პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

არგუმენტაცია და სასწავლო პროცესი

ნებისმიერი პრობლემის გადასაჭრელად, ამა თუ იმ საკითხზე მსჯელობისას, საჭიროა სწორი,  მიზანმიმართული ლოგიკური მსჯელობა.  ლოგიკური აზროვნება კი იმ საშუალებებისა და მეთოდების ცოდნას გულისხმობს, რომლითაც შეიძლება რაღაცის დასაბუთება. დასაბუთების პროცესი  უკვე  დარწმუნებაა.  

ცხადია, მსჯელობაში, სხვათა დარწმუნებაში მთავარი არ არის მხოლოდ საუბარი ან მხოლოდ ცოდნა – განათლება. „მართალია,  ცოდნა აუცილებელია ადამიანისათვის, მაგრამ ჭეშმარიტი ცოდნა და კვლევა არ გულისხმობს  გონების მიერ ფიქსირებულ ფაქტთა უბრალო ჯამს,  „თორემ, – როგორც ჰერაკლიტე იტყოდა, – ჰესიოდემაც  ბევრი იცოდა, მაგრამ ვერ  დაამტკიცა, რომ დღე და ღამე ერთია”.

 

შესაბამისად ამისა, ლოგიკური  აზროვნების  უმნიშვნელოვანესი პროცესიც  სწორედ არგუმენტის შექმნა, ანუ არგუმენტაციაა.   იგი კომუნიკაციის პროცესია, რომელშიც ლოგიკური მსჯელობა  გამოყენებულია  სხვათა დარწმუნებისათვის, ხოლო არგუმენტი  ის მნიშვნელოვანი ღერძია,  რომელსაც მივყავართ ლოგიკურ აზროვნებამდე. 

არგუმენტირებული საუბარი ხელს გვიწყობს  ჩვენი სათქმელი მკაფიოდ, გარკვევით, დამარწმუნებლად ჩამოვაყალიბოთ და „ვაიძულოთ” ოპონენტები, აუდიტორია, კონცენტრაცია მოახდინონ, ყურადღებით და კარგად მოგვისმინონ და ასევე არგუმენტირებულად გვიპასუხონ. მარტივად თუ ვიტყვით – სადაც არის კარგი არგუმენტაცია – იქ უდაოდ კარგი ლოგიკაცაა და პირიქით. 

ვრცლად

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი