,,ბავშვების გონებრივი საცავები’’ ანუ იდუმალი ყუთიდან- ნაპოლეონამდე

ორიგინალურად გაფორმებულ ყუთს ხელი დავავლე  და  საკლასო ოთახისკენ ავიღე გეზი. კლასში შესვლისთანავე ყველამ ერთხმად იყვირა:

– ,,იდუმალი ყუთი!’’

– ნაწილობრივ ,,იდუმალი ყუთი’’… მეღიმება და ვეუბნები, რომ დღეს ყუთი ჩვეულებისამებრ არ იქნება სხვადასხვა ნივთით სავსე და მას მხოლოდ გაკვეთილის დასრულების შემდეგ გავხსნით.

მოსწავლეთა მხიარულ გამომეტყველებას ნელ-ნელა ცვლის გაოცება, იმედგაცრუება, ამავდროულად, ინტერესი – რა მოხდება…

 

  • გთხოვთ, შეხედეთ ეკრანს და მითხარით, ვინ არის და რა გსმენიათ ამ ადამიანის შესახებ?

 

 

დიდი მოლოდინი არ მაქვს, რომ მას ყველა იცნობს, მაგრამ მინდა, მაქსიმალურად გავხსნა ,,ბავშვების  გონებრივი საცავები’’ (თ.ჯაყელი).

და, აი,  მესმის:

– ნაპოლეონი!

– დიდი იმპერატორი!

– მხედართმთავარი!

– ბევრი ომი მოიგო!

– საფრანგეთის მეფე!..

შეძახილების დასრულების შემდეგ:

  • ხომ არ გახსენდებათ რაიმე სხვა, რომელიც ამავე სახელთან არის დაკავშირებული?

და ისევ, ერთხმად: – ნაპოლეონი! ნამცხვარი!

 

 

 

– ნაპოლეონი,  მეფე და ,,ნაპოლეონი’’, ნამცხვარი – ომონიმები!

– ყოჩაღ! – გულწრფელად მიხარია და მომწონს გამოწვევის ფაზაში ამდენი საინტერესო ფრაზის მოსმენა.

– ვინ  მიამბობს  ნამცხვრის შექმნის ისტორიას?

კლასში ნელ-ნელა ისადგურებს სიჩუმე…

Google-ის  საძიებო ველში ვწერ სანდრო ასათიანისა და საავტორო ჯგუფის მიერ შექმნილი ელექტრონული წიგნის, ,,ნაპოლეონის’’ ბმულს, რომელიც წინასწარ მაქვს გადმოწერილი კომპიუტერის სამუშაო მაგიდაზე. (http://learning.geolab.club/georgian/)

პროექტორის დახმარებით დიდ ეკრანზე ჩნდება ჩანაწერი.

 

ტექსტში ახალი ლექსიკური ერთეულები ლურჯი ფერით არის გამოკვეთილი. მასზე დაწკაპუნებით ჩნდება სიტყვის განმარტება, რაც კიდევ უფრო საინტერესოს და სახალისოს ხდის გაკვეთილს. პერიოდულად ვჩერდებით, მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდებს, რა მოხდება. მოთხრობის ბოლოს, ეკრანზე ჩნდება ლექსიკონი, რაც საშუალებას გვაძლევს, ერთხელ კიდევ გავიმეოროთ უცხო სიტყვები:

 

ნარინჯისფერ ღილაკზე     ხელის დაჭერით ეკრანზე ჩნდება კროსვორდი:

 

 

 

 

შენიშვნა: შეგვიძლია, წინასწარ ამოვბეჭდოთ ბარათები და ჯგუფურად ან წყვილებში შეავსონ მოსწავლეებმა.

მწვანე ღილაკზე  ხელის დაჭერით ეკრანზე ჩნდება თამაში მემობარათებით.   მოსწავლეებმა წინასწარ განსაზღვრული დროის მონაკვეთში, გაბნეულ ბარათებში უნდა იპოვონ მოცემული სიტყვის განმარტება ან მსგავსი სიტყვა, სინონიმი.

 

შენიშვნა: თუ შესაძლებელია, სასურველია, მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად შეასრულონ ეს დავალება, ან წყვილებში და ჯგუფებში. დასასრულ,  კიდევ ერთხელ დიდ ეკრანზე გავხსნით მემობარათებს, რომ განვამტკიცოთ ცოდნა.

დავალება:

 

 გაკვეთილის გემრიელი დასასრული

  

მეგონა, მაგიდაზე დადგმული ,,იდუმალი ყუთი’’  ყველას დაავიწყდა. ამ დროს მომესმა ერთ-ერთი მოსწავლის ხმა:

  • ლელა მასწავლებელო, ეს ყველაფერი ძალიან კარგია, მაგრამ ,,იდუმალი ყუთი’’ რომ არ ვითამაშეთ?

მოსწავლე მოვიხმე მაგიდასთან, გავახსნევინე ყუთი და ჩემს  საყვარელ მეხუთეკლასელებს საკუთარი ხელით მომზადებული ,,ნაპოლეონით’’ გავუმასპინძლდი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომენტარები

comments