კლასის საათის შესახებ

კლასის საათის ჩატარებას განსაკუთრებული ორგანიზებულობა სჭირდება, რათა მოსწავლემ ამ დროს დახარჯული წუთები დაკარგულად არ ჩათვალოს და სამომავლოდ დაიჯეროს, რომ მისი აქ ყოფნა ნამდვილად საჭიროა.

დამრიგებელი მოსწავლეებს ეხმარება სკოლასთან და გარემოსთან ადაპტაციაში, უყალიბებს ჯანსაღ ღირებულებებს. შეხვედრებზე ხდება საჭირო და მოსწავლეთათვის საინტერესო თემების განხილვა. თავდაპირველად მასწავლებელს დიდი ძალისხმევა სჭირდება პროცესის სამართავად, სანამ მოსწავლეები არ გაითავისებენ ასეთ შეხვედრებზე დასწრების აუცილებლობას და არ ისწავლიან ქცევის წესებსა და მიმდინარეობის თავისებურებებს. მათ აუცილებლად უნდა ავუხსნათ, რომ აქ ვინმეს განსჯას და გასამართლებას კი არ ვაპირებთ, არამედ კონკრეტულ  შემთხვევებზე ვმსჯელობთ და ვსახავთ გამოსწორების გზებს.

თავდაპირველად უნდა დავიწყოთ ქცევის წესების შემუშავებით. ვიმსჯელოთ მათთან ერთად. საუბარი მეტად მშრალი და ზერელე რომ არ გამოგვივიდეს, ქცევის წესები ამკრძალავი ნიშნებით გავაცოცხლოთ. ეს ნიშნები შეიძლება იყოს:

 

 

მივცეთ საშუალება იმსჯელონ ამ ფოტოების შესახებ, თამამად გამოთქვან აზრები. ბოლოს მათი აზრებიდან ამოვარჩიოთ საუკეთესოები და გამოვაკრათ თვალსაჩინო ადგილას. დავიმახსოვროთ: წესი არ უნდა იყოს ბევრი.

ამ ყველაფრის შემდეგ გადავიდეთ ამ კონკრეტული კლასის საათის იმ ნაწილზე, რომელზეც ყურადღება უნდა გავამახვილოთ – წიგნთან სწორი ურთიერთობის წესებზე. აქ გამოვიყენოთ საგზაო მოძრაობის ნიშნები:

  1. გადაშალე

;

2. გადაფურცლე

;

;

ვაჩვენოთ შემდეგი სურათი:

.

 

მივცეთ საშუალება, იმსჯელონ და დადებითი განწყობა ჩამოუყალიბდეთ კლასის საათის მიმართ.

დასასრულ, შეგვიძლია მათთან ერთად დავგეგმოთ შემდეგი შეხვედრის თემა.

 

ავხსნათ შემდეგნაირად: ,,ერთი ყველასათვის, ყველა ერთისათვის“.

ამის შემდეგ მათ აუცილებლად გაუჩნდებათ დადებითი განწყობა. მივცეთ მათ აზრის თავისუფლება. ამ დღესვე გამოვაკრათ ქცევის წესები და ხშირად შევახსენოთ, რომ ეს მათთან ერთად არის შემუშავებული.

სადამრიგებლო საათის ბოლოს, სასურველია, მოსწავლეებისგან მივიღოთ უკუკავშირი. ეს  მიდგომის გამოყენება სასურველია დაწყებით საფეხურზე.

კომენტარები

comments