ხუთშაბათი, აპრილი 25, 2024
25 აპრილი, ხუთშაბათი, 2024

წერილი – როგორც რესურსი

მას ბენიამინი ერქვა.
ქერა, სიმინდის ულვაშის ფერის თმა და ღია, ღია ცისფერი თვალები ჰქონდა, ვარდისფერი ლოყები და ლამაზი, ხასხასაბალახიანი ეზო – ეს ყველაფერი ფოტოებიდან ვიცოდი.

გერმანიის ქალაქ კასსელიდან იყო და ჩვენი გერმანულის მასწავლებლის ინიციატივით მე და ნათია, ჩემი ყველაზე ახლო მეგობარი – წერილებს ვწერდით, გერმანულად.

ვუყვებოდით ჩვენს მშობლებზე, სკოლაზე, ან რა უნდა გვეამბო მისთვის, ჩვენი ცივი და მუქი ყოველდღიურობის შესახებ, აი , ის კი ძალიან ბევრ რამეს გვწერდა თავის ინგლისურ კოკერპანიელზე, ცურვისა და ჩოგბურთის წრეზე, საშობაო საჩუქრებზე. ჩვენ, ცივი და ბნელი გარეუბნის ბავშვბი, ვუყურებდით მის მეტისმეტად ხასხასა და ფერად ფოტოებს, მეტისმეტად პრიალა და ვარდისფერ კანს და სხივიან თვალებს და ყოველი წერილის მიღება ძალიან გვიხაროდა.

მერე გერმანულის მასწავლებელი შეგვეცვალა და ეს საინტერესო თავგადასავალიც დამთავრდა. ის ალბათ დღეს 32 წლისაა, თავისნაირი ქერა ბავშვები ჰყავს და მშვიდი და ბედნიერი ცხოვრებით ტკბება.

იმ ხანად, როცა სკოლაში არაფერი ხდებოდა საინტერესო, ეს მიწერ-მოწერა დიდზე დიდი გარღვევა იყო სხვა, ინტერაქტიულ და მულტიკულტურულ გარემოში.

ჰოდა, არ ვიცი, იმ მოგონებების გავლენაა თუ არა, წერილს, როგორც სასწავლო რესურსს, გაკვეთილის თემას, მასალას თუ საშუალებას ძალიან ხშირად ვიყენებ ხოლმე, ჰოდა, მინდა თქვენც მოგიყვეთ. რა შეიძლება ასწავლოთ წერილების დახმარებით.

1.ბიოგრაფიული რესურსი – როდესაც მწერლების ცხოვრების, შემოქმედების, მსოფლხედველობის, ინტერესების შესახებ ყვებით, პირადი წერილები სრულიად შეუცვლელი მასალაა, იმისათვის, რომ საყვარელი ავტორი მთელი თავისი დადებითი თუ უარყოფითი შტრიხებით, სხვადასხვაგვარი მხარეების გააცოცხლოთ და გააშუქოთ.

2.ისტორიული რესურსი – როგორ უნდა აღადგინოთ ეპოქა, ისტორიული რეალობა, თუ არა პირადი წერილების საშუალებით. აბა, მაგალითისთვის ნიკოლოზ ბარათაშვილის მიმოწერას ჩახედეთ, ანდა მირზა გელოვანის მეორე მსოფლიო ომიდან გამოგზავნილი წერილები ნახეთ, უკეთესი დროის მანქანა რა გინდათ?

3.წერის სტატეგიის სწავლება – პირადი წერილების დაწერის წესებისა და ეტიკეტის სწავლა ძალიან საჭირო და აუცილებელია, როგორ შეადგინოთ პირადი თუ საქმიანი წერილი, ღია წერილი თუ მიმართვა, ხელნაწერი თუ ელექტრონული…

4.გრამატიკის გაკვეთილი – მიმართვა, შორისდებული, პუნქტუაციის ნიშნები, პირდაპირი და ირიბი ნათქვამი, პირის ნაცვალსახელები, ზმნის დრო – ამ ყველაფრის სწავლებისას შეგიძლიათ მოიფიქროთ წერითი სტრატეგიები, რომლის საშუალებით თქვენს მოსწავლეებს გრამატიკულ ნიუანსებსაც ასწავლით და აზრის თავისუფლად გადმოცემასაც.

5.კულტურათშორისი ურთიერთობები – წარმოიდგინეთ, რომ წინასწარმომზადებული პრეზენტაციებით რომელიმე ქვეყანას გააცნობთ თქვენს მოსწავლეებს, მაგალითისთვის, შვედეთი ( რა თქმა უნდა, მწერლებსაც არ დაივიწყებთ), მიმოიხილავთ კულტურას, ნახავთ ფილმებს, მოსმენთ მუსიკას და შვედ თანატოლებს მისწრეთ წერილებს. თანამედროვე გარემოში, როდესაც ინტერნეტმა და სოციალურმა ქსელებმა ყველანაირი კომუნიკაცია შესაძლებელი გახადა, დაკავშირება არც გაგიჭირდებათ. ეს ძალიან საინტერესო გამოცდილება იქნება.

6.წერილები პერსონაჟს ან წერილები პერსონაჟის სახელით – წარმოიდგინეთ, რომ რომელიმე ნაწარმოების პერსონაჟი ხართ და თქვენს მკითხველებს გინდათ დაუკავშირდეთ, უფრო მეტი რამ უამბოთ, ვიდრე წიგნში წერია, თქვენი ხასიათის ისთი შტრიხები გააცნოთ, რომელთა დანახვაც ცოტა რთულია.

ან იქნებ მკითხველი ხართ და თქვენს საყვარელ პერსონაჟთან გასაუბრება გსურთ, დამიჯერეთ, ასეთი თავისუფალი, გულწრფელი შთაბეჭდილებების წერა აუცილებლად მოეწონებათ თქვენს მოსწავლეებს.

7.წერილი 100 წლის წინ – მოაძებნინეთ მოსწავლეებს რომელიმე ისტორიული გმირი, მწერალი ან უბრალოდ საინტერესო პიროვნება და მიაწერინეთ წერილი, ესეც კიდევ ერთი მოზაურობა დროში.

8.წერილის როლი და ფუნქცია ლიტერატურის სხვადასხვა დარგში – პოეზიასა და პროზაში, ცნობილ ნაწარმოებებში… სალაპარაკო ბევრია, „ვეფხისტყაოსნით” დაწყებული და თანამედროვე ავტორებით დამთავრებული.

მოკლედ, უამრავი რამის დაგეგმვა შეიძლება, დანარჩენი თავად მოიფიქრეთ, მე კი გაგახსენებთ, რომ აუცილებლად, კიდევ ერთხელ უნდა გადაიკითხოთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის, ილია ჭავჭავაძის, გალაკტიონ ტაბიძის, ნიკო სამადაშვილის, პაოლო იაშვილის, ექვთიმე თაყაიშვილის, მარო მაყაშვილის და სხვათა პირადი წერილები და მიფიქროთ , როგორ მიაწოდოთ ეს საინტერესო მასალა მოსწავლეებს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი