პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

მასწავლებელი ახალი სასწავლო წლის ზღურბლთან

ეს ფერადი, ნეტარი, ლაღი, მზიანი და ხალისიანი ზაფხული თვალსა და ხელს შუა „ვერაგულად“ გაიპარება ხოლმე… დაახლოებით 10 ივლისამდე მასწავლებლებს სკოლაში გვაქვს ახლად დასრულებული სასწავლო წლის ფინალური სამუშაოები, ხოლო პირველი სექტემბრიდან ახალი სასწავლო წელი ჩვენთვის უკვე იწყება და რეალურად დასასვენებელი ივლის-აგვისტოს 50 დღე გვეცოტავება საიმისოდ, რომ მოვედოთ სოფლებს, მთებს, ზღვებსა თუ მდინარეებს. გლობალური პანდემიის გამო დაწესებულმა შეზღუდვებმა სამშობლოში ჩაგვკეტა და ბევრმა ჩვენგანმა უამრავი საოცარი ადგილი ახლა აღმოაჩინა საკუთარ მიწა-წყალზე. ვერაფერი შეედრება ზაფხულის თვალსასეიროს, თუმცა მასწავლებლის ფიქრები ყოველთვის სკოლას, კლასებს და ბავშვებს დასტრიალებს თავს. აგვისტოს მეორე ნახევარში უზრუნველი დასვენების დღეებს უკვე ცვლის ფიქრები ახალი სასწავლო წლის დაგეგმვაზე. ყოველი ახალი სასწავლო წელი ახალი ეპოქაა თითქოს, სავსე სიახლეებით, ახალი მოვლენებით, ახალი საჭიროებებით, ახალი იდეებით. ჩვენი კარიერა დიდწილად იმაზეა დამოკიდებული, თუ რას და როგორ დავუგეგემავთ საკუთარ თავს, როგორც სასკოლო საზოგადოების ნაწილს. მართალია, ერთიანი საგანმანათლებლო სისტემა და სკოლის ადმინისტრაცია წყვეტს საათობრივ ბადეებს, პროგრამებს, კლასებში განაწილებებს, დამრიგებლობას, ცხრილებს, მრავალ სასკოლო აქტივობას, მაგრამ მასწავლებლებს გვრჩება ჩვენი პროფესიული საქმიანობის მთელი რიგი სქემები ასაგები. მაგალითად, რაო? – იკითხავს საქმეში ჩაუხედავი ადამიანი. როგორი ვიქნები მე, როგორც დამრიგებელი, რას შევთავაზებ ჩემს კლასს ახალ სადამრიგებლო გეგმაში, როგორი ვიქნები, როგორც საგნის მასწავლებელი, რა სიახლეებს და მოდიფიცირებულ სასწავლო გეგმებს ავაგებ ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, როგორ ურთიერთობებს დავამყარებ მოსწავლეებთან, მშობლებთან და კოლეგებთან, რას გავაკეთებ ახალ სასწავლო წელს ჩემი პროფესიული განვითარებითვის, ეს ჩემი საფიქრალია და აქ გადამწყვეტი მასწავლებლის პიროვნული უნარ-ჩვევები, გამოცდილება და გემოვნებაა. უმნიშვნელოვანესია კოლეგებს შორის გამოცდილების გაზიარება. ხშირად მასწავლებლები ერთმანეთს ვუზიარებთ თემატურ-კალენდარულ და სადამრიგებლო გეგმებს, წინა წლების გამოცდილებებზე, წარმატებებსა ან განცდილ წარუმატებლობებზე დაკვირვებით ვაშენებთ ახალ წლიურ ინდივიდუალურ გეგმას.

მასწავლებლის შვილი ვიყავი და ბავშვობიდან ვუყურებდი, რომ დედა ისევე განსაკუთრებულად ემზადებოდა საკუთარი მასწავლებლური გარემოს ოპტიმიზაციისთვის, როგორც მოსწავლე ემზადება ხოლმე ერთი საფეხურით მაღლა სასკოლო აქტივობებისთვის. დედა აგვისტოში უკვე მუშაობდა წლიურ გეგმებზე, სახავდა საკლასო ღონისძიებების სქემებს და ამუშავებდა სხვადასხვაგვარ იდეებს, აახლებდა გარდერობს, ზრუნავდა საკუთარ იმიჯზე, ნივთებზე, ამდიდრებდა ბიბლიოთეკას, იმარაგებდა ყველანაირ საკანცელარიო ნივთებს, ითვალისწინებდა, რომ მოსწავლეებითვის უნდა გაენაწილებინა საკუთარი რესურსები.

მთავარი, რაც უნდა გავაკეთო ახალი სასწავლო წლის კარიბჭესთან პრიორიტეტების მიხედვით ასე მაქვს დალაგებული:

  1. ვცდილობ რაღაც ახალი და უკეთესი იყოს ჩემს იმიჯში.
  2. ვიმარაგებ საკანცელარიო ნივთებს. აუცილებლად დამჭირდება ახალი ბლოკნოტები, საკანცელარიო რვეულები, ტესტების ფურცლები. ვაწესრიგებ სამუშაო მაგიდას, სადაც დაუბრკოლებლად ხელმისაწვდომი უნდა იყოს ელექტრონული რესურსები. უსათუოდ უნდა მქონდეს გამართული კომპიუტერი, პრინტერი, ქსეროქსი, კალმები, საბეჭდი ქაღალდი, მყარი მეხსიერების დისკები, კალმები, ფანქრები, ფლომასტერები, მარკერები, ფერადი ქაღალდები, ფაილები, წებოვანი ქაღალდები, მუყაო, პენალი, ჩასანიშნი ფურცლები, სკოჩები, წებო, ფლიპ-ჩარტის ქაღალდები, მაკრატლები, სტეპლერი, დირაკოლი, საშლელი, სათლელი, შავ-წითელ-ლურჯი კალმები, სხვადასხვანაირი რვეულები, სწრაფჩამკერები, ბაინდერები.
  3. აუცილებელია წინა წლის გეგმების, ტესტების, გამოყენებული რესურსების გადარჩევა, საჭირო რამეების დაარქივება და ზედმეტი ქაღალდების მაკულატურისთვის გადადება.
  4. აუცილებელია სახელმძღვანელოებისა და დამხმარე რესურსების შეძენა-განახლება.
  5. სასწავლო წლის დასაწყისში მასწავლებელმა უნდა შეადგინოს ინდივიდუალური სამოქმედო გეგმა, თემატურ-კალენდარული გეგმები, გამოაკრას ცხრილები სკოლასა და საკუთარ სამუშაო ოთახში და ჰქონდეს წლიური კალენდარი.
  6. აუცილებელია სადამრიგებლო გეგმის შედგენა და კლასთან შეთანხმება. წლის მანძილზე განსახორციელებელი სადამრიგებლო აქტივობების გონივრულად დაგეგმვაზეა დამოკიდებული ჩვენი დამრიგებლური რეპუტაცია.
  7. სასურველია, რომ ორივე სემესტრში მასწავლებელმა ყოველ კლასში მოამზადოს მინიმუმ 2-3 გრძელ- და მოკლევადიანი სასწავლო პროექტი, დაგეგმოს მრავალფეროვანი ღონისძიებები, წლიურ კალენდარში მონიშნოს, რომელი ღირსშესანიშნავი თარიღების აღნიშვნას აპირებს კლასებთან ერთად. სასწავლო პროექტების ჩონჩხი სასწავლო წლის დასაწყისში თუ უკვე გვექნება, მათი ხორცშესხმა გაგვიადვილდება, რომ შემდეგ კლასთან შევათანხმოთ და მაქსიმალურად სასურველ შედეგზე გავიდეთ.
  8. ცალკე უნდა შედგეს სკოლისგარეთა გასვლითი ღონისძიებების ნუსხა და მათი მენეჯმენტი ეფექტურად უნდა იყოს გაწერილი მშობელთა კომიტეტთან შეთანხმებით. თეატრები, მუზეუმები, საგამოფენო დარბაზები, საჯარო შეხვედრების სივრცეები გველოდებიან. მოსწავლეებს ეს ძალიან ბევრს აძლევს.
  9. მასწავლებლებს პანდემიის პირობებში გვმართებს სასწავლო გეგმების მოდიფიცირება ეპიდსიტუაციის გართულების შემთხვევაში გამოცხადებული ცვლილებებისთვის, ასევე შეძლებისდაგვარად უნდა გაითვალოს ყველანაირი ფორსმაჟორი. მასწავლებლობა კრიზისული სიტუაციების წარმატებული მენეჯმენტიც უთუოდ არის.
  10. უმნიშვნელოვანესია საკლასო ოთახის მოწყობა. ვზრუნავთ კარადების გასუფთავებაზე და ვალაგებთ ახალ ნივთებს. საკლასო ოთახის ფანჯრები, ფარდები და რაფაზე განთავსებული ყვავილები მისახედია. ყვავილებიდან ზოგი გამხმარია და წყალსა და მიწის დამატებას ითხოვს, ზოგი გასაკრეჭია, ტოტები გადასარგავი და ახლად ამოყრილი დაფესვიანებული ნერგები გასამრავლებელი. საკლასო ოთახის კედლებზე კლასის საყვარელ ტილოებს, დეკორაციებს, ბავშვების ნამუშევრებს განვათავსებთ და გარემო დამყუდროვდება, გალამაზდება. უმნიშვნელო დეტალიც კი ზოგჯერ არნახულად ამშვენიერებს გარემოს. ბავშვებს ესთეტიზმის განცდა გამძაფრებული აქვთ. მათი განწყობისთვის ლამაზი საკლასო ოთახი უმნიშვნელოვანესია.

ახალი სასწავლო წელი ახალი იმედების, ძიების, აღმოჩენის, ერთად განცდილი სიხარულისა და თანადგომით დაძლეული სირთულეების პერიოდია.  თითქმის ყოველთვის ყველა საქმეში რთულია სტარტის აღება, საქმის დაძვრა, სისტემის ამუშავება, თუმცა ისიც კარგად მოგვეხსენება, რომ წარმატებული სტარტი გადამწყვეტ როლს თამაშობს გრძელვადიანი პროცესის ოპტიმალური რეჟიმით წარმართვაში. მთავარი მაინც მასწავლებლის განწყობაა, რომ მის გარშემო სივრცეები, გარემო იყოს კომფორტული და სოლიდარული. მასწავლებელი ცენტრია, რომლის ირგვლივ ტრიალებს უამრავი ადამიანი და მის პიროვნულ მახასიათებლებზე დამოკიდებულია ბევრი რამ. სასკოლო საზოგადოებისადმი კეთილგანწყობა ჩვენვე გვეხმარება, რომ თავი კარგად ვიგრძნოთ და სწავლების პროცესი რუტინად, ტანჯვად არ გვექცეს. თუ ახალი სასწავლო წლის სასტარტო ეტაპზე მასწავლებელი ითანამშრომლებს კლასთან, მშობელთა კომიტეტთან, კოლეგებთან და ადმინისტრაციასთან, ის შექმნის კომფორტულ გარემოს სწავლა-სწავლების პროცესის მონაწილე ყველა მხარისთვის.

ახალი სასწავლო წელი ახალი წელივით მღელვარე, ფერადი, შემოქმედებითობის ჟამია. რაც არ უნდა საამური იყოს დასვენება, მასწავლებელს მაინც ყოველთვის ენატრება სკოლა, გაკვეთილი, ბავშვების ჟრიამული. სკოლა წესრიგის, დიპლომატიის, ორგანიზებული და შემოქმედებითი საქმიანობის, თანამშრომლობითობის საუკეთესო პრინციპების ალაგია და ის ჩვენგან ითხოვს ინოვაციურ აზროვნებას, მრავალფეროვნებას, ჰუმანიზმის დაუშრეტელ საბადოებს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

კათედრის შეხვედრები

მოგონებების მცველი

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი