მათემატიკის გაკვეთილი დისტანციურად

ჩემი სტატიები აქამდე თუ საკლასო აქტივობებს ეხებოდა, ახლა, ვფიქრობ, ისეთი დავწერო, რაც სოციალური იზოლაციისა და დისტანციური სწავლების პირობებში გამოადგებათ მასწავლებლებს.

მეც, სხვა მასწავლებლების მსგავსად, ჩართული ვიყავი  სწავლა-სწავლების პროცესში, რომელიც დისტანციურად მიმდინარეობდა.

როდესაც გაკვეთილს ვგეგმავ, ვცდილობ, წინასწარ მოვიძიო ან თავად შევქმნა ისეთი რესურსები, რომლებიც ახსნაში დამეხმარება. როგორც საკლასო მუშაობის, ისე დისტანციური სწავლების დროსაც თვალსაჩინოებას დიდ ადგილს ვუთმობ.

მათემატიკაში ორნიშნა რიცხვების შეკრება-გამოკლების ახსნას ვაპირებდი. ამისთვის სკოლაში წინასწარ დავხაზავდი დაფაზე უჯრიანი რვეულის მოდელს, ჩავწერდი რიცხვებს, მათ განლაგებას და ავუხსნიდი მოსწავლეებს, მაგრამ რაკი ეს ყველაფერი დისტანციურად მიწევს, გადავწყვიტე, მოდელი ელექტრონულად შემედგინა. ამისთვის წიგნში მოცემული სავარჯიშოები გამოვიყენე და მათ ელექტრონული ფორმა მივეცი.

გაკვეთილის მსვლელობის დროს მოსწავლეებს ჩემი შედგენილი პრეზენტაცია გავუზიარე. რიცხვებში დავასახელეთ ერთეულები და ათეულები, გავახსენე შეკრების წესები. მოსწავლეები ეკრანზე ხედავდნენ უჯრებში ჩაწერილ მაგალითს, რომელიც ანიმაციის საშუალებით ნელ-ნელა ივსებოდა. ამით მოსწავლეებს ვაჩვენე ქვეშმიწერით შეკრება-გამოკლების მოდელი. ასევე კითხვა-პასუხის რეჟიმში ისინი ჩართული იყვნენ მაგალითის განხილვაში, რამაც მათ გააქტიურებას შეუწყო ხელი.

მეორე თემა, რაც მათემატიკაში განვიხილეთ, იყო „შესაძლო, შეუძლებელი და აუცილებელი“. მოსწავლეებისათვის ჩავწერე ვიდეო,  სადაც მათ ავუხსენი ახალი თემა. შემდეგ ვთხოვე, ჩაეწერათ ვიდეო, სადაც თვითონ ამიხსნიდნენ ამ გაკვეთილს. მოსწავლეებმა ხალისით შეასრულეს დავალება. მათ მიერ გამოგზავნილმა ვიდეოებმა კი მკაფიო წარმოდგენა შემიქმნა იმაზე, რამდენად გაიგეს ახსნილი გაკვეთილი.

ვფიქრობ, ასეთი სახალისო სავარჯიშოები გაკვეთილის ათვისებასა და გაგებას უწყობს ხელს.

კომენტარები

comments