დისტანციური სწავლების ლაბირინთები  ვიდეოგაკვეთილების გარეშე

დღეს აქტუალურია კითხვები: რამდენად კომფორტულად გრძნობენ თავს ახალგაზრდები თანამედროვე ტექნოლოგიებთან? რამდენად  თანაბარია დღევანდელ საქართველოში  ახალგაზრდების მიერ  ტექნოლოგიების ფლობა და ხელმისაწვდომობა?რამდენად მსგავსია ან განსხვავებულია დისტანციური და ტრადიციული სწავლების მეთოდები?

მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ:

არიან მოსწავლეები, რომელთაც   მასწავლებელთან ურთიერთობა  ურჩევნიათ და მასწავლებლის ყურადღება და  პირდაპირი კომუნიკაცია მათთვის მნიშვნელოვანია.

არიან მოსწავლეები, რომლებსაც არ აქვთ კომპიუტერთან და ინტერნეტთან ურთიერთობა ან საერთოდ არ იცნობენ თანამედროვე ტექნოლოგიებს.

არიან მოსწავლეები, რომელთაც  ყოველთვის სჭირდებათ ბიძგი და შესაბამისი გარემო დავალების შესასრულებლად.

არიან მოსწავლეები, რომლებისთვისაც დამთრგუნველი და შემაშფოთებელია  ვიდეოგაკვეთილები.

დღეს იოლია დაასაბუთო – ხშირად, მოსწავლეები უფრო კარგად ფლობენ ტექნოლოგიებს,  ვიდრე მშობლები და მასწავლებლები. მოსწავლეები ძალიან სწრაფად  ახერხებენ ინფორმაციის მოპოვებას.

დღევანდელი სტატია იმ მასწავლებლების იდეების მიმოხილვას ეძღვნება, რომლებმაც  გახანგრძლივებული არდადეგების პირობებში, როდესაც მათ და მათ მოსწავლეებს  არა აქვთ თანამედროვე ტექნოლოგიების თანაბარი ხელმისაწვდომობა, მოახერხეს თანამშრომლობა. მოდით ვნახოთ, რა მოიფიქრეს მათ თავიანთი მოსწავლეებისთვის.

ბუნებისმეტყველების  მასწავლებელი  მცირეკონტინგენტიან კლასის მოსწავლეებს სატელეფონო კომუნიკაციით  აძლევს  დავალებებს და  ახერხებს შემოწმებასაც.  მასწავლებელი  მოსწავლეების  მშობლების ტელეფონზე  რეკავს და მოსწავლეებს აძლევს  მარტივ  ინსტრუქციას:

აიღე ლობიოს 3-4 მარცვალი, დაალბე 3 დღე და განათავსე პოლიეთილენის პარკში, რომელშიც წინასწარ სველ ბამბას მოათავსებ ან პატარა  თავდახურულ ქილაში  მოათავსე, რომელშიც დანამული ქაღალდის ხელსახოცები მჭიდროდ გექნება ჩალაგებული (არ დაგავიწყდეს, ყოველ მეორე დღეს დანამე ხელსახოცები).  რასაც გააკეთებ, ფანჯრის რაფაზე დადე ან წებოვანი ლენტით ფანჯრის მინაზე დაამაგრე. დააკვირდი, როგორ მიმდინარეობს აღმონაცენის ზრდა-განვითარება და  აწარმოე დაკვირვების დღიური, ხოლო ფოტომასალა დედის ტელეფონიდან გადმომიგზავნე  დაკვირვების მეხუთე და მეათე დღეს.

 ეს  მოსწავლეების  გამოგზავნილი ფოტოებია:

 

 

მათემატიკის მასწავლებელი, რომელიც მცირეკონტინგენტიან  სკოლაში ასწავლის, თავის  ოთხ მეცხრეკლასელ მოსწავლეს,  ტელეფონით  რამდენიმეწუთიან  ინსტრუქციას აძლევს -ტრანპორტირის, თოკის, ფანქრის და   პატარა ქვის ან გირის გამოყენებით,   როგორ დაამზადონ ხელსაწყო კლინომეტრი და ავალებს,  ამ ხელსაწყოს  გამოყენებით  გამოთვალონ  საკუთარ  ეზოში ყველაზე მაღალი ხის სიმაღლე. შემდეგ მშობლების ტელეფონებზე დავალების ფოტოინსტრუქციას უგზავნის. ასე გამოიყურება ეს ექსტრემალური ფოტოინსტრუქცია.

ხშირად  ისმის კითხვა, რას აკეთებენ  სოფლის სკოლის მასწავლებლები, რომლებიც ვიდეოგაკვეთილებს ვერ უტარებენ თავის მოსწავლეებს. განსაკუთრებით საინტერესოა დაწყებითი კლასების მასწავლებლებისა და მოსწავლეების ბედი.   მოდით გავეცნოთ რამდენიმე  აქტივობას:

დაწყებითი კლასების მასწავლებელი,  რომელიც სოფლის სკოლაში პირველ კლასს ასწავლის, არ ივიწყებს თავის მოსწავლეებს და ცდილობს  მშობლების მცირე, მაგრამ ეფექტური ჩართულობით,  გაუხალისოს მათემატიკის  სწავლება თავის მოსწავლეებს.

სატელეფონო კომუნიკაციით მასწავლებელი სთხოვს მშობელს, რესურსად გამოიყენოს მაკულატურად „განწირული“ რაიმე ფოტო  დაძველებული/დაზიანებული ჟურნალიდან, გაზეთის ფოტო, მისი უფროსი შვილების მიერ გაფერადებული კონტურული ნახატი და ა.შ. და  შვილისგან მალულად დაამზადოს  ე.წ. 6 ნაწილიანი ფაზლი.  ასევე აიღოს რვეულის ან თაბახის ფურცელი და ისიც 6 ნაწილად დახაზოს. თითოეულ უჯრაში კი ჩაწეროს ამოსახსნელი მაგალითები 20-ის ფარგლებში. მეტი სიცხადისთვის მასწავლებელი მშობელს უგზავნის ამ სამუშაოს ფოტოინსტრუქციას და სთხოვს: 1. დაჭრას  რიცხვებიანი ფოტო 6 ნაწილად, ხაზებით დაიცვას სიზუსტე. შვილთან ერთად  შეასრულოს დავალება ანუ მხარი დაუჭიროს შვილს და მაგალითის პასუხის შესაბამისი ფაზლის ნაწილი ზემოდან დაადოს მაგალითებიან ცხრილს. სავარჯიშოს დასრულების შემდეგ კი ბავშვი აწყობილ სურათს მიიღებს.

ასევე, სატელეფონო კომუნიკაციით მასწავლებელი დახმარებას სთხოვს მშობელს და აძლევს ასეთ მარტივ ინსტრუქციას:

  1. აიღეთ თაბახის ან რვეულის ფურცელი;
  2. გაკეცეთ შუაზე;
  3. ფურცლის ზედა ნახევარზე ბავშვმა გაზაფხულის პეიზაჟი ან ოჯახის წევრები დახატოს;
  4. მეორე ნახევარზე დახაზეთ ცხრილი 5/6, რომელშიც ჩაწერეთ რიცხვებს 1-დან 30- მდე ზოგიერთი რიცხვის გამოტოვებით;
  5. ნახატსა და ცხრილს შორის თავისუფალ ადგილზე  მოსწავლემ დაწეროს სიტყვა აპრილი.

ანუ მოსწავლე მშობელთან თანამშრომლობით ქმნის „აპრილის თვის კალენდარს“

მასწავლებელი მშობელს უგზავნის   ფოტოინსტრუქციას, რომელსაც ახლავს  შესასრულებელი სავარჯიშოც.

 

თქვენს შვილთან ერთად შეასრულეთ ეს სავარჯიშო:

დათვალეთ, რამდენი რიცხვია გამოტოვებული?

დააკვირდით ჰორიზონტალურ მწკრივებს, თითი გააყოლეთ თითოეულს და დათვალეთ,  რამდენი რიცხია თითოეულ მწკრივში გამოტოვებული?

ახლა დააკვირდით ვერტიკალურ მწკრივებს, თითი გააყოლეთ თითოეულს,   თითოეულ მწკრივში რამდენი რიცხვია გამოტოვებული?

თუ სულ 12 რიცხვია გამოტოვებული, მოდი გამოვიცნოთ, რომელ აპრილს განახევრდება გამოტოვებული რიცხვები? შემდეგ მოსწავლემ შეავსოს გამოტოვებული რიცხვები და  მიღებული კალენდარი გააკარით კედელზე და გამოიყენეთ მთელი თვის განმავლობაში.

ასევე გიზიარებთ რამდენიმე ფოტოინსტრუქციას, რომელიც შესაძლოა  დაწყებითი კლასების მასწავლებლებისთვის ინსპირაციის წყაროდ იქცეს  სიტუაციურად შექმნილი  „საშინაო სკოლებისთვის“.

კომენტარები

comments