პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

სასარგებლო აპლიკაციები

ჩემი 2 წლის შვილი დღეში დაახლოებით  2 საათს ატარებს ტელეფონის, კომპიუტერის ან პლანშეტის ეკრანთან. თავიდან, როცა მოციმციმე ეკრანით დაინტერესდა, ვფიქრობდი, რომ ეს ცუდი იყო და ვცდილობდი, რაც შეიძლება იშვიათად აღმოჩენილიყო მასთან და სახლში ყოფნისას მეც ნაკლებად ვმჯდარიყავი ნეტთან. მაგრამ მალევე მივხვდი, რომ არსებულ სურათს რადიკალურად ვერ შევცვლიდი: ჩემი შემოსავალი პირდაპირპროპორციულად არის დამოკიდებული ჩემს კომპიუტერთან გატარებულ დროზე, ჩემი შვილი კი ახალ სიტყვებს, სიმღერებს, მარტივ არითმეტიკას და სხვა საჭირო რამეებს ყველაზე სწრაფად და ბუნებრივად  სწორედ ეკრანიდან ითვისებს.
ეგეც არ იყოს, მას ისევე სჭირდება მრავალფეროვანი გართობა, როგორც ყველა დანარჩენ ადამიანს და რატომ უნდა შემეზღუდა გართობის ერთ-ერთი საშუალება. რატომ არ შეიძლებოდა ნოყიერი საუზმის, რამდენიმესაათიანი სეირნობისა და ცოტაოდენი თამაშის მერე ის მულტფილმი  ენახა, რომელიც მოსწონდა. თან ერთი სიამოვნებაა იმის ყურება, როგორ არჩევს სასურველ მულტფილმებს და აპლიკაციებს, როგორ ისრუტავს ინფორმაციას და გადმოაქვს იქ გაგონილი ფრაზები და სიტუაციები ყოველდღიურ ურთიერთობებში. მგონია, მთავარი განსხვავება ჩვენსა და ამ თაობას შორის, სწორედ ეს მრავალფეროვნება, არჩევნის ხელმისაწვდომობა და გასართობების ფართო სპექტრია. სწორედ იმიტომაა ინტერნეტი კეთილშობილი გამოგონება, რომ ის საშუალებას გაძლევს, თვითონ გადაწყვიტო, როდის რა აკეთო, როდის რას უყურო. ალბათ ამიტომ იზრდებიან თანამედროვე ბავშვები უფრო სწრაფად და ამიტომაცაა მათი სურვილები უფრო მკაფიო, გამოხატვის გზები კი უფრო თავისუფალი.
სპეციალური კვლევებისა და ლიტერატურის გაცნობის შემდეგ აღმოჩნდა, რომ არა მხოლოდ მე, არამედ პედიატრები და ფსიქოლოგებიც არ არიან პატარებისთვის კომპიუტერის აკრძალვის მომხრენი. მეტიც,  დაბალანსებულად მიწოდებული ციფრული მედია ბავშვთა ცხოვრების შემადგენელ ნაწილადაც კი მოიაზრება.
ერთი თვის წინ, ჟენევაში გაეროს ბავშვთა უფლებების კონვენციის კომიტეტმა ერთ-ერთ მთავარ თემად  სწორედ „ციფრული მედია და ბავშვთა უფლებები” განიხილა. 12 სექტემბერს, რამდენიმესაათიანი დისკუსიის შემდეგ, გამოიცა რეკომენდაციები, რომლებიც ოთხი ნაწილისგან შედგება: უფლებებით აღჭურვა, ხელმისაწვდომობა, ციფრული განათლება და უსაფრთხოება. გაეროს რეკომენდაციები განკუთვნილია სახელმწიფოების, მშობლების, მასწავლებლებისა და თავად ბავშვებისათვის და ითვალისწინებს, ერთი მხრივ,  ბავშვებისთვის ციფრული განათლების და ხელმისაწვდომობის აუცილებლობას, მეორე მხრივ, აქცენტს აკეთებს იმ საფრთხეებზე, რაც უკონტროლო მოხმარებასა და რთულად აღსაქმელი ინფორმაციის ბავშვისთვის მიწოდებას შეიძლება მოჰყვეს. იმისათვის, რომ უზრუნველვყოთ ბავშვისათვის საჭირო ინფორმაციის მიწოდება და ვაკონტროლოთ კონტენტი, რომელსაც ის მოიხმარს, პირველ რიგში ჩვენ, უფროსები მის შინაარსში უნდა გავერკვეთ.

გთავაზობთ 5 აპლიკაციას, რომელიც, ვფიქრობ, რომ თქვენს შვილებსა და მოსწავლეებს უფრო ადვილად შეაყვარებს სხვადასხვა საგანს და  გაუჩენს ინტერესს. ისინი დაგეხმარებათ მიაწოდოთ  მათ თქვენთვის სასურველი ინფორმაცია მათთვის მისაღები ფორმით და ეკრანებთან გატარებული დრო ნაყოფიერი გახადოთ:

1.artCircles – ხელოვნების კატალოგი, რომელიც თემატურად, ჟანრობრივად, ფერთა პალიტრის მიხედვით დალაგებული ნამუშევრების დათვალიერების, შესწავლის და, სურვილის შემთხვევაში, სოციალურ ქსელებში გაზიარების საშუალებას გაძლევთ. მცირე ზომის აპლიკაცია ერთგვარი მინიმუზეუმია, რომლის საშუალებითაც რამდენიმე საათში შეიძენთ საბაზისო ცოდნას თანამედროვე და კლასიკური ხელოვნების შესახებ.

2.National Geographic World Atlas  – ატლასი National Geographic-ისგან გაცილებით ინფორმაციული და საინტერესოა, ვიდრე ჩემი სკოლის დროინდელი გეოგრაფიის გაკვეთილები, რომელსაც ხანში შესული მასწავლებელი ძირითადად წინა დღის სატელევიზიო პროგრამების განხილვისთვის იყენებდა. ატლასი National Geographic-ის ერთადერთი პროდუქტი არ არის, რომელიც თქვენს შვილებსა და მოსწავლეებს დააინტერესებს: შეგიძლიათ გადმოწეროთ მსოფლიოს დიდი ქალაქების, ეროვნული პარკების, ჩიტებისა და ცხოველების შესახებ აპლიკაციები, იმის მიხედვით, რა ინტერესი აქვს ბავშვს.

3.Duolingo – უცხო ენის შემსწავლელი მხიარული და მარტივი აპლიკაცია სასიამოვნოს ხდის ისეთ სირთულეებსაც კი, როგორიც არის უცხო სიტყვების დამახსოვრება და გრამატიკული კონსტრუქციების სწორად აგება. სრულიად უფასო სერვისის საშუალებით შეგიძლიათ ფრანგული, გერმანული, პორტუგალიური, დანიური, თურქული, რუსული, შვედური, პოლონური, რუმინული და უნგრული ენების სწავლა. აპლიკაციითა და ვებგვერდით (https://www.duolingo.com/) მსოფლიოში უკვე 11 მილიონზე მეტი ადამიანი სარგებლობს.

4.NASA Visualization Explorer – იმისათვის, რომ უკეთ შეისწავლო დედამიწა, მის გარშემო არსებული პლანეტები და გაეცნო ნასას კვლევების ახალ შედეგებს.

5.How to Drow – მარტივი აპლიკაცია, რომლის საშუალებითაც ნებისმიერი ადამიანი ადვილად დაიჯერებს, რომ მას ხატვის ნიჭი აქვს.
რეალობაში, სადაც ყოველდღე ათი ახალი აპლიკაცია მაინც იქმნება, ძნელია კონკრეტული პროდუქტის არჩევა და რეკომენდაციის გაწევა. ეს 5 აპლიაკაციაც იმის საილუსტრაციოდ თუ გამოდგება, რამდენად პროდუქტიულად შეიძლება გამოიყენოს ადამიანმა ციფრული ტექნოლოგიები. დანარჩენი კონკრეტული ბავშვის, მშობლისა და მასწავლებლის არჩევანზეა.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი