რა ვისწავლე თვითიზოლაციაში როგორც მასწავლებელმა

ადამიანი მუდმივად ცდილობს, განვითარდეს. გაიგოს უფრო მეტი, ვიდრე იცის. ისწავლოს და გაიუმჯობესოს საკუთარი შედეგები. პროფესიული თვალსაზრისით ჩვენ, მასწავლებლები, მუდმივად ვცდილობთ ამას. ეს ხშირად უნებურად, თავისთავადაც კი ხდება, რადგან სწავლა-სწავლების პროცესში ჩვენც ბევრი რამ შემოგვესწავლება ხოლმე მოსწავლეებისგან.

თვითიზოლაციაში ყოფნისას ალბათ ბევრმა აღმოაჩინა საკუთარ თავში ახალი უნარი და შესაძლებლობები. ხელი მიჰყო იმ საქმეს, რისთვისაც აქამდე დრო არ ჰქონდა. მე მასწავლებელი ვარ და თვითიზოლაციამ გამიხსნა მიხურული ფანჯრები, საიდანაც აგერ უკვე მეორე თვეა ხელები ისე მაქვს გაშლილი, თითქოს დავფრინავდე. შეიძლება გაგიჩნდეთ კითხვა, რა მიზეზი მაქვს საამისოდ? მე კი გეტყვით, რომ თვითიზოლაციაში ყოფნისას მომეცა საშუალება, რომ მთელი დრო დამეთმო ჩემი საქმისთვის, რასაც მასწავლებლობა ჰქვია. მსიამოვნებს, როდესაც ვქმნი რაღაც ახალს, ვმეგობრობ ტექნოლოგიებთან და ახლა სწორედ მათთან მიწევს ყველაზე დიდი დროის გატარება. სახლში არ მაქვს კონკრეტული წუთები გაწერილი ზარიდან ზარამდე. აქ თითქოს საათი საერთოდ გამქრალია. ვერ ვგრძნობ, როდის ღამდება, ისე ჩქარა გარბის დრო საქმეში. შეიძლება მეორე კითხვაც გაგიჩნდათ, განა რას ვაკეთებ სახლში ამდენს? კაი, დისტანციურად გაკვეთილები ჩაატარე, მერე? მერე ის, რომ მხოლოდ გაკვეთილების ჩატარებით არ შემოიფარგლება მხოლოდ ჩემი ყოველდღიური განრიგი. ამაზე დაწვრილებით ოდნავ ქვემოთ მოგახსენებთ.

ვფიქრობ, ახლა უფრო მეტად გამოჩნდა ის შრომა, რასაც ჩემი პროფესიის წარმომადგენლები ვდებთ საქმეში. გამჭვირვალე ბურთში აღმოვჩნდით, რომელშიც ყველაზე ნათლად ჩანს ჩვენი  ქმედებები.

უკვე თითქმის ორი თვეა, რაც ჩვენი სამუშაო ოთახები საკლასო ოთახად ვაქციეთ. კომპიუტერის ეკრანები კი მოსწავლეებთან დაკონტაქტების პირველწყაროდ. ასეა ახლა. ესაა ჩვენი რეალობა და ჩვენც ვდილობთ, ფეხი ავუწყოთ მას. სახლში ყოფნამ და დისტანციურად მუშაობამ ძალიან ბევრი რამ შეცვალა ჩემში. გავაცნობიერე, რომ დისტანციურ სწავლებას პირველ რიგში საჭირო და აუცილებელი რესურსები სჭირდება, ისეთი, რაც მოსწავლეებს დააინტერესებს. დავიწყე სწავლა, სხვადასხვა პლატფორმაზე მუშაობა. პირველად შევისწავლე microsoft teams, რადგან  მისი საშუალებით ვატარებ გაკვეთილებს. პარალელურად გადავწყვიტე, მიღებული ცოდნა გამეზიარებინა ჩემი კოლეგებისთვის, რადგან როგორც ჩემთვის, ასევე მათთვისაც სიახლე იყო ეს და დავიწყე ვიდეოინსტრუქციების ჩაწერა. ეს იყო ჩემი პირველი მცდელობა. ამასთან ერთად ვისწავლე,   როგორ გადამეღო, დამემონტაჟებინა ინსტრუქციის ვიდეო. გამოვიდა, რომ ერთი საქმის კეთებით, მეორე თავისით შემომესწავლა.

გაკვეთილების დაგეგმვის დროს მიმდინარე თემების მიხედვით ვფიქრობდი რესურსების შექმნაზე. რა შეიძლებოდა შემექმნა ახალი? სწორედ ამიტომ მოვიძიე საინტერესო პლატფორმები და დავიწყე მათი შესწავლა. პირველი იყო ვირტუალური გამოფენის შექმნა, რომელიც ჩემს მოსწავლეებთან პროექტის სახით განვახორციელე ხელოვნების გაკვეთილისთვის. (იხ. სტატია ვირტუალური გამოფენა ხელოვნების გაკვეთილისთვის) ჩემს კოლეგებს ძალიან მოეწონათ  ვირტუალური გამოფენა, ამიტომ მათთვის გადავწყვიტე ჩამეწერა ვიდეოინსტრუქცია. რამდენიმე დღეში მათ გამომიგზავნეს თავიანთი შექმნილი გამოფენები, რაც ჩემთვის ძალიან სასიამოვნო და საინტერესო აღმოჩნდა.

მათემატიკის თემა უცნობი შესაკრების პოვნა იყო შემდეგი გაკვეთილისთვის. გადავწყვიტე  მესწავლა და შემექმნა პატარა ანიმაციური ვიდეო, სადაც მოსწავლეებს სახალისოდ ავუხსნიდი ამ მასალას. ასეც მოვიქეცი, POWTOON-ის პლატფორმამ მომცა იმის საშუალება,  ანიმაციებით ჩემი მოსწავლეებისათვის მასალა სახალისოდ და საინტერესოდ ამეხსნა.

მოსწავლეების შესრულებულ დავალებებს ვაფასებთ განმავითარებელი კომენტარებით, თუმცა, მოსწავლეების მოტივაციაზე დადებითად მოქმედებს წამახალისებელი ჯილდოები. რადგან დისტანციურ სწავლებაზე ვართ, ყველაფერმა ელექტრონული და ციფრული სახე მიიღო, მათ შორის ჯილდომაც. ამიტომ გადავწყვიტე მესწავლა სიგელებისა და სერტიფიკატების დამზადება, რისთვისაც იდეალური პლატფორმა აღმოჩნდა canva. ამავე ბმულზე დავამზადე ელექტრონული დაბადების დღის კალენდარი.

ჩემთვის მნიშვნელოვანია ცოდნის სხვისთვის გაზიარება. ამიტომაც ჩემ მიერ შექმნილ ჯგუფში აქტივობები კლასში ყოველ სიახლეს ვუზიარებ მის წევრებს. ვცდილობ, გავუწიო მათ დახმარება. ჩემთვის ძალიან სასიამოვნოა, როდესაც მათ შედეგს ვხედავ.  დავინტერესდი, რა შეიცვალა ჩემი კოლეგების საქმიანობაში მას შემდეგ, რაც თვითიზოლაციაში არიან. რა ისწავლეს  ამ დროის განმავლობაში. ამისთვის ჩავატარე გამოკითხვა, რომლის შედეგებსაც გაგაცნობთ.

გამოკითხულთა 97%-ისთვის დისტანციური სწავლება არის ახალი გამოწვევა. ხოლო დარჩენილი 3%-ისთვის რთულად წარმართული სასწავლო პროცესი. იქიდან გამომდინარე, რომ ჩემთვის, როგორც მასწავლებლისთვის თვითიზოლაციაში სამუშაო გრაფიკი უფრო გაიზარდა, დავინტერესდი, რა ხდებოდა ჩემს კოლეგებთან. აღმოჩნდა, რომ მეც უმრავლესობის რიცხვში ვარ:

 

გამოკითხვაში სამუშაო გრაფიკის გადატვითვასთან ერთად რესპონდენტებმა გამოცდილების მატებასაც გაუსვეს ხაზი. შეკითხვაზე ,,რა შეიცვალა მას შემდეგ, რაც დისტანციურ სწავლებაზე გადახვედით?გთავაზობთ რესპონდენტების რამდენიმე საინტერესო პასუხს:

თუ პასუხებს გადავხედავთ, ვნახავთ, რომ მასწავლებლებისათვის თვითიზოლაციის პერიოდი ძალიან ნაყოფიერი აღმოჩნდა თვითგანვითარების კუთხით. მომდევნო შეკითხვებმა – ,,რა ისწავლეთ თვითიზოლაციაში, დისტანციური სწავლების დროს? რა იყო თქვენთვის სიახლე?“ – ეს ვარაუდი უფრო გამიმყარა. რესპონდენტები აღნიშნავდნენ, რომ ისწავლეს სხვადასხვა პლატფორმაზე მუშაობა, აღმოაჩინეს საკუთარ თავში ახალი შესაძლებლობები, ისწავლეს დისტანციურად გაკვეთილის ჩატარება, დახვეწეს ტექნოლოგიებთან მუშაობა.

გამოკითხული რესპოდენტები 10-ბალიანი სისტემიდან საშუალოდ 8 ბალით აფასებენ თავიანთ წვლილს თვითიზოლაციის დროს  დისტანციურ სწავლებაში, რაც დამეთანხმებით, საკმაოდ კარგი შედეგია.

მე, როგორც ერთ-ერთმა რიგითმა მასწავლებელმა, მინდა დიდი პატივისცემა გამოვხატო ჩემი კოლეგების მიმართ, რომლებიც მართლა დაუღალავად დღედაღამ ზრუნავენ და ფიქრობენ იმაზე, როგორ შეუმსუბუქონ თვითიზოლაციაში ყოფნის პერიოდი საკუთარ მოსწავლეებს. ძველებურად გაუფერადონ ყოველი სასწავლო დღე მოსწავლეებს, რომლის ჩატარებაც დისტანციურად გვიწევს.

მართალია, თვითიზოლაციასა და დისტანციურ სწავლებას თავისი უარყოფითი მხარეები აქვს, თუმცა, ჩემი გამოკითხვის შედეგებიდან და საკუთარი  მაგალითიდან, თამამად შემიძლია ვთქვა, რომ მას ძალიან ბევრი დადებითი მხარეც აქვს. მათ შორის კი პირველ ადგილს იკავებს თვითგანვითარება, რომელიც ყველას ასე ძალიან გვჭირდება.

 

კომენტარები

comments