ხუთშაბათი, აპრილი 25, 2024
25 აპრილი, ხუთშაბათი, 2024

როგორ დაგვეხმარება კინო განათლებაში

 

სკოლის მოსწავლეები  მოზარდები  არიან.  მათი სათუთი ხასიათის გათვალისწინებით, სასწავლო მედიარესურსის თუ ფილმის  ჩვენებისას აუცილებელია  რამდენიმე სარეკომენდაციო მითითების დაცვა.

  1. ვიდრე დავალებად  მივცემთ ამა თუ იმ ფილმის  ნახვას,  წინასწარ ვნახოთ ეს ფილმი ჩვენ.

 

თავად უყურეთ ფილმს მანამ, სანამ კლასს აჩვენებთ, რათა მოემზადოთ. ჩაინიშნეთ ის ადგილები, სადაც საჭიროა პაუზა განსახილველად. ჩაიწერეთ კითხვები და ის სეგმენტები, რომლებიც შესაძლოა იყოს დამაბნეველი ან საჭიროებდეს დამატებით გამარტივებას.

 

  1. მივაწოდოთ მოსწავლეს საჭირო ინფორმაცია

 

მნიშვნელოვანია, უზრუნველყოთ მოსწავლეები საჭირო  ინფორმაციით, რათა ფილმის ყურების დაწყებისას დრო იმის გარკვევაში არ დაკარგონ, თუ “სად არიან”. თქვენ შეგიძლიათ უზრუნველყოთ ინფორმაცია გარემოსა და დროის პერიოდის შესახებ, რომელშიც ფილმი მიმდინარეობს, იმ საკითხების საფუძვლებზე, რომელსაც ფილმი ეხება ან კულტურული კონტექსტი, რომელშიც ფილმია გადაღებული.

 

  1. დაუკავშირეთ ფილმი თქვენი მოსწავლეების ცხოვრებას

 

ფილმის დაწყებამდე დაგეგმეთ “ემპათიის გამომწვევი” და “კავშირის შემქმნელი” აქტივობები თქვენი მოსწავლეებისთვის, ასე მათ ფილმის შედარებით ფართო საკითხებსა თუ თემებზე ფიქრს დააწყებინებთ.  ამ გზით ისინი მზად იქნებიან კავშირისთვის.

 

  1. ასწავლეთ ფილმის ენა

 

მართალია, თქვენ არ უნდა შეასწავლოთ მათ ფილმის თეორია, მაგრამ ისინი  უნდა გაარკვიოთ ძირითად ტერმინებში, როგორიცაა მონტაჟი, ფოკუსი, ჩარჩო, გამოსახულების გაქრობა, წინა პლანი და ა.შ. ეს მათ დაეხმარება დანახულის მარტივად ფორმულირებაში.

 

  1. გარკვეულ ჩარჩოში მოაქციეთ ფილმი.

მოამზადეთ კითხვები და პატარა აქტივობები, რომლებიც ხაზს გაუსვამს ყურადღებამისაქცევ ადგილებს. მაგალითად, გაკვეთილი დაიწყეთ შესავალი განხილვით და დაასრულეთ რეფლექსიის დაწერით, რომელშიც მითითებული იქნება ძირითადი ასპექტები, თუ რატომ უყურებენ ისინი ამა თუ იმ ფილმს. ეს მათ ხელს შეუწყობს, გაიგონ, თუ რას უნდა დააკვირდნენ ყურების დროს.

 

  1. დარწმუნდით, რომ ისინი კონცენტრირებულები არიან ფილმზე.

მოამარაგეთ თქვენი მოსწავლეები შენიშვნების ჩასაწერი ფურცლებით – ცხრილით, გრაფიკული ორგანიზატორით ან შეკითხვების კომპლექტით. ამისათვის გამოიყენეთ სპეციალურად დამზადებული “მაყურებელთა სქემა” სვეტებით, სადაც მოსწავლეებს შეუძლიათ ცალკეული სცენების გაზიარება და იმის ჩანიშვნა, თუ როგორ უკავშირდება ეს სცენები კონკრეტულ თემებს. ეს მოსწავლეებს  ფილმში მოცემული ინფორმაციის აქტიურად გადამუშავების საშუალებას მისცემს.

 

  1. დააკისრეთ ბავშვებს პასუხისმგებლობა.

ეს არ უნდა იყოს გამოკითხვა, არამედ  ეს იქნება თქვენი ყოველდღიური დისკუსია. საშინაო დავალებებმა, ჟურნალის ჩანაწერებმა და/ან ნახვის სქემებმა უნდა აღმოფხვრას სიზარმაცე და იმოქმედოს როგორც მოკლე პორტფოლიომ თვითშეფასებისა და მომავალი რეკომენდაციისათვის.

 

  1. გამოიყენეთ ფილმის ნახვა , როგორც საშინაო დავალება

შესაძლოა, თქვენ არ გაქვთ დრო, რომ მთლიანი კვირა დაუთმოთ ფილმს. საბედნიეროდ, დღევანდელი ტექნოლოგიური ლანდშაფტის გათვალისწინებით, შესაძლებელია,  ფილმის ნახვა საშინაო დავალებად მისცეთ მოსწავლეებს . დასაინტერესებლად  აყურებინეთ თქვენს მოსწავლეებს ფილმის  30 წუთი საკლასო ოთახში, ფილმის ყურება კი სახლში დაასრულონ.

 

  1. 9. ტექნიკას არ მისცეთ თავგზის აბნევის საშუალება.

შეამოწმეთ თქვენი პროექტორი გაკვეთილის დაწყებამდე და წინასწარ მოამზადეთ ფილმი ჩასართავად. შეფერხების შემთხვევაში სასურველია, გათვალისწინებული გქონდეთ ფილმთან დაკავშირებული პატარა ჯგუფური აქტივობები.

 

  1. არ უნდა ჩააქროთ შუქი.

ბევრი ამტკიცებს, რომ ეს არის ფილმის ყურების ყველაზე სასიამოვნო გზა, მაგრამ თუ თქვენი მოსწავლეების უსაქმურად ყოფნა გადარდებთ, სინათლე გენთოთ, ამით მათზე კონტროლსაც შეძლებთ.

 

ჩვენ უკვე ყველაფერი გვაქვს იმისთვის, რომ სასიამოვნო სეანსები დავიწყოთ. სულ მალე ახალი  რჩევებით დაგიბრუნდებით, რომელიც საშუალებას მოგცემთ, ერთად შევარჩიოთ საინტერესო თემები და ფილმები მოსწავლეებისთვის.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი