საგანმანათლებლო რესურსები
თქვენ იმყოფებით:  კედლის გაზეთი საგანმანათლებლო რესურსები
მივცეთ ბავშვს არჩევანის საშუალება და ის ბეჯითობას ისწავლის
09 ივნისი 2014
მასწავლებლების უმრავლესობა წარმატებით იყენებს ბიჰევიორიზმის სწავლებას და მოსწავლეების მიერ გაკვეთილის ცოდნა-არცოდნას დამაჯილდოებელი ან დამსჯელი ნიშნით აფასებს. ერთი საუკუნის განმავლობაში დომინირებდა აზრი, რომ ადამიანის ქცევას გარეგანი სტიმულები წარ ...
ჯერომ ბრუნერი და აღმოჩენებით სწავლის თეორიის მნიშვნელოვანი კონცეპტები
06 ივნისი 2014
ჯერომ სეიმურ ბრუნერი – ამერიკელი ფსიქოლოგი, კოგნიტური ფსიქოლოგიის ერთ-ერთი თვალსაჩინო წარმომადგენელი. 1952-72 წლებში იყო ჰარვარდის უნივერსიტეტის პროფესორი, 1972-1980 წლებში კი _ ოქსფორდის უნივერსიტეტის პროფესორი. მისი განვითარებისა და სწავლის თეორი ...
მოსწავლეთა მზაობის დიაგნოსტიკის მეთოდები
06 ივნისი 2014
ახალი სასწავლო მასალის შესწავლისთვის მოსწავლეთა მზაობის შესახებ გაკეთებული დიაგნოზი მასწავლებლის მიერ სასწავლო პროცესის შემდგომი ეტაპის წარმართვის გზების თაობაზე მიღებული გადაწყვეტილების საფუძველია. ამ შემთხვევაში, ცხადია, დიაგნოზის ცნება სამედიცინ ...
სელიგმანის ოპტიმიზმის თეორიის შესახებ
06 ივნისი 2014
„დადგა დრო, შეიქმნას ახალი მეცნიერება, რომელიც შეისწავლის პოზიტიურ გრძნობებს, დაეხმარება ადამიანებს ხასიათის დადებითი თვისებების განვითარებაში, რათა მიაღწიონ იმას, რასაც არისტოტელე „კეთილდღეობას" უწოდებს" (მ. სელიგმანი). ...
სასწავლო პროექტების მრავალფეროვნება
05 ივნისი 2014
უკვე ას წელზე მეტია რაც პოპულარულია პედაგოგიურ პრაქტიკაში სასწავლო პროექტების გამოყენება. ამ მეთოდის წინ წამოწევა ჯ. დიუის სახელს უკავშირდება. იგი მიიჩნევდა, რომ „ბავშვობა " მოზრდილობისთვის მოსამზადებელი პერიოდი როდია და რომ განათლებამ არამარტო ცოდნა უნდა მისცეს მოზარდს (რომელიც მას ...
მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის როლი მოსწავლეთა პიროვნული და სოციალური უნარების განვითარებაში
05 ივნისი 2014
ერთხელ პირველკლასელი მოსწავლის მშობელმა ბოდიშის მოხდით მთხოვა, მეჩვენებინა, როგორ ვკეცავდი ცხვირსახოცს (?!) დავიბენი, მაგრამ მაშინვე ამოვიღე წიგნაკიდან შუაზე გაკეცილი ცხვირსახოცი და გადავკეცე. თურმე ბორისი დაჟინებით სთხოვდა დედას, ცხვირსა ...
გაიცანით „პატარა ჟირაფი“
02 ივნისი 2014
თუ მშობელი ხართ, აუცილებლად დაგებადებათ კითხვები, როგორ შევაყვაროთ ბავშვებს კითხვა, როგორ გავუმკლავდეთ გარდატეხის ასაკის პრობლემებს და როგორ ვიმეგობროთ შვილებთან. პასუხებს მარტივად მიიღებთ - თუ საძიებო ველში აკრეფთ სიტყვებს „პატარა ჟირაფი", თა ...
მასწავლებლის პროფესიონალიზმი და პროფესიული განვითარების სქემის პერსპექტივები
02 ივნისი 2014
უკვე ათეულ წელზე მეტია, საქართველოს სასკოლო ცხოვრება დინამიკური რეფორმირების პროცესშია. როგორც ჩანს, ამჯერად ჩვენი საგანმანათლებლო სისტემა განვითარების ახალ ფ ...
რა იწვევს მოზარდებში სტრესს
30 მაისი 2014
რა არის სტრესი და რა გავლენას ახდენს ის ორგანიზმზე? 21-ე საუკუნეში, ალბათ, უკვე აღარ მოიძებნება ადამიანი, ...
XXI საუკუნის მასწავლებლის გამოწვევები
30 მაისი 2014
მიმდინარე საუკუნეში საგანმანათლებლო სისტემებმა ძირეული ცვლილებები განიცადა. სწავლისა და სწავლების სტანდარტები და მოლოდინები მნიშვნელოვნად შეიცვალა და, რაც მთავარია, შემსწავლელისა და მასწავლ ...
სწავლის კომპონენტები
30 მაისი 2014
განათლების სფეროს მკვლევარები აღნიშნავენ: მასწავლებლებთან დიალოგის შემდეგ მძაფრია იმის განცდა, რომ განსხვავება მათ შორის დიდია; მასწავლებლების ნაწილი საუბრობს მოსწავლეთა შესაძლებლობებზე, ნაწილი _ პრობლემებსა და შეზღუდვებზე. არიან მასწავლებლები, რომ ...
კრიზისი საბავშვო ბაღში: რატომ უნდა ითამაშონ ბავშვებმა (II ნაწილი)
27 მაისი 2014
...
მასწავლებლის პროფესიული განვითარება და კარიერული ზრდა.მსოფლიო გამოცდილება. (მეოთხე ნაწილი)
23 მაისი 2014
პედაგოგთა პროფესიული ზრდა, მათი დახმარება, კარიერა და შრომის პირობები ...
კრიზისი საბავშვო ბაღში: რატომ უნდა ითამაშონ ბავშვებმა (II ნაწილი)
20 მაისი 2014
ნაწყვეტები Alliance for Childhood-ის კვლევიდან აშშ-ის საბავშვო ბაღების შესახებ ავტორები: ედუარდ მილერი და ჯოან ელმონი წყარ ...
„დასწავლილი უმწეობა“, როგორც ფენომენი
19 მაისი 2014
მეოცე საუკუნის 60-იან წლებში მარტინ სელიგმანმა სათავე დაუდო ცნობილი ფენომენის, „დასწავლილი უმწეობის", შესწავლას. ის დაეყრდნო რეფლექსის შემუშავების პავლოვისეულ თეორიას და ქვემოთ მოტანილი სქემის მიხედვით ჩაკეტილ სივრცეში მოთავსებულ ცხო ...
დიფერენციაციის თეორიის რამდენიმე ასპექტი
16 მაისი 2014
დიფერენციაციის თეორია ეყრდნობა დასკვნას, რომლის მიხედვითაც მოსწავლეებს შორის მნიშვნელოვანი განსხვავებები არსებობს (კ. ტომლინსონი). ამ დასკვნის საფუძველზე დიფერენციაციის თეორია გვთავაზობს სტრატეგიებს, რომლებიც ეხმარება მასწავლებელს, განსაკუთრებული პ ...
როგორ ვისწავლოთ სწავლა?!
16 მაისი 2014
არცთუ ისე შორეულ წარსულში პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში მშობლისა და შვილის სასწავლო საბაზისო პრაქტიკა ასეთი იყო – ‘’შენ მომზადებ გაკვეთილებს და თუ რამეს ვერ გაიგებ, იმ შემთხვევაში დაგეხმარები’’. ამჟამად კი დაწყებით კლასებში სასწავლო სისტემა იმაზეა გათვლილი ...
მასწავლებლის პროფესიული განვითარება და კარიერული ზრდა. მსოფლიო გამოცდილება (მესამე ნაწილი)
16 მაისი 2014
ჩვენი ქვეყანა პროფესიული განვითარებისა და კარიერული ზრდის ახალი სისტემის ამოქმედების მოლოდინშია. მიმდინარეობს დისკუსია სისტემის დადებით მხარეებსა და იმ საფრთხეებზე, რომელთა გათვალისწინებაც აუცილებელია ასეთი მნიშვნელოვანი სიახლის წარმატებით განხორცი ...
როგორ ვიმუშაოთ უყურადღებო, იმპულსურ და ჰიპერაქტიურ ბავშვებთან
14 მაისი 2014
კლასის მაღალი აკადემიური მოსწრება, გარკვეულწილად, მოსწავლეთა დისციპლინაზეა დამოკიდებული. ხშირია შემთხვევა, როდესაც მასწავლებლები კლასში უდისციპლინო მოსწავლეებს უჩივიან. ამ ბავშვების არასწორი ქცევა მრავალ ქმედებაში ვლინდება. ასე, მაგალითად ...
კომპიუტერული ტექნოლოგიები და გაკვეთილზე მათი გამოყენების თავისებურებები
13 მაისი 2014
თანამედროვე ცხოვრების რიტმი არავის ინდობს. ძნელია მისი ატანა მოსწავლეებისთვისაც, რადგან მათ მიმართაც გამუდმებით იზრდება მოთხოვნები: იკითხონ გაკვეთილებზე, უპასუხონ შეკითხვებს, შეასრულონ დავალებები და ა.შ. საქმე კიდევ უფრ ...
სასკოლო კომპლექსები
13 მაისი 2014
წინა სტატიაში იმის შესახებ ვისაუბრეთ, როგორ ყალიბდება არასრულფასოვნებისა და უპირატესობის კომპლექსები. ისინი ასახავენ უკვე განმტკიცებული ცუდი სოციალური ადაპტაციის ფაქტს. ეს კომპლექსები წარმოიშობა ინდივიდისა და მისი გარემოცვის ურთიერთქმედების პროცესშ ...
სწავლა და სწავლება კლას-კომპლექტში
08 მაისი 2014
საქართველოში, ბევრი სხვა ქვეყნის მსგავსად, კლასში მოსწავლეთა განაწილება ქალაქსა და სოფლად თანაბარი არ არის: ქალაქის სკოლებში კლასში მოსწავლეების ჭარბი რაოდენობაა, ხოლო სოფლად – უჩვეულოდ მცირე. განათლების მკვლევარები მიუთითებენ, რომ იმ კლასებში, სად ...
რატომ ჩამორჩებიან მოსწავლეები კითხვაში და როგორ დავეხმაროთ მათ
08 მაისი 2014
ვიცით, რომ ყველა კლასში არიან მოსწავლეები, რომლებიც სწავლაში საგრძნობლად ჩამორჩებიან თავიანთ თანატოლებს, უჭირთ საგნების სწავლა, აქვთ დაბალი მოტივაცია და, შესაბამისად, ვერ აღწევენ სახელმწიფოს მიერ განსაზღვრულ საგანმანათლებლო მიზნებს. დიდი ხანია კვლე ...
როგორ დავარწმუნოთ ბავშვები, რომ „სწავლა სინათლეა“
08 მაისი 2014
„აი, წლის ბოლოს თუ სულ ხუთები გექნებათ ჟურნალში, აგვისტოში ზღვაზე წაგიყვანთ და ველოსიპედს გიყიდით", - ჰპირდებოდნენ ჩემს ერთ თანაკლასელს და მის და-ძმას მშობლები ყოველი სასწავლო წლის დამდეგს. გადიოდა წელი და ბავშვებს, არცთუ სახარბიელო ნიშნების მ ...
კრიზისი საბავშვო ბაღში: რატომ უნდა ითამაშონ ბავშვებმა სკოლაში (პირველი ნაწილი)
07 მაისი 2014
ნაწყვეტები Alliance for Childhood-ის 2009 წლის კვლევიდან ავტორები: ედუარდ მილერი და ჯოან ელმონი ...
რა ემართებათ ბიჭებს?
06 მაისი 2014
ჩემი ოცწლიანი პედაგოგიური პრაქტიკის ბოლო პერიოდში ერთ არასასიამოვნო ტენდენციას ვამჩნევ - ბიჭების ინტერესი სწავლის მიმართ მცირდება; შესაბამისად, იკლებს სკოლის წარმატებულ მოსწავლეთა შორის მათი რაოდენობაც. ბიჭების სწავლასთან დაკავშირებულ პრობლემებზე ს ...
კითხვა-პასუხის კომპლექსი, როგორც სწავლა-სწავლების ინდიკატორი
05 მაისი 2014
ნებისმიერ ადამიანს აქვს თუნდაც ერთი გამოცდილება ურთიერთობისა და დიალოგისა, რომელიც მოწმობს, რომ არანაირი ურთიერთობა არ მყარდება კითხვა-პასუხის გარეშე. რადგანაც ...
პრაქტიკული პედაგოგიკა: სახალისო გაკვეთილებიდან წიგნის ავტორობამდე
05 მაისი 2014
საქართველოში ბევრი საინტერესო მასწავლებელია. ეს იმას ნიშნავს, რომ ყოველდღიურად უამრავი საინტერესო გაკვეთილი ტარდება. ფილოსოფიურად თუ მივუდგებით, საკლასო ოთახში მოგზაურობის სხვადასხვა ხერხი არსებობს. ერთ-ერთი მათგანია ბავშვის მონათხრობი. ეს პატარა ა ...
არასრულფასოვნებისა და უპირატესობის განცდა - განვითარების მამოძრავებელი თუ შემაფერხებელი ძალა?
02 მაისი 2014
„მხოლოდ გამბედავ ადამიანებს, რომლებიც ამ სამყაროში თავისუფლად გრძნობენ თავს, შეუძლიათ ისარგებლონ როგორც ამქვეყნიური ცხოვრების სიკეთეებით, ისე მისი სირთულეებითაც. მათ არ აშინებთ ცხოვრებისეული პრობლემები, რომლებიც, როგორც წესი, სოციალური პრობლემებია; ...
პრეზენტაციის უნარების განვითარება
02 მაისი 2014
კარგ პრეზენტერად არავინ იბადება, საჯარო საუბრის ხელოვნება შეძენლი კომპეტენციაა ...
123456789101112131415161718192021222324