პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

სწავლა-სწავლება და პანდემია

კოვიდ-19-ის პანდემია მართლაც რომ უდიდესი გამოწვევაა მთელი მსოფლიოსთვის. ეს, უპირველესად, ჯანმრთელობის კრიზისია, რომელიც ცხოვრების სხვა სფეროებსაც შეეხო. მრავალმა ქვეყანამ გადაწყვიტა, დაეკეტა სკოლები, უნივერსიტეტები, კოლეჯები და სხვა საგანმანათლებლო დაწესებულებები. სწავლა-სწავლების პროცესი გაურკვეველი ვადით ონლაინ რეჟიმზე გადავიდა. მრავალი საკვალიფიკაციო აქტივობა გაუქმდა, შეიცვალა შეფასების ფორმები და სტრატეგიები – იმგვარად, რომ ინდიკატორები ონლაინ სწავლებისთვის მოგვერგო.

მსურს, გაგიზიაროთ რვა ძირითადი სტრატეგია, რომლებსაც როგორც სკოლის, ისე კოლეჯისა და უნივერსიტეტის მასწავლებლები გამოიყენებთ ონლაინ სწავლების დროს.

 

  1. გაზარდეთ მოსწავლეების/სტუდენტების ჩართულობის ხარისხი.
  2. დაისახეთ რეალური მიზნები.
  3. შეეცადეთ, შექმნათ კრეატიული სასწავლო გარემო.
  4. შეეცადეთ, დაამყაროთ ჯანსაღი და პოზიტიური ურთიერთობა სტუდენტებთან/მოსწავლეებთან.
  5. გამოიყენეთ მრავალფეროვანი სტრატეგიები სწავლებისთვის.
  6. შექმენით ონლაინ ოთახები ინდივიდუალური და ჯგუფური აქტივობებისთვის.
  7. მიეცით მცირე და კონკრეტული დავალებები.
  8. მხარი დაუჭირეთ სხვადასხვა სახის მინიშნებების გამოყენებას, უპასუხეთ სტუდენტების/მოსწავლეების საჭიროებებს, მიეცით მათ უკუკავშირი.

 

როდესაც ონლაინ სწავლა-სწავლების პროცესში აქტიურად ხართ ჩართული, მნიშვნელოვანია შემდეგი ფაქტორების გათვალისწინება:

. იყავით აქ და ამჟამად.

. იყავით პიროვნებაზე ორიენტირებული.

. წინასწარ მოამზადეთ დამხმარე საშუალებები (მატერიალური მასალა).

. შეინარჩუნეთ სიმშვიდე და გამოიჩინეთ მოთმინება.

. ეცადეთ, გამოამჟღავნოთ ენთუზიაზმი და გამოხატოთ პოზიტიური ემოციები როგორც ვერბალურ, ისე არავერბალურ დონეზე.

. ეცადეთ, აკონტროლოთ ხმის ტემბრი, ისაუბრეთ გარკვევით და ლაკონურად.

 

აქტივობის განხორციელებისას უნდა გვახსოვდეს შემდეგი საფეხურები:

 

მოსწავლეებთან საუბრის დროს მნიშვნელოვანია:

. იყოთ მშვიდი და გაწონასწორებული.

. ხელი შეუწყოთ უსაფრთხო და ჯანსაღი ურთიერთობების დამყარებას მოზარდებს შორის.

. იყოთ მზრუნველი.

. გახსოვდეთ, რომ შეუძლებელია, პედაგოგს ჰქონდეს პასუხი მოსწავლეების ყველა კითხვაზე.

. გჯეროდეთ საკუთარი შესაძლებლობების, შთააგონეთ საკუთარ თავს, რომ უნარი შეგწევთ, ასწავლოთ.

. ეცადეთ, შექმნათ უსაფრთხო ყოველდღიური სასწავლო რუტინა.

 

მშობლებს უნდა ახსოვდეთ, რომ:

. მათი შვილები არ არიან სასკოლო სივრცეში და არც თავად არიან განათლებით პედაგოგები, ამიტომ სასურველია, დაისახონ რეალური მოლოდინები და ხელი შეუწყონ ბავშვების პროსოციალური ქცევის წახალისებას.

. არ მოითხოვონ შეუძლებელი, არ მოსთხოვონ შვილებს, იყონ იდეალურები და უნაკლოები. გააკეთონ მაქსიმუმი საკუთარი და ბავშვის შფოთვის შესამცირებლად.

. დაგეგმონ ფიზიკური აქტივობები სახლის გარეთ, შედარებით იზოლირებულ ადგილას ბავშვთან ერთად.

. ჰქონდეთ ჯანსაღი კომუნიკაცია მასწავლებლებთან, ეცადონ, შეჯერდნენ საერთო იდეებზე.

. თქვენ და თქვენს მეგობრებს შეგიძლიათ ბევრი რამ ასწავლოთ მოზარდებს სასკოლო გარემოს მიღმა – ამას „ცხოვრების სკოლას“ ეძახიან. წაახალისეთ ბავშვის ონლაინკომუნიკაცია უფროს მეგობრებთან, შეუქმენით საამისო პირობები.

. მაქსიმალურად შეუწყვეთ ხელი ონლაინ კომუნიკაციის შემდეგ ბავშვის ბუნებრივ გარემოში დასვენების პროცესს.

 

სასურველია, ოჯახზე ცენტრირებული სწავლების მეთოდი მოიცავდეს მრავალფეროვან დამატებით აქტივობებს: ფიზიკურს, მუსიკასა და ხელოვნებასთან დაკავშირებულს, მაგალითად, თეატრალურ დადგმებს, ცეკვას, ლოგიკურ-შემეცნებით აქტივობებს, სარელაქსაციო ონლაინვარჯიშებს.

 

 

მშობლებმა უნდა გავაკეთოთ შესაძლებლის მაქსიმუმი, მაგრამ არ უნდა ველოდეთ, რომ ყველაფერი იდეალურად გამოგვივა.

ამასთან, უნდა გვახსოვდეს, რომ ჩვენ არ ვართ მასწავლებლები და ჩვენი მიზანი არ არის სასკოლო აქტივობების განხორციელება კონკრეტული საგანმანათლებლო ინდიკატორების მიხედვით, თუმცა ჩვენ ვართ ის ადამიანები, რომლებიც ყველაზე უკეთესად ვიცნობთ ჩვენს შვილებს და მათ რეალურ შესაძლებლობებს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი