ჯგუფური მუშაობა დისტანციურ გაკვეთილზე

დისტანციურმა სწავლებამ მრავალი გამოწვევის წინაშე დაგვაყენა მასწავლებლები. მოგვიწია საკლასო ოთახში ჩატარებული გაკვეთილების მოდიფიცირება და დისტანციური მუშაობის რეჟიმისთვის მორგება. ნელ-ნელა ვისწავლეთ, როგორ გადმოვწყობილიყავით საკლასო ოთახებიდან მართკუთხა მონიტორებთან ისე, რომ სწავლების ხარისხი არ გაუარესებულიყო, მოსწავლეთა ინტერესიც შეგვენარჩუნებინა და პროცესში სიახლეებიც შეგვეტანა.

ახალი გზების ძიება ჩემთვის საინტერესო პროცესი აღმოჩნდა. გარდა იმისა, რომ ვცდილობდი, ბავშვებისთვის ყოველ გაკვეთილზე ახალი რესურსები შემეთავაზებინა, ვიფიქრე: რა მოხდება, რომ მათი საყვარელი აქტივობაც დისტანციურად ჩავატარო-მეთქი? ეს იყო ჯგუფური მუშაობა.

ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილზე ნუნუ გაწერელიას „ბეღურა და ზამთარი“ შევისწავლეთ. მომდევნო შეხვედრისთვის დავგეგმე გაკვეთილი, რომელიც წინასწარ მქონდა აწყობილი პრეზენტაციის სახით.

წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად მოსწავლეებს შევახსენე ახალი სიტყვების მნიშვნელობა და დავუსვი რამდენიმე კითხვა ტექსტიდან:

  1. რატომ იყო და-ძმა დაღონებული?
  2. რა განიზრახა ბეღურამ ბავშვების გასახარებლად?
  3. რატომ გაუკვირდა ფიფქს ბეღურას თხოვნა?
  4. ბეღურამ იცის, რომ თოვლის მოსვლის შემთხვევაში ის ცუდ დღეში ჩავარდება. ვისი დახმარების იმედი აქვს მას?

 

ამის შემდეგ ვთხოვე დაფიქრებულიყვნენ, რა იყო მოთხრობის მთავარი სათქმელი.

თითოეული გვერდი გაფორმებული იყო ანიმაციით, რომელიც მოსწავლეებს ძალიან მოეწონათ.

ამის შემდეგ ჯგუფური მუშაობისთვის მოვემზადეთ. მოსწავლეებმა გაიხსენეს ჯგუფური მუშაობის წესები. მათ ავუხსენი, რომ ჯგუფური მუშაობა დისტანციურ ფორმატში მხოლოდ ფიზიკური გარემოთი განსხვავდება საკლასო ოთახში ჩატარებულისგან, რადგან ამ შემთხვევაშიც მნიშვნელოვანია გუნდურობა, თანამშრომლობა და ყველა ის წესი, რომელიც მათ ახსენეს. თავდაპირველად მთელ კლასს გავაცანი ჩვენი მუშაობის მიზანი და დავალება, მერე კი ისინი ტექნიკურად გავანაწილე სხვადასხვა ოთახში ანუ ჯგუფში. (მოსწავლეების ჯგუფებად განაწილების ინსტრუქცია)

სანამ მოსწავლეებს ჯგუფებად დაყოფთ, აუცილებელია აუხსნათ, რომ ჯგუფური მუშაობის დროს მხოლოდ თავისი ჯგუფის წევრებთან აღმოჩნდებიან. თქვენ პეროდულად თითოეულ ჯგუფს შეუერთდებით მონიტორინგისთვის. სასურველია, ერთი პრაქტიკული სამუშაო გაკვეთილამდე გაიაროთ მათთან ერთად.

მას შემდეგ, რაც დავალებას მთელ კლასს გააცნობთ, კიდევ ერთხელ ცალ-ცალკე გააცანით ჯგუფებს. ჯგუფებში განაწილება შეიძლება როგორც ავტომატურად, ისე თქვენი სურვილისამებრ. შეგიძლიათ, მოსწავლეებს მოაფიქრებინოთ სახელები ჯგუფებისთვის.

მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები ჯგუფებად გავანაწილე, თითოეულ ჯგუფთან შევედი და გავაცანი დავალება და სამუშაო დრო. ჯგუფის წევრებს უნდა დაეწერათ ამბის გაგრძელება სხვადასხვა მითითების მიხედვით, აერჩიათ ერთი წევრი, რომელიც ჩაიწერდა ჯგუფის წევრების ნააზრევს და ჯგუფის სახელით წარადგენდა.

განუწყვეტლივ ვაკვირდებოდი მუშაობის პროცესს. საჭიროების შემთხვევაში ვაძლევდი დამატებით მითითებებს. დროის ამოწურვის შემდეგ ყველა მოსწავლე საერთო შეხვედრაში დავაბრუნე და პრეზენტაციისთვის მოვემზადეთ.

ჯგუფებმა ისაუბრეს მუშაობის პროცესსზე, ჩაატარეს პრეზენტაცია. თითოეულ ჯგუფს მივეცი შესაბამისი უკუკავშირი. ასევე ვთხოვე, გაკვეთილის დასრულების შემდეგ ფოტოს სახით გამოეგზავნათ მათ მიერ მოფიქრებული ამბავი.

შემდეგი გაკვეთილისთვის მოსწავლეებს უნდა შეექმნათ ილუსტრაცია ჩამოთვლილი თემებიდან რომელიმე ერთზე:

* ბეღურებისა და ფიფქების დიალოგი;

* დათოვლილი ქალაქი;

* ბეღურების ცხოვრება ზამთარში.

ნება მივეცი, სურვილისამებრ, ემუშავათ პროგრამაში „ვსწავლობთ თამაშით“ ან თავად დაეხატათ.

მომდევნო გაკვეთილზე მოსწავლეებისგან არაჩვეულებრივი ილუსტრაციები მივიღე.

 

„დათოვლილი ქალაქი“ (შექმნილია პროგრამაში „ვსწავლობთ თამაშით“)

 

„ბეღურების ცხოვრება ზამთარში“

კომენტარები

comments

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *