ოთხშაბათი, აპრილი 24, 2024
24 აპრილი, ოთხშაბათი, 2024

როგორ მოვნიშნოთ ტექსტები ვებსივრცეში?

ალბათ ხშირად შეგიმჩნევიათ მოსწავლეების, მასწავლებლებისა და სტუდენტების ხელში ფერად-ფერადი მოსანიშნი მარკერები. გამოგიტყდებით, მეც ხშირად ვიყენებ. ზურგჩანთით ვატარებ ტექსტის მოსანიშნ სხვადასხვა ფერის მარკერს.

მოსწავლეებისა და ასევე, ზრდასრულების უმეტესობას უყვარს კითხვა ნიშანთა სისტემით. არსებობს მოსაზრება/თეორია, რომ მსგავსი ფორმატით კითხვა ამარტივებს მასალის აღქმას, აძლიერებს ინტერესს, ეხმარება ადამიანს კონცენტრაციაში და ხელს უწყობს წაკითხულის გააზრებასა და დამახსოვრებას.

ელექტრონული წიგნები დიდი ხანია, შემოიჭრნენ და დიდი ადგილი დაიკავეს ჩვენს ყოველდღიურობაში. თუ ჩვენი მოსწავლეები აქამდე მეტწილად სახელმძღვანელოებზე იყვნენ დამოკიდებულნი, დღეს ინფორმაციას კომპიუტერების თუ ჭკვიანი ტელეფონების მეშვეობით იღებენ. დავალებების შესასრულებლად ინტერნეტსივრცეში განთავსებული რესურსების გაცნობა უხდებათ. შექმნილმა მდგომარეობამ გაზარდა ციფრულ წიგნებზე  მოთხოვნა.

ამ სტატიაზე მუშაობის პროცესში გავეცანი სტატიას – „შეუძლიათ მოსწავლეებს სიღრმისეულად გააზრება ციფრული კითხვისას?“  სტატიის მიხედვით, ციფრული კითხვისას, გააზრების საუკეთესო საშუალებაა ანოტაციების კეთება. მასში ვკითხულობთ: ტრადიციული სკოლის გარემოში თქვენ გაძლევენ ბეჭდურ წიგნებს და გეუბნებიან, რომ არაფერი არ დაწეროთ მასზე. ეს კი რეალურ ცხოვრებაში ნამდვილად ეწინააღმდეგება იმას, რის გაკეთებაც ბავშვებს სურთ. ისინი (ბავშვები) ამბობენ, რომ მათ სურთ, აღნიშვნები გააკეთონ იმაზე, რასაც კითხულობენ“. თუ ნებას დავრთავთ, რომ თითოეულმა ბავშვმა ისე დაწეროს წიგნზე, როგორც სურს, ყოველი წლის ბოლოს წიგნები უბრალოდ უსარგებლო გახდება. ციფრული მოწყობილობები კი საშუალებას იძლევიან, დოკუმენტის შიგნით ნებისმიერი წარწერა და აღნიშვნა გავაკეთოთ. „ტექსტთან საუბრის, ტექსტთან დიალოგის შექმნის საშუალების მიცემა, საუკეთესო გზაა იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა კარგად გაიგონ და გაითავისონ ის, რასაც კითხულობენ“.   

ალბათ ბევრჯერ გაგჩენიათ სურვილი, ინტერნეტში წაკითხული სტატიის საინტერესო მონაკვეთი გაგეფერადებინათ, გაგეკეთებინათ ჩანაწერი, დაგესვათ შეკითხვა ან/და დაგეფიქსირებინათ საკუთარი მოსაზრება. მოდით, ერთად ვნახოთ, რა შესაძლებლობებს გვთავაზობს Diigo და hypothes აპლიკაციები.

აპლიკაციების გასააქტიურებლად ესტუმრეთ ქრომის ვებმაღაზიას. საძიებო განყოფილებაში ჩაწერეთ სასურველი აპლიკაციის სახელი. შემდეგ Add to chrome ღილაკით გაააქტიურეთ Diigo Web Collector და Diigo Read Later. აღნიშნული ეტაპების წარმატებით გავლის შემდეგ თქვენთან გამოჩნდება შესაბამისი ღილაკები. ამის შემდეგ თქვენ შეგეძლებათ, მონიშნოთ ტექსტები, გააკეთოთ ჩანაწერები და ა.შ.

ახლა ერთად ვნახოთ რა შეგვიძლია Diigo-ის დახმარებით. აპლიკაცია გვთავაზობს ოთხ ფერს მარკერს და ხელსაწყოს მასზე კომენტარის/ჩანიშვნის გასაკეთებლად. რაც მთავარია, თქვენ მოქმედებებს იგი სპეციალურ საცავში ინახავს. ამ ვებმისამართზე სტუმრობისას მონიშნული ტექსტი ყოველთვის გამოჩნდება. გთავაზობთ მაგალითს.

აღსანიშნავია, რომ Diigo Web Collector კიდევ უფრო მრავალფეროვან ხელსაწყოებს გვთავაზობს. მისი დახმარებით შესაძლებელია:

  • ვებგვერდზე განთავსებული ინფორმაციის შენახვა;
  • მთლიანი სტატიის ცალკე გახსნა და მონიშვნა/ანოტაციის გაკეთება;
  • PDF ფაილზე ანოტაციების გაკეთება და ტექსტის მარკერებით გაფერადება;
  • ვებგვერდზე განთავსებული მასალისთვის სურათის გადაღება და მისი ანოტაცია;
  • ვიდეოებისთვის ფოტოების გადაღება და სხვა.

დაახლოებით იგივე დატვირთვა აქვს hypothes-ის აპლიკაციასაც. მე უპიტარესობას Diigo-ს ვანიჭებ, რადგან უფრო მოსახერხებელი და მრავალფუნქციურია.

ამ სტატიაში მინდა, გაგაცნოთ ორი ხელსაწყო/აპლიკაცია, რომლის ნებისმიერ ბრაუზერზე დაყენება ახალი შესაძლებლობების გამოყენების საშუალებას მოგცემთ. შეგიძლიათ, მათ ოფიციალურ ვებგვერდებზე გაიაროთ მარტივი რეგისტრაცია და  გახდეთ მომხმარებლები. ანგარიშზე შესვლის შემდეგ გამოგიჩნდებათ თქვენ მიერ გაკეთებული ყველა ანოტაცია და ჩანიშვნა.

Diigo-ს აქვს მობილური აპლიკაცია, რომლის მოძებნაც შესაძლებელია Play store განყოფილებაში.

გამოყენებული რესურსები:

https://www.kqed.org/mindshift/37219/can-students-go-deep-with-digital-reading

www.diigo.com

www.hypothes.is

https://mastsavlebeli.ge/?p=18510

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი