შაბათი, აპრილი 20, 2024
20 აპრილი, შაბათი, 2024

სკოლაში მოწყობილი მუზეუმი

მეოთხეკლასელებისთვის  მუზეუმის მნიშვნელობა და მუზეუმში მოქცევის წესები უნდა მესწავლებინა, სხვა დროს პირდაპირ მუზეუმში წავიყვანდი და რეალურ გარემოში ვაჩვენებდი ყველაფერს, ახლა კი პანდემიის გამო ვერ მოვახერხეთ, თუმცა  სტანდარტული გაკვეთილის ჩატარება მაინც არ მინდოდა, ამიტომ გადავწყვიტე მუზეუმი სკოლაშივე მომეწყო.

  1. მზადების პროცესი

სახლში მოძებნე ნივთები, რომელთა შესახებ ისტორიის მოსმენა მოსწავლეებისთვის საინტერესო იქნებოდა. თავი მოვუყარე ტრადიციულ სამოსს, ძველ წიგნებს, სამკაულებს, ჭურჭელს, ტექნიკას,  ხელნაკეთ ნივთებს, რუკებს და ა.შ. შევარჩიე ნივთები, რომელთაც  ექსპონატად გამოვიყენებდი და ვეცადე ლოგიკური თანმიმდევრობით განმეთავსებინა.

თითოეული მოსწავლისთვის მოვამზადე ქცევის წესების ფურცელი, რომელიც  ბილეთების ფუნქციასაც შეასრულებდა. ვინც გაეცნობოდა წესებს და თანხმობას განაცხადებდა მათ დაცვაზე, ისინი შეძლებდნენ მუზეუმში სტუმრობას.

გაკვეთილზე მოსწავლეებს ძველ და ახალ წელთაღრიცხვაზე ვესაუბრე, რას ნიშნავს ძველი, რა პერიოდს მოიცავს, რას ნიშნავს ახალი, რატომ ვამბობთ ქრისტეშობამდე ან ქრისტეშობის შემდგომ  და ჩვენს მუზეუმში წარმოდგენილი ექსპონატებიც  სწორედ ამ თანმიმდევრობით გადავანაწილე.

  1. ვიზიტი მუზეუმში

I ექსპონატი – არგო

პირველად არგოს და არგონავტების მითს გაეცნენ, მოვუყევი კოლხეთსა და მედეაზე, ოქროს საწმისზე, ვისაუბრეთ ნაოსნობაზე, ავუხსენი, რომ ადრე შავ ზღვას ძველი ბერძნები სხვა სახელით მოიხსენიებდნენ.

 

 

 

II ექსპონატი – რუკა და სამკაულები

ძვ.წ VI-III საუკუნეების რუკებზე მოსწავლეებს ვაჩვენე, რომ ტერიტორიების საზღვრები დროდადრო იცვლებოდა და ჩვენს ქვეყანას  იმ დროისთვის საქართველო არ ერქვა. ამავე სტენდთან მოსწავლეებმა დაათვალიერეს ძვ.წ VI-III საუკუნეებში  აღმოჩენილი სამკაულების სურათები.  ვისაუბრეთ, თუ რა როლს ასრულებს  არქეოლოგია ძველი ნივთების აღმოჩენაში.

III ექსპონატი – დამწერლობა  და ვეფხისტყაოსანი

ბავშვებმა გაიხსენეს, რაც იცოდნენ ქართულ დამწერლობაზე და დაათვალიერეს ასომთავრული, ნუსხური და მხედრული დამწერლობები. ამავე სტენდზე იყო განთავსებული „ვეფხისტყაოსანი“, როგორც ქართული და მსოფლიო კულტურის ღირსშესანიშნავი და ფასდაუდებელი მემკვიდრეობის ნიმუში.

 

IV ექსპონატი – მხატვრობა

მომდევნო სტენდთან ვიზიტისას მოსწავლეებს ვესაუბრე  კლდის მხატვრობის შესახებ, ასევე დაათვალიერეს გუდიაშვილის მიერ შექმნილი ნახატი „ვეფხისტყაოსნის“ თემატიკით და დააკავშირეს წინა ექსპონატთან.

V ექსპონატი  – ტრადიციული სამოსი

მოსწავლეები  ხევსურულ, ტრადიციულ სამოსს გაეცნენ, მათი ყურადღება მიიპყრო  ქართულმა ორნამენტებმა. გაიხსენეს მანდილის მნიშვნელობა. ამავე სტენდთან დაათვალიერეს ყაზახური ქუდი და ფეხსაცმელები.

VI ექსპონატი – სამკაულები

ამ სტენდთან მოსწავლეებს სარესტავრაციო სამკაული ელოდათ, რომელიც სპეციალურად ჩავდე დამატებით შეფუთვაში, თანაც განსხვავებული განათება შევურჩიე.  ავუხსენი, რომ ზოგჯერ, მუზეუმში განსაკუთრებით ძვირფასი და ძველი ნივთები დამატებითი სიფრთხილით აქვთ შენახული, სადაც სპეციალურად არის შერჩეული განათება, ტემპერატურა და ა.შ.  ვესაუბრე რესტავრაციის მნიშვნელობაზე.

 

VII ექსპონატი –  ჭურჭელი

მოსწავლეებმა დიდი ინტერესით დაათვალიერეს ლითონის, მინის და ხის ხელით დამუშავებული და მოჭიქული ჭურჭელი. ლითონისგან დამზადებული ჭურჭელი საკმაოდ ძველი იყო და განსაკუთრებული ინტერესი გამოიწვია ბავშვებში.

 

 

VIII ექსპონატი – ფული  

მოსწავლეებს გავახსენე ფულის ისტორია, ვაჩვენე სხვადასხვა ქვეყნის მონეტა და ქაღალდის ფული. ასევე ვისაუბრეთ ვირტუალური ფულის შესახებ.

 

IX ექსპონატი – ტექნიკა 

ამ სტენდზე მოსწავლეებმა დაათვალიერეს ძველი მობილურები და თანამედროვე სმარტფონები. ვინილი, CD დისკი და მეხსიერების ბარათი. დავაკვირდით განსხვავებებს,  ვიმსჯელეთ, როგორ ვითარდება ტექნიკა და რამდენად მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ის ჩვენს ცხოვრებაში.

მუზეუმის დასათვალიერებლად სულ 35 წუთი დაგვჭირდა და დრო გაკვეთილის შეჯამებისთვისაც დაგვრჩა. როგორც აღმოჩნდა, მოსწავლეების ნაწილი მუზეუმში ჯერ არ ყოფილა და ახლა უკვე ერთი სული აქვთ, როდის ესტუმრებიან რომელიმე მათგანს.

შემიძლია ვთქვა, რომ ამ აქტივობამ გაამართლა, მოსწავლეებმა უკვე იციან, რას ნიშნავს მუზეუმი, როგორ უნდა მოვიქცეთ მუზეუმში სტუმრობისას, რომ მუზეუმში  პატარა ნივთსაც თავისი ისტორია აქვს და როგორი საინტერესოა ამ ისტორიის მოსმენა, როგორ იცვლება ყველაფერი დროსთან ერთად, რატომ არის მნიშვნელოვანი კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნება, ეს ყველაფერი კი, მოგეხსენებათ, ჩვენი საგნობრივი საკითხებია.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი