,,ვინ არის ყველაზე ჭკვიანი’’  და სხვა ინტერაქტიული თამაშები დისტანციურ სწავლებაში

ფაქტია, რომ სრულიად მსოფლიო აღმოჩნდა მოულოდნელი რეალობის წინაშე. საგანმანათლებლო სისტემაში გაჩნდა დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლის აუცილებლობა, რომელსაც უამრავი თანამდევი პრობლემა მოჰყვა, კიბერუსაფრთხოებითა და სხვა აუცილებელი ნორმების გათვალისწინებით.

ახლა ყველა ამ პრობლემის შესახებ საუბრობს, წუხს და ეძებს გამოსავალს, როგორ შეიძლება ამ პროცესის ისე წარმართვა, რომ მოსწავლეებისთვის სწავლის პროცესი  საინტერესო და სახალისო იყოს.

სწორედ ამ ძიების პროცესში, მეც, როგორც მასწავლებელმა, აღმოვაჩინე ,,მედლის მეორე მხარე“ – ონლაინსწავლების უდიდესი სიკეთე და ეს გახლავთ გაკვეთილის დაწყება ინტერაქტიული თამაშებით.

თამაშის განხორციელება შესაძლებელია ეკრანის გაზიარებით, როგორც Teams-ის, ასევე -zoom-ის პლატფორმაზე. (არსებობს უამრავი ინსტრუქცია, რომელშიც დეტალურად არის აღწერილი, როგორ ხდება ეკრანის გაზიარება)

საგანმანათლებლო ვებგვერდი https://learningapps.org/ (რომელიც ბევრისთვის ნაცნობია) საშუალებას გვაძლევს, ყოველდღიურად სახალისო სავარჯიშოები შევთავაზოთ მოსწავლეებს, ჩავატაროთ შემაჯამებელი სამუშაო და ტესტირება. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ პროგრამა უფასოა და შეუფერხებლად მუშაობს.

ზედა მარჯვენა კუთხეში არის პატარა ჩამოსაშლელი სამკუთხედი,  სადაც შეგვიძლია ავირჩიოთ ჩვენთვის ხელსაყრელი ენა.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ენის შერჩევის შემდეგ დავაწკაპებთ ღილაკს ,,დანართების დათვალიერება’’.

ეკრანზე გამოჩნდება მრავალფეროვანი რესურსების ნაკრები.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ნებისმიერი საგნისა და კლასის მასწავლებელს შეუძლია იპოვოს საჭირო რესურსი. ავირჩევთ შესაბამის საგანს, თამაშს და ეკრანის გაზიარების ფუნქციით ვათამაშებთ ბავშვებს.

ხშირად მოსწავლეებს უჭირთ სასვენი ნიშნების სწორად დასმა. ამ პრობლემის გადასაჭრელად ძალიან  კარგია ინტერაქტიული თამაშების გამოყენება.  მოსწავლე კითხულობს წინადადებას და მასწავლებელს კარნახობს, რომელი სასვენი ნიშანი დასვას. თუ ყველაფერს სწორად გააკეთებს, შესაბამის ქულას დაიმსახურებს.

https://learningapps.org/1678257

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გრამატიკაში, მეტყველების ნაწილების გამეორების მიზნით, შემაჯამებელი სამუშაო შეგვიძლია ამ თამაშის გამოყენებით განვახორციელოთ.

https://learningapps.org/1798841

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

აღსანიშნავია, რომ თამაშის დასრულების შემდეგ უკუკავშირის სახით ეკრანზე ჩნდება წარწერა: ,,ყოჩაღ! თქვენ წარმატებით შეასრულეთ დავალება“, ან ,,მოიპოვეთ 20-დან 20 ქულა“. იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლემ არასწორად უპასუხა შეკითხვას, სხვა შეკითხვაზე გადასვლის უფლებას ვერ მოიპოვებს, ეკრანზე ჩნდება ფერადი წარწერა, ან მოწყენილი კაცუნა, რომელიც მიუთითებს, ეძებოს სწორი პასუხი.

თამაშით შეიძლება ჩავატაროთ ასეთი ტიპის ტესტირება:

https://learningapps.org/2501096

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ამგვარად, როგორც აღვნიშნეთ, https://learningapps.org/ -ზე ძალიან ბევრი რესურსის პოვნა და გამოყენებაა შესაძლებელი.

იმ შემთხვევაში, თუ გვინდა, რომ ჩვენ თვითონ შევქმნათ თამაში, რეგისტრაციის გასავლელად ვირჩევთ ღილაკს Login. გამოდის ფანჯარა ,,Greate account“. აღნიშნულ ფანჯარაში თანმიმდევრულად უნდა შევავსოთ მოცემული ველები.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დავაწკაპოთ ღილაკს: ,,დანართების შექმნა“.  აქ ვნახავთ მრავალფეროვან შაბლონებს: დაწყვილება, ჯგუფის არჩევა, ქრონოლოგია, მარკერები, ვიქტორინა, სიტყვის ჩასმა, თავსატეხი, კროსვორდი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გთავაზობთ  ,,ნაბიჯ-ნაბიჯ“ ინსტრუქციას, როგორ  შევქმნათ თამაში: ,,ყველაზე ჭკვიანი“.

  1. გავხსნათ შაბლონი ,,ვიქტორინა“ და მარჯვენა კუთხეში დავაწკაპოთ ღილაკს ,,შექმენით ახალი დანართი“.
  2. პირველ ველში ვწერთ სათაურს. ამ შემთხვევაში – არსებითი სახელი.
  3. მეორე ველში – დავალების პირობას: დააწკაპეთ სწორ პასუხზე.
  4. შემდეგ თანმიმდევრობით ვავსებთ ხუთასი, ათასი და სირთულის შესაბამისად, მილიონ ქულამდე კითხვებისა და პასუხების ველს, რომელშიც ვწერთ ერთ სწორ პასუხს და სამს- არასწორს.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. უკუკავშირის გრაფაში ვწერთ: – ყოჩაღ! თქვენ ყველაფერი სწორად გამოიცანით!
  2. დახმარების გრაფას გამოვტოვებთ.
  3. მარჯვნივ დავაწკაპებთ ღილაკს: დანართის შენახვა.
  4. დანართის გამოქვეყნება. თამაშის ქვემოთ არის ორი ღილაკი. ვირჩევთ საჯარო დანართებს და დავაწკაპებთ. თქვენი თამაში გამოქვეყნებულია.

 

 

ძალიან სახალისო თამაშის – ,,ვინ არის ყველაზე ჭკვიანი“ – საბოლოო სახე ასეთია. სწორი პასუხის შემთხვევაში გრაფა გამწვანდება და შესაბამისი ქულა აისახება ეკრანზე.

https://learningapps.org/display?v=pd9jjr95j18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შენიშვნა: დისტანციური სწავლების პროცესში თამაში პრაქტიკულად ასე უნდა განვახორციელოთ: ეკრანის გაზიარების შემდეგ მოსწავლეების  პასუხს მაუსით ვაწკაპებთ.

მინდა, გითხრათ, რომ ჩემს მოსწავლეებს ძალიან მოსწონთ გაკვეთილის დაწყება ინტერაქტიული თამაშებით და ცდილობენ, თვითონ შექმნან სხვადასხვა ტიპის თამაში.

კომენტარები

comments