? ამისათვის სკოლას უდიდესი ადგილი უჭირავს. ასევე მნიშვნელოვანია მშობელთა ჩართულობა და მათი სკოლასთან თანამშრომლობა. სწორედ ამ თემას დაუთმო დრო ჩემმა სკოლამ სასწავლო წლის განმავლობაში. რადგანაც პროექტი მოიცავს მთლიანად სკოლას, შესაბამისად, ყველა ასაკისა და კატეგორიის ბავშვი მონაწილეობს, რაც გვაძლევს იმედს, რომ პროექტის დასრულების შემდეგ მათი ცნობიერება ამაღლდება, იცხოვრებენ ჯანსაღი ცხოვრების წესით და პროპაგანდას გაუწევენ მას.

პროექტის მიზანი და ამოცანები:

  • მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება ჯანსაღ ცხოვრებაზე;
  • პროექტის ფარგლებში მიღებული ცოდნის ტრანსფერი.

სამიზნე ჯგუფები (ვისი პრობლემის მოგვარებას ცდილობთ და ვინ შეიძლება მიიღოს კიდევ სარგებელი):

პროექტში მონაწილეობას იღებენ როგორც დაწყებითი, ასევე საშუალო და საბაზო საფეხურის მოსწავლეები. ასევე მშობლები და პედაგოგები. ჯანსაღი ცხოვრების წესი ყველას ეხება, გადავწყვიტეთ, რომ პროექტში ყველა ასაკის ადამიანი ჩაგვერთო.

 

პროექტს წლის განმავლობაში თავისი რისკები ახლდა. ეს იყო ჰიბრიდული სწავლების ტიპი, რომელიც პანდემიის გამო ხშირად ონლაინრეჟიმში გადადიოდა, ასევე – ნაკლები ინტერესი მოსწავლეების მხრიდან.

უპირველეს ყოვლისა შევიკრიბეთ სამუშაო გუნდი და შევიმუშავეთ პროექტის გეგმა. გავწერეთ შესასრულებელი ვადები და მოვიფიქრეთ განსახორციელებელი აქტივობები. სასკოლო თემის ჩართულობისათვის მოსწავლეებისა და მასწავლებლების გარდა, აქტივობები დაიგეგმა მშობლებთანაც. ჩვენი გაწერილი გეგმით დავიწყეთ პროექტზე მუშაობა. წერილში გთავაზობთ ყველა საფეხურზე განხორციელებულ აქტივობებს თავისი მოკლე აღწერით, რაც, ვფიქრობ, დაგვეხმარა ჩვენი პროექტის მიზნის მიღწევაში.

  1. #ჯანსაღიცხოვრებისწესი

X კლასის მოსწავლეებმა შექმნეს საინფორმაციო ხასიათის ვიდეო-რგოლი და მოუწოდეს თანატოლებს, იცხოვრონ ჯანსაღი ცხოვრების წესით. ვიდეო-რგოლის შექმნისათვის დამრიგებელმა მოსწავლეები წაიყვანა ლისის ტბაზე. ფიზიკური აქტივობისა და საინფორმაციო შეხვედრის შედეგად, განხორციელდა პროექტის ერთ-ერთი გეგმის ნაწილი, რომელიც, ვფიქრობ, არაჩვეულებრივი გამოვიდა.

  1. მათემატიკა ჯანსაღი ცხოვრების
    წესის მომხრეა

მეხუთე კლასის მოსწავლეები მათემატიკის გაკვეთილზე 5 ჯგუფად გადანაწილდნენ. მათ მიეცათ სხვადასხვა თემა – ,,ჯანსაღი კვება“, ,,ჩვენი ორგანიზმი“, ,,საარსებო გარემო’’ ,,მავნე ჩვევები“ და ,,სამკურნალო მცენარეები“. ამ თემების მიხედვით მათ ჰქონდათ რეალური სიტუაციების ამოცანა, რომელიც უნდა ამოეხსნათ. ამოცანების ამოხსნის შემდეგ მოსწავლეებმა გაიაზრეს ინფორმაცია, თვითონ გამოთვალეს ცხოვრების ჯანსაღი წესისთვის აუცილებელი საკვების ნორმა, სუფთა საარსებო გარემოსთვის საჭირო პირობები და ა. შ

  1. ,,მშრალი თვალის სინდრომი”

მოსწავლეებმა წარმოგვიდგინეს პრეზენტაცია თემაზე „მშრალი თვალის სინდრომი” რომელზეც მოწვეულნი იყვნენ სკოლის ექიმი, ბიოლოგიისა და ქიმიის მასწავლებელი. მათ მოსწავლეებს უპასუხეს კითხვებზე და მისცეს სასარგებლო რჩევები.

  1. კოვიდ 19-ის სტატისტიკური გამოკითხვა

მეშვიდე კლასის მოსწავლეებმა, მათემატიკის გაკვეთილისთვის მოიძიეს მსოფლიოს რამდენიმე ქვეყანაში კოვიდ 19-ის სტატისტიკური ანალიზი, რამდენი დაავადდა, მათ შორის რამდენი იყო კოვიდ 19-ით ვაქცინირებული. რამდენი იყო გარდაცვლილთა რაოდენობა. გააკეთეს ამ მონაცემთა ანალიზი. გამართეს მსჯელობა – რა გზები არსებობს კოვიდ 19-ის პრევენციისთვის. პირველ რიგში ჰიგიენის დაცვა და ვაქცინაციის ჩატარება, ასევე ყველა იმ რეკომენდაციის გათვალისწინება, რომლებსაც ექიმები გვთავაზობენ.

  1. სასარგებლო რჩევები

სასკოლო პროექტის ფარგლებში მეექვსე კლასის მოსწავლეებმა ჩაწერეს საინფორმაციო ტიპის ვიდეოები, სადაც ყურადღება გაამახვილეს ჯანსაღი ცხოვრებისათვის აუცილებელ რამდენიმე ასპექტზე. ერთ-ერთ ვიდეოში მოსწავლემ ისაუბრა გარემოს დაცვასა და უსაფრთხოებაზე. რამდენი დრო სჭირდება ამა თუ იმ ნარჩენს მიწაში დასაშლელად.

  1. ჯანსაღ სხეულში ჯანსაღი სულია

მეშვიდე კლასის მოსწავლეებმა მოიძიეს ტექსტური და ფოტომასალები ანტიკური ოლიმპიური თამაშების შესახებ. მოამზადეს ვიდეოპრეზენტაციები ბერძნული ხელოვნების ნიმუშების: ბადროს მტყორცნელის და ბერძნული მხატვრობის შესახებ. დაამზადეს ოლიმპიური არენის მაკეტი და შექმნეს ზევსის, მოჭიდავეების, ბადროს მტყორცნელისა და მეეტლის მინიატიურული ქანდაკებები. ასევე დაამზადეს პოსტერები ციფრული ტექნოლოგიისა და ფერადი გრაფიკის გამოყენებით.

  1. ვიტამინები – ჩვენი უხილავი მეგობრები

მეორე კლასის მოსწავლეები გაეცნენ ინფორმაციას ბაქტერიების შესახებ. შეიტყვეს, სად ბინადრობენ ისინი და რა სარგებელი მოაქვთ ადამიანისთვის. შეადგინეს მოთხრობა „უხილავ მეგობრებზე“. მათ აირჩიეს ჯანმრთელობისთვის აუცილებელი ბოსტნეული და ხილი, და დაამზადეს სალათები. მომზადების პროცესი გადაიღეს ვიდეოზე, სადაც საუბრობენ შერჩეულ სალათაში შემავალ ინგრედიენტებზე და მათ სასარგებლო თვისებებზე.

 

  1. მხიარული სტარტები

გაიმართა დისტანციური საინფორმაციო შეხვედრა მშობლებთან, თემაზე – რა დატვირთვა აქვს ფიზიკურ განვითარებაში ამა თუ იმ საკვებს. დაიგეგმა ფიზიკურ გარემოში შეხვედრა მშობლებთან. წინასწარ დაგეგმილი თამაშების მიხედვით მოსწავლეებმა მონაწილეობა მიიღეს ფიზიკურ აქტივობებში.

  1. გაცოცხლებული თამაშები

მესამე კლასის მოსწავლეებმა ოჯახის წევრების დახმარებით, გააცოცხლეს ძველი თამაშები. უფროსებმა აუხსნეს თამაშის წესები და მათთან ერთად ითამაშეს. ეს ყველაფერი ვიდეოს სახით გადაიღეს და კლასში ვიდეოპრეზენტაცია მოაწყვეს.

 

  1. ჯანსაღი კვება თუ სასუსნავები?

მეექვსე კლასის მოსწავლეებმა თემის ირგვლივ მოამზადეს პრეზენტაციები. ვიდეორგოლები და პლაკატები. ასევე რამდენიმე მოსწავლემ შექმნა ანიმაციური ვიდეო, სადაც მიღებული ინფორმაცია ანიმაციის სახით გადმოსცა.

  1. მუსიკა – მკურნალი

მუსიკის მასწავლებელი მერვე და მეცხრე კლასის მოსწავლეებს მუსიკისა და ადამიანის ფსიქო-ემოციური თუ ფიზიოლოგიური ჯანმრთელობის ურთიერთკავშირზე ესაუბრა. ამის შემდეგ დაავალა შესაბამისი მკურნალობის მეთოდების მოძიება და გარკვევა იმისა, რამდენად რეალური და ეფექტურია მუსიკით მკურნალობა, განსაკუთრებით რომელ დაავადებაზე მოქმედებს დადებითად მუსიკა და ბოლოს, დაევალათ ვიზიტი მუსიკათერაპიის ერთ-ერთ ცენტრში, სადაც უფრო დაწვრილებით გაეცნობოდნენ მკურნალობის მეთოდებს. მოსწავლეებმა ზემოაღნიშნულ დავალებას წარმატებით გაართვეს თავი; ესტუმრნენ მუსთერაპიის ცენტრს „ბეკარს”, გაესაუბრნენ ცენტრის დამფუძნებელს და საკუთარ თავზეც გამოცადეს მკურნალობის ერთ-ერთი მეთოდი.

ეს სასკოლო პროექტის მცირე ჩამონათვალი გახლავთ, რომელმაც ვფიქრობ, ნამდვილად შეუწყო ხელი მის განხორციელებას. პროექტის მდგრადობა გახლავთ მოსწავლეთა საინფორმაციო კლუბის ჩამოყალიბება. ასევე, რამდენიმე მოსწავლემ ისაუბრა, რომ მათ მშობლებთან ერთად დილა-საღამოს ვარჯიში ტრადიციად დაამკვიდრეს.

პროექტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეთა თვითმმართველობა სკოლაში აქტიურად გააგრძელებს მუშაობას ჯანსაღი ცხოვრების წესის დასამკვიდრებლად, რისთვისაც პერიოდულად დაგეგმავს სხვადასხვა აქტივობას – სკოლის მოსწავლეთა, მშობელთა და მასწავლებელთა ყოველწლიურ ტურნირს სპორტის სხვადასხვა სახეობებში (ჭადრაკი, შაში, ნარდი და სხვა) .

ასევე აღსანიშნავია, რომ მოსწავლეებში გაიზარდა ემპათიის, თანაგანცდის უნარები, შეიქმნა პატივისცემაზე დაფუძნებული, თანამშრომლობითი, უსაფრთხო და ჯანსაღი გარემო, რაც ხელს შეუწყობს სასკოლო კულტურის გაძლიერებას.

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი