უცნაურად მიწოდებული და გამოკითხული მასალა

ის დრო , როცა გაკვეთილის ახსნის, დავალების მიცემის და გამოკითხვის ისეთ ხერხს ეძებ, მრავალრიცხოვანი კლასის თავმოყრა რომ შეძლო და შედეგიც მიიღო ისე, რომ ყველა მოსწავლე თანაბარ პირობებში გყავდეს. ბოლოს მიდიხარ იმ დასკვნამდე, რომ აირჩიო მასალა, ჩაწერო ვიდეოს სახით მისი ახსნა, მოათავსო დახურულ ჯგუფში და მოასმენინო კლასს მათთვის ხელსაყრელ დროს.

შინაარსიანი რომ გამეხადა,   სწორედ ასე დავიწყე არდადეგები. დილით, ჯგუფში  მოვათავსე  ვიდეო, დავრწმუნდი,რომ ყველამ ნახა. დავწერე  ყველაფერი, რაზეც ვისაუბრე ვიდეოში და გადავუღე ფოტო ფურცელს.  იმის შემოწმებლად რამდენად  აზრიანად წაიკითხეს და მოისმინეს ჩემი დავალება, მოცემული ფოტოს ქვეშ ვნიშნავ სიის პირველ ნომერს და ვუსვამ კითხვას მოცემული ტექსტიდან. ის მპასუხობს და ახლა თავად ადგენს კითხვას მოცემული ტექსტიდან და ამ კითხვას პასუხობს სიის მეორე ნომერი, რომელიც გადადის მესამე ნომერთან კითხვით და ასე შემდეგ სიის ბოლომდე.

ეს იმის საშუალებას მაძლევს, რომ შევამოწმო თეორიული მასალის მინიმალური ცოდნა. ყველა მოსწავლე თანაბარ პირობებშია.

მეორე დღეს ამ მასალის გამოყენებით შეიძლება ვიდეოთი რამდენიმე ამოცანა ავუხსნათ და მერე წერილობით ასეთივე ამოცანები ამოხსნილი მოვათავსოთ ჯგუფში. გავიმეოროთ იგივე, რაც წინა დღეს. ვკითხოთ სიის პირველ ნომერ მოსწავლეს. პასუხის შემდეგ, ის ეძებს ,რომელი ამოცანის პასუხი ჰკითხოს მეორეს და ასე შემდეგ. მხოლოდ ბოლო მოსწავლე გვეკითხება ჩვენ.

მეორე დღეს ვაძლევთ საშინაო დავალებად  ანალოგიურ ამოცანას, რომლის ამოხსნის ვარიანტსაც გვიგზავნიან პირადად. ამოხსნის სწორ ვარიანტს ვათავსებთ იგივე ჯგუფში. ბავშვები აუცილებლად ფასდებიან  კითხვის სირთულის და საშინაო დავალების შესრულების შესაბამისად. თავდაპირველად მხოლოდ ჩავინიშნავთ და არ დავწერთ შეფასებას,  განმსაზღვრელი შეფასებისთვის ვიყებებთ შემდეგ ცხრილს:

მოსწავლე სწორად გამოგზავნილი დავალება 1-3 ქ. კითხვაზე სწორი პასუხი.თითოეული კითხვა 1 ქ.

სულ 2 ქ.

კითხვის სირთულე ტექსტიდან?

თითოეული კითხვა 1 ქ.

სულ 2 ქ.

აქტიურობა, დამაზუსტებელი კითხვები,

ამ თემაზე რაიმე საინტერესოს შემოთავაზება და ჯგუფში განთავსება.

1-3 ქულა

ჯამი
1          
2          
3          
4          
5          
6          

 

მოსწავლეს შეუძლია გვკითხოს პირად გზავნილში, თუ ვერ გაიგო, როგორ შეადგინოს კითხვა. საჭიროების შემთხვევაში მათ შეუძლიათ სიას არ გაყვნენ და კითხვის დასასმელად აირჩიონ მოსწავლე, რომელიც მანამდე არ ყოფილა მონიშნული. საბოლოოდ, ყველა უნდა გამოიკითხოს.

აქტივობის უპირატესობა არის ის, რომ ყველა თანაბარ პირობებშია, ვამოწმებთ და ვიგებთ, რომ კითხვაზე პასუხის მისაღებად მინიმუმ წაიკითხეს  მასალა, ჯგუფში არიან მშობლები და გვეხმარებიან.

მასალა, რომელსაც ვიყენებთ, შეიცავს  მარტივ და რთულ საკითხებს, ანუ კითხვის ავტორი იპოვის ყველა დონეს.  თუ ვერ იპოვა,  პირად გზავნილში გვთხოვს დახმარებას.

თუმცა, მეთოდი ვერ მოგვცემს იმის საშუალებას სტანდარტით მოცემული ბევრი საკითხი ერთად დავფაროთ.  ინფორმაცია უნდა იყოს მცირე რაოდენობით და მოსწავლეთათვის გასაგები.

მეთოდის მთავარი საფეხურებია:

ახალი საკითხის შესახებ ცოდნა შევძინოთ მოსწავლეებს,  მათ შეძლონ ამოცანების ამოხსნა და ასე  შევამოწმოთ ახსნილი საკითხის გაგების  დონე. მოსწავლეებს კითხვების შესადგენად ფიქრი უწევთ, მაღალი მზაობის მოსწავლეები  დავალებად იღებენ უფრო მაღალი დონის მასალას და გვიგზავნიან პირადში  შესრულებულ დავალებას.  შეუძლიათ თავადაც მოიფიქრონ რამე საინტერესო.

მეთოდის საწყისი ეტაპი საინტერესო აღმოჩნდა მოსწავლეებისათვის და იმედია, იმ შედეგს მოიტანს, რა შედეგის მისაღებადაც არის მოფიქრებული ეს აქტივობა. კლასის მრავალრიცხოვნობის შემთხვევაში, შრომატევადიც იქნება,  მაგრამ საშინაო დავალების ნაწილში ვეცადოთ, მოვახდინოთ მოდიფიკაცია.

ასე არდადეგები ცოტათი შეივსება საჭირო წუთებით.

და თუ მაინც, აღმოჩნდება ვინმე, ვისაც არა აქვს ინტერნეტი, მინიმუმ ტელეფონით მაინც გავაცნოთ მასალა და მივცეთ საშუალება, გვიკარნახოს კითხვაზე პასუხი და კითხვა.

 

 

კომენტარები

comments